Vespa-Ciao.NL
:: Is dit nog bruikbaar?

Home Forums Techniek Opvoeren Is dit nog bruikbaar?

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bobbie88
    Topic starter

Vespa Si :
      als het enkel oppervlakkige strepen zijn, die je niet kkan voelen (als het dus geen groeven zijn) dan is er niks mis mee.

Dit is inderdaad het geval!

TJOEP
      Donateur

Carter
        De inlaat opboren tot 13mm als je een 13:13 gaat gebruiken. Niet dieper dan het ronde gat nu is! Als je ff in de howto kijkt snap je denk ik wel wat ik bedoel.

Verder kun je de inlaat ook nog breder maken, en het vloeiender van rond naar rechtoeking laten lopen. Maar ik zou het bij uitboren laten als je beginner bent, en je nog nooit op een oud blokje ge-oefend hebt. Je zult zeker niet de 1e zijn die het verkloot. Het is totaal niet moeilijk, maar je moet de grenzen leren kennen.

De spoelpoorten zijn nog origineel. Kun je wel aanpassen op de cilinder. Daarvoor verwijs ik je naar de search functie. Oefen ook dit wel weer op een oud blokje. Je kunt door de wand gaan op de plek waar aan de andere kant het vliegwiel langs draait. Resultaat: mooi klein gaatje erin waar valse lucht doorheen komt.

Krukas:
        Die opgeboorde gaten lijken me niet erg positief.

bobbie88
        Topic starter

Ik heb dat uitboren wel al een keertje gedaan. Ging prima, gewoon rustig de tijd ervoor nemen, dan komt het wel goed. Maar die spoelpoorten vergroten zie ik niet echt zitten, en ik heb ook geen oud blokje om het op te oefenen. Is het belangrijk dat ik het doe, of kan het ook zonder?

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

krukas kun je gewoon gebruiken hoor 😉 de inlaat lijkt idd beetje krasjes maarja als het er niet is 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

bobbie88
            Topic starter

Herr FlicK :
              krukas kun je gewoon gebruiken hoor 😉 de inlaat lijkt idd beetje krasjes maarja als het er niet is 😉

Als ik er overheen ga met m’n vinger voel ik geen groeven, maar als het in elkaar zit zal ik ff proberen met blazen! Maar was dat van die krukas ”sarcastisch” of denk je echt dat ik hem wel kan gebruiken?

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

nee niet sarcastis, is gewoon te gebruiken. in oude krukassen zaten die vroeger. heeft dacht ik ook goeie timing.

die inlaat is niet gevijld maar gewoon standaard zo gemaakt.

heb je niet toevallig een berini carter setje waar je geen contactpunten op kunt zetten maar alleen hun soort ontsteking ?

Gele Racefrikandel

bobbie88
                Topic starter

Herr FlicK :
                  nee niet sarcastis, is gewoon te gebruiken. in oude krukassen zaten die vroeger. heeft dacht ik ook goeie timing.

heb je niet toevallig een berini carter setje waar je geen contactpunten op kunt zetten maar alleen hun soort ontsteking ?

Die heb ik (denk ik) inderdaad ook liggen! Als je die op onderstaande foto bedoeld?

maar die van de foto’s hierboven is gewoon voor CP, kijk maar:

Vespa Si
                  Bijdrager

bobbie88 :

Herr FlicK :

Die heb ik (denk ik) inderdaad ook liggen! Als je die op onderstaande foto bedoeld?

maar die van de foto’s hierboven is gewoon voor CP, kijk maar:

Onderstre is gewoon ori carter voor CP, bovenste mis ik het houdertje voor de condensator en is er maar 1 gat voor de bekabeling, elec carter heb ik nooit echt bekeken dus weet niet hoe die eruit zien 😛

bobbie88
                    Topic starter

Bedoelde je deze Herr Flick? Is die op de eerste foto een berini carter?

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

1ste foto is een berini carter en daar kan geen contactpunten op, 2e foto is gewoon een cp carter..

Gele Racefrikandel
                      10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.