Vespa-Ciao.NL
:: Is de topcraft twm 1500 een goed lasapparaat?

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Is de topcraft twm 1500 een goed lasapparaat?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FunkeyPim12
    Topic starter

hallo,

ik probeer een goedkoop lasapparaat te vinden en tot nu toe heb ik een topcraft twm 1500 met elektrodes voor 30 euro.
      wat denken jullie hiervan? Goed genoeg voor brommers?

M.V.G.
      pim

IJskonijn
      Bijdrager

Denk er wel om dat je met elektroden zo door plaatstaal heen zakt.
        Het kan wel hoor, maar je moet wel echt de nodige ervaring hebben!

Ik heb laatst een Jasic MIG200 gekocht (Mig apparaat dus), juist om beter aan plaatstaal te kunnen lassen

No replacement for displacement

zevenenergie
        Donateur

Ik kocht zelf lang geleden toen ik 16 was z,n soort gelijk las transformatortje.
          Het voordeel is dat ze onverwoestbaar zijn.
          Plaat van 3mm kan je zonder problemen lassen.
          maar dunner dan moet je wat trucjes gebruiken.
          vanaf 1,5mm plaat moet je wel heel ervaren zijn om het goed te lassen.

Als je nog nooit gelast hebt is het lassen met wat dikkere elektroden makkelijker dan met dunne.
          Bij dunne elektroden moet je een kleine vlamboog houden en en daar heb je een vaste hand voor nodig.
          Er zijn 1,6mm elektroden te koop en kleiner.
          Als je weinig ervaring hebt bestel dan Rutiel elektroden en zeker geen Basis want die starten slecht.
          Voor dunne plaat heb je een elektroden nodig met een dunne bekleding zo dat je smeltbad snel stolt.

Een Mig last dunne plaat beter, maar ook niet geweldig.
          Een Tig last dunne plaat weer iets beter maar voor bijvoorbeeld een expansie uitlaat uit 0,7 mm plaat,werkt een autogeen brander het best.

FunkeyPim12
          Topic starter

Okay, dus eerst ff oefenen, maar een plaatje van denk ik wel 3mm dik lassen op het ophangpunt van de normale standaard moet wel lukken denk ik, mijn leovince krul wil namelijk niet zo hard buigen dat hij daar zelf komt..

zevenenergie
            Donateur

Hoi funkypim,
              Nog even een tip, knip de electrode door de helft dat last gemakkelijk 😉

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.