Vespa-Ciao.NL
:: Is deze uitlaat goed? Trekt niet echt lekker.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Is deze uitlaat goed? Trekt niet echt lekker.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sgtpeppers
    Topic starter

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken ben ik trotse eigenaar van een Vespa Ciao met geel kenteken, brommer dus. Ik ben begonnen met e.e.a. te demonteren en schoon te maken, onder andere de carburateur. Ook heb ik wat onderdelen vervangen zoals de brandstofslang, luchtfilter, bougie en ook de uitlaat. Ik heb bij JMPB het standaard model Ciao uitlaat besteld, maar ik vraag me af of deze wel goed is, kan iemand me dat vertellen?

Zie de foto:
      [pfs]6903-foto 1.jpg[/pfs]

Eerst zat deze erop, volgens mij een Citypower? Maakt een stuk meer herrie:
      [pfs]6903-foto 2.jpg[/pfs]

Hij trekt dus niet helemaal lekker en ik heb ook het idee dat hij een beetje ‘viertakt’, alsof hij niet genoeg brandstof of lucht krijgt. Verder start hij goed en loopt hij stationair wel netjes, af en toe rookt hij wel een beetje. Het mengsel wat ik rijd is 1 op 50 en dat meng ik heel precies.
      Het is overigens een CP blok.

Verder vind ik dat de achterband aan een kant nogal dicht tegen het spatbord aan zit, is hier iets aan te doen?
      [pfs]6903-foto 3.jpg[/pfs]

Florian
      Moderator

Ff offtopic, maar ik zie dat je naam sgtpeppers is. Ben je toevallig werkzaam bij defensie als sergeant??

! Joor !

omdat je naar een trager uitlaatje bent gegaan mag je sproeier een maatje kleiner.
          het niet optrekken kunnen meerdere dingen zijn, de mmest voorkomende zijn: een kleine poelie, of versleten zuigerveren.
          van je achterband weet ik het niet, misschien je spatbord iets verbuigen.
          succes en welkom op de site

Mike
          Bijdrager

die achterband is niet origineel.. wellicht een iets te brede maat… en als je aan de ene kant meer ruimte hebt als aan de andere kant, kan het zo zijn dat je frame iets krommig is… ( mensen achterop gehad bijv. daar kunnen ciao’s echt niet tegen.)

Mike

sgtpeppers
            Topic starter

Ha ik ben geen sergeant, het is mijn nickname op internet omdat ik groot Beatles fan ben.

Edit: ik heb e.e.a. nagekeken.

Poelie is 95 mm
              Sproeier is 46
              Carburateur is een 12/10

Wat adviseren jullie? Ik wil de uitlaat zo houden. Andere poelie of sproeier is geen probleem.

vin_benzine
              Bijdrager

4 Takten is juist een te grote sproeier. Je kan ook even kijken of er gaatjes in je luchtfilter afgedicht zijn. Indien dit het geval is, propje eruit halen en nogmaals proberen. Succes.

sgtpeppers
                Topic starter

Luchtfilter is hagelnieuw dus daar kan het niet aan liggen lijkt me. Ik denk dat ik dan gewoon een sproeierkitje aanschaf met wat verschillende maten om wat dingen uit te proberen.

In ieder geval alvast bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.