Vespa-Ciao.NL
:: Is dit blok bruikbaar?

Home Forums Techniek Motorisch Is dit blok bruikbaar?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hallo mensen,

Ik heb bij me nieuwe brommer nog 1 blok gekregen.
      ik die opengemaakt: blijkt dat de krukas+spoelpoorten en inlaat zijn gedaan.
      de spoelpoorten komen goed overheen met mijn 43mm polini.

er is alleen een probleempje(weet niet of dit gewoon gaat): Er zit een imbusmoer in me groot carter gedraait die er niet hoort te zitten en ik weet niet of dat valse lucht trekt:

Hier even foto’s van het blokje:

De spoelpoorten+ inlaat

Het probleem van de buitenkant: kan ik hier mee rijden?

Hier een foto hoe het er van binnen uitziet:

En een foto van de bewerkte krukas, is die goed bewerkt?

Kan die inbus kwaad? (compressieverlies?)
      Ben nog niet zo bekend met spoelpoorten doortrekken en krukas aanpassen dus daarom vraag ik jullie voor advies.

Alvast heel erg bedankt, dan kan ik weer beunen:thumb

Joris

Leovince
      Bijdrager

De krukas is met de polini methode bewerkt zo te zien. Alleen vinden veel mensen hier de prestaties niet zo goed van.Over die inbusbout zou ik het niet weten, was dit trouwens een powerboxaansluiting geweest? En je inlaat is trouwens te ver naar beneden en boven geveild, ik denk dat dat wel problemen gaat opleveren.

goeiepit
        Bijdrager

zit die inbus in de inlaat?

Robertez
          Bijdrager

Inlaat ziet er zeker niet best uit, ik zou voor een andere carter set gaan.

goeiepit
            Bijdrager

de spoelpoorten zijn ook niet goed het is de bedoeling dat die langs de cilinderhemd komen dus die moeten veel verder worden doorgetrokken dit helpt haast niet.

Anoniem

goeiepit :
                de spoelpoorten zijn ook niet goed het is de bedoeling dat die langs de cilinderhemd komen dus die moeten veel verder worden doorgetrokken dit helpt haast niet.

Inderdaad, dat was me ook al opgevallen, maar daar is een dremel voor.
                ik kan het op zn minst is inelkaar zetten, misschien werkt het wel heel goed=)
                volgens mij sluit de inlaat nog net af, hier nog 1 foto van de inlaat:

Ik denk dat die nog net afsluit. maar de krukas kan ik dus wel gebruiken?

ik zet het gewoon eens in elkaar, wie weet loopt ie wel goed

Jelle
                Moderator

Is nou niet dat je zegt mooi gedaan, maar als er geen gaatje bij je inlaat extra is bijgekomen, wil dit gerust nog wel rijden hoor.

De boosterpoortjes moet je inderdaad nog even naar achter doortrekken.

Dat boutje kan geen kwaad.

Ik zelf zou nooit een krukas zo bewerken (is met een vijl gedaan).

Maar al met al, als de inlaat geen lek heeft, dan rijd dit wel hoor.

Anoniem

Ok!

Dus ik moet even met een dremel de boosterpoortjes van de w-poort naar achter trekken.
                    Ik had het ook al gezien met de krukas, is niet mooi gedaan nee, er is zelfs een stukkie aan gezaagd=)

ik ga er vnaaf eens aan kloten, ik laat jullie wel wat weten.

heeft iemand nog tips voor de boosterpoorten? kan ik dit gewoon doen met de dremel?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.