:: inwisselbaarheid cylinderkoppen
-
Ik heb een 50cc snel cylinder maar de cylinderkop die daar bij hoort past niet tussen het ciao frame, uw allen vast bekent 😮
Kan ik de cylinderkop van bv een orgineel snor cylindertje hiervoor gebruiken? Ik hoorde nml dat die kop van die 50CCsnel alleen groter is zodat hij meer koelvinnen kan hebben zodat warmte beter afgevoerd wordt. Dit is in ons koude kikkerland toch niet nodig?
pierBijdrager
heb je niet gwoon een breede kop erbij gekregen?? die van citta si bravo enzz
anders vlak je toch ff een std ciap kopje af.
of je zaagt wat vinne van die kop af past t wel 😛
MikeBijdrager
jij heb gewoon een citta broavo en si koppie gekregen.. vijl gewoon die vinnetjes er ff af… kan geen kwaad en het is tog alu.
en je kan idd altijd nog je std koppie gebruiken!
succes!
Die 50CC snel komt van een si idd.
Gewoon lekker slijptollen:
Dit heb ik met een Citta polini HD kop gedaan die onder mijn ciao moest:
Ik heb alleen stuk van bovenkant afgeslepen (1,5cm) en aan één zeikant de vinnen eraf, en het past perfect:)
ArvidW :
Weer iets nutteloos gekocht voor mijn brommer:
Polini 43mm HD kop met centraal bougiegat:) Wat heb ik eraan op een 50cc standaard. Niets, maar ik moest hem gewoon hebben.

Zoals je ziet is de verbrandingskamer (zo heet hij toch?) heel anders dan bij een standaard kop en een malossie HD kop. Dit is in de richting zoals een cilinderkop moet zijn.
Het is een HD kop voor een citta, en ik heb een ciao, dus moest er wat afgeslepen worden.

Aan 1 zeikant zijn alle koelribben eraf, en aan de bovenkant heb ik ook 1.5cm aan koelribben weggeslepen. Nu past hij echt perfect:D
De decompressie ga ik niet gebruiken, en heb ik dus ook goed vastgezet / ingeslepen. In het decompressiestaafje heb ik 1cm onder het originele gaatje nog een gaatje geboord. Zo staat de veer het strakst gespannen en kan ik daar geen compressieverlies krijgen.

De kop is voor een 43mm cilinder, en ik heb een 38.2. De kop is dus te groot. Nu ga ik de kop zodanig afvlakken dat hij in de buurt van 38mm komt.
Tot nu toe merk ik dat de brommer rustiger is gaan lopen, vooral op zijn top. Minder trillingen, nog steeds evenveel (of weinig) vermogen.
Ben benieuwd hoe het gaat na het afvlakken:)
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.