- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 5 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 oktober 2006 om 20:29 #183476
Ik ben een beetje bezig om met een 60cc DR cilinder een snel blokje te maken. De onderdelen zijn nog in aantocht, maar ik ben wel al met de carter bezig. Nu heb ik van een vriend van me een zootje onderdelen gekocht, de onderdelen heeft hij ook weer van iemand anders en hij weet dus zelf ook niet wat die gast er mee heeft gedaan. Nu zat er ook het volgende bij:
Deze krukas zat er bij:

weten jullie waarvoor die gaten dienen? Er is overduidelijk aan ge-rotzooit, die hoeken op de wangen zijn ook bewerkt.

Hier zie je die hoeken wat beter.

de aandrijfstang ziet er ook anders uit als bij m’n andere krukassen..?
Is deze krukas nog bruikbaar of is hij gewoon compleet verkloot?En dan zaten er deze carters bij:

Inlaat is volgensmij wel netjes bewerkt? Ik wil deze carter op een 60cc cilinder gaan gebruiken, is hij dan zo goed bewerkt?
Volgensmij heeft die gast de spoelpoorten ook bewerkt, ziet dit er nog een beetje goed uit? Zie ook de volgende fotos:

Alvast bedankt voor jullie hulp, ik heb van dit gebeuren nog totaal geen verstand en wil het graag beetje leren, dus ik hoop dat ik dat met jullie hulp ga berijken!!24 oktober 2006 om 20:35 #192417het carter is goed als je het mij vraagt maar die krukas is denk ik niet meer zo goed je zou moeten kijken of die nog in balans is of niet
24 oktober 2006 om 20:36 #192418de krukas ziet er idd een beetje verkloot uit, ik zou gewoon een orginele zoeken en zelf bewerken.
en de inlaat kan misschien wel wat glooiender…dan de overgang van rond naar rechthoekig wat beter overloopt zeg maar.
en over de spoelpoorten de foto’s zijn niet zo duidelijk.24 oktober 2006 om 20:36 #192419joey636 :
het carter is goed als je het mij vraagt maar die krukas is denk ik niet meer zo goed je zou moeten kijken of die nog in balans is of nietHoe kan ik dat checken?
24 oktober 2006 om 20:37 #192420Jeroen :
de krukas ziet er idd een beetje verkloot uit, ik zou gewoon een orginele zoeken en zelf bewerken.
en de inlaat kan misschien wel wat glooiender…dan de overgang van rond naar rechthoekig wat beter overloopt zeg maar.
en over de spoelpoorten de foto’s zijn niet zo duidelijk.Nee ik ben tijdje bezig geweest met foto’s maken maar het lukt niet om van zo’n klein gaatje een scherpe foto te maken.. Maar kan iemand mij vertellen wanneer de spoelpoorten verkloot zijn?> dan kan ik zelf wel kijken of dat het geval is!
24 oktober 2006 om 21:09 #192421Spoelpoorten zijn niet die kleine gaatjes he! Dat zijn de rechthoekige (driehoekige) ‘kanalen’ aan de bovenkant/
24 oktober 2006 om 21:11 #192422idd maar of de krukas nog in balans is kan je moeilijk checken moet je gewoon proberen als je spie blijft breken weet je waarom maar kijk er eens over is hij wel nog helemaal recht?
hoe hem eens aan beide kanten vast aan het lage en kijk of hij gewoon stil blijft en symetrisch is24 oktober 2006 om 21:12 #192423Vespa Si :
Spoelpoorten zijn niet die kleine gaatjes he! Dat zijn de rechthoekige (driehoekige) ‘kanalen’ aan de bovenkant/oow sorry! Die zijn dan nog gewoon standaart. Maakt dit uit als de carter verder wel ‘getuned’ is? En die gaatje, wat zijn dat dan? Want deze lijken wel groter te zijn gemaakt.. En is dat erg, als deze wat groter zijn?
24 oktober 2006 om 21:13 #192424inlaat is van een standaard bromblok die nieuwere blokken met 12/12carb dusz die is prima in orde…krukas is beetje kut bewerkt en ik zou uhm ook zkr niet gan gebruiken….
24 oktober 2006 om 21:15 #192425murkus :
inlaat is van een standaard bromblok die nieuwere blokken met 12/12carb dusz die is prima in orde…krukas is beetje kut bewerkt en ik zou uhm ook zkr niet gan gebruiken….oke, dat ga ik dan ook maar niet doen. Maar wat zou ik nog aan die carter moeten bewerken om de prestaties van die 60cc DR te verbeteren? Ik ben zowiezo van plan de inlaat nog ff uit te boren met een 13mm boortje.. Maar wat moet ik nog meer doen?
24 oktober 2006 om 21:17 #192426de spoelpoorten dus die grote drie hoeken
24 oktober 2006 om 21:19 #192427Als ik alleen die inlaat nog ff uitboor, en de rest verder zo laat, zal het dan ook een beetje lopen?
24 oktober 2006 om 21:22 #192428die inlaat vlak lijkt een btje fucked.
zitten krassen op, als je je blok in elkaar hebt gepropt moet je ff blazen op t spruitstuk.
en dan kijken of je er doorheen kan blazen (wel met kukas tegen inlaat)als je er doorheen kan blazen kan je beter een andere carter zoeken, zal dan niet 100% lopen
24 oktober 2006 om 21:29 #192429woe :
die inlaat vlak lijkt een btje fucked.
zitten krassen op, als je je blok in elkaar hebt gepropt moet je ff blazen op t spruitstuk.
en dan kijken of je er doorheen kan blazen (wel met kukas tegen inlaat)als je er doorheen kan blazen kan je beter een andere carter zoeken, zal dan niet 100% lopen
Ik heb ff goed gekeken maar met de krassen valt het wel mee, het lijkt erg op die foto, maar volgensmij valt het mee. Maar ik zal het zowiezo ff testen!
24 oktober 2006 om 21:33 #192430als het enkel oppervlakkige strepen zijn, die je niet kkan voelen (als het dus geen groeven zijn) dan is er niks mis mee.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.