Vespa-Ciao.NL
:: Is deze uitlaat standaard?

Home Forums Techniek Opvoeren Is deze uitlaat standaard?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Bijdrager

Maar als het hitteschild er af is heb je die pinnetjes nog wat er op zitten voor de schroeven er op te draaien en dat heeft die ook niet.
      En ik heb kuist dezelfde uitlaat met het zelfde deeltje voor op de uitlaat aan te sluiten(raar kijkpunt :))
      En ik heb hem ooit gekocht als sito+.
      Denk dus wel dat het zo eentje is.

Jacky
      Bijdrager

nee maar er izjn ook mixjes die dat niet hebben denk ik? K heb er een stuk of 4 gehad waarvan 1 niet zon hitteschild had? Toevallig lip die 1e ook hard.. maar k heb ze ook vaker gezien met die uitlaat.. dus k weet het nietmeer:|

Duckman
        Topic starter

[thumb=datas/thumbs/853-uitlaat 2.jpg]853-uitlaat 2.jpg[/thumb]

Hier nog een fotootje, iets beter van de bocht. Zal van de week eens een foto maken van de hele uitlaat. En zal ook eens kijken of er uberhaupt iets van een code opstaat.

Ben nu toch wel erg benieuwd of het een standaard uitlaat of een sito+/citypower is. Wel top dat er veel gereageerd wordt!

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

denk tog dat het een std ciao mix uitlaat is hoor, geen citypower..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Duckman
            Topic starter

Ik zit even te kijken op http://www.cycleshopheerlen.nl en daar bieden ze “snelle” uitlaten aan voor de Ciao Mix. Maar dan voor de 25 en voor de 40km/u types… Maakt dit nog wat uit?

Als mijn uitlaat een standaard uitlaat is, is het dan normaal dattie gewoon 35 loopt?

ArvidW
              Donateur

Duckman :
                [thumb=datas/thumbs/853-uitlaat 2.jpg]853-uitlaat 2.jpg[/thumb]

Dit is geen:
                -cittypower (daar zit niet die knik in voor de demper)
                -45km uur uitlaat (daar zitten meer knikken in om bokstandaard te ontwijken)

Dus dan zal het een 25km uur uitlaat zijn:P

Wat je ook doet, koop een cittypower. Koop geen 45km uur uitlaat, dat is echt gewoon een bagger ding vergeleken met citty power. Gaat op top tegenresoneren (stotteren) top ligt lager dan van cittypower, trekt evenhard op.

Dus, koop aub een cittypower en geen 45km uur uitlaat:)

(rede dat ik er zo over zeik is dat ik zelf een 45km uur uitlaat heb gekocht en ik daar spijt van heb, met 50cc en 95 pully reed hij op top k*t en met DR70evo rijdt hij op top k*t)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Duckman
                Topic starter

Is er nog verschil tussen een citpower, Sito+ en de “snelle” uitlaat die bijvoorbeeld de cycleshop Heerlen aanbiedt? Of komt dit allemaal op hetzelfde neer?

En de Mix heeft een knik in de bocht zitten, de rechte uitlaten voor de “gewone” Ciao en de citta gaan dus niet passen?

ArvidW
                  Donateur

Ik heb zelf een Ciao Snor Mix, en daaronder past iig het volgende:
                    – Citty power voor citta (moet je alleen in achterbrug 1 gaatje bij boren ivm ophangpunt) maar hangt dan gewoon netjes recht.
                    – Ciao-Mix 45km uur uitlaat

Cittypower van Citta heb ik bij mijn brommer meerdere malen eronder gehad (tijdenlijk want dat ding is zo’n lelijke roestbak dat ik er niet mee rond wilde rijden)

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3017

Aan de bocht te zien is dit een Cittypower voor Citta, degene ikzelf zou kopen (ik neem aan dat jijzelf ook wel een gaatje in je brug kunt boren:P)

Home made engine dyno

Duckman
                    Topic starter

Een gaatje boren gaat zeker lukken :lol Maar zo’n rechte bocht (vage omschrijving) gaat dus wel gewoon passen?

Duckman
                      Topic starter

Heb net een citypower voor een citta besteld bij JMPB.

Welke maat sproeier moet er nu in? Ik ga ervan uit dat deze nu nog standaard is (geen idee welke maat) en dat deze dus 1 of 2 maatjes groter moet….. klopt dat?

ArvidW
                        Donateur

Duckman :
                          Een gaatje boren gaat zeker lukken :lol Maar zo’n rechte bocht (vage omschrijving) gaat dus wel gewoon passen?

Bij mijn ciao past het echt met gemak, 7mm tussen uitlaat en bokstandaard, dus ruimte zat:)

Sproeier weet ik niet, hopenlijk iemand anders wel;)

Home made engine dyno

pleasure
                          Bijdrager

Duckman :
                            Heb net een citypower voor een citta besteld bij JMPB.

Welke maat sproeier moet er nu in? Ik ga ervan uit dat deze nu nog standaard is (geen idee welke maat) en dat deze dus 1 of 2 maatjes groter moet….. klopt dat?

Ongeveer 43 verwacht ik.

Duckman
                            Topic starter

Citypower komt als het goed is morgen binnen, ben benieuwd of er een groter sproeiertje in moet. Iemand een fotootje van waar ik de sproeier kan vinden en eventueel de carburateur. Weet dat ik daar moet zijn maar heb alleen nog maar vluchtig gekeken en het niet 123 gezien…

Volgende vraag is of ik nog iets aan mijn luchtfilter moet doen als ik er een grotere sproeier inzet?

ArvidW
                              Donateur

Heb ik een how-to tje over gemaakt:)

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2978

Home made engine dyno

Duckman
                                Topic starter

Moet ik ook nog iets aan het luchtfilter doen (hoe merk ik dat eventueel?)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.