Vespa-Ciao.NL
:: Interpretatie geluid na monteren DR 70 evo

Home Forums Techniek Problemen oplossen Interpretatie geluid na monteren DR 70 evo

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SuperSi
    Bijdrager

juist niet die alluminium doen, verstoord je benzine flow enorm,
      wel mooi dat je even een nieuwe cilinder monteert, vond ik wel ff spannend de eerste,
      en je zuiger verkeerd om? achja, ken beuren hè.

eldoro80
      Topic starter

http://db.tt/nK2BzlZy

Zojuist gestart. Loopt als een trein! Nog niet op top gereden want mijn remmen staan nog niet goed afgesteld. Maar voelt alsof er veel vermogen is.

Vind wel dat er een hoog tikje zit in het geluid. Mijn angstbeeld: een zuigerveer die niet goed zit… Dat de opening door een poort gaat… Horen jullie ook iets afwijkends in het geluid? Zou ook kunnen dat er iets anders meeresoneert. Misschien verbeeld ik het me (-:

W-Y
        Bijdrager

Tikken van de zuigerveren is “normaal” bij de DR Evo, hier hebben veel meer van deze cilinders last van (de zuigerveren dan). Als je cilinder nieuw is mag je best nog wat groter gaan in de sproeier (nu nog 62?), vooral als je nog moet inrijden anders heb je meer kans op een warmloper met kans op schade aan je zuiger en cilinder.

SuperSi
          Bijdrager

tikken word veroorzaakt door een te ruime passing van je zuigerveer groeven in je zuiger,
            of te dunne zuiger veren. dit is bij de dr evo normaal.
            ik vond het altijd goed te horen als ik het gas los liet.
            En wat w-y zegt.
            ff snel nieuwe sproeiers halen, zou zonde zijn als je cilinder in de soep loopt.
            Ik weet niet of je zelf je benzine mengt?
            Is dit wel het geval, dan met goeie olie mengen, castrol rs, smeert goed en houd je blokje mooi schoon

eldoro80
            Topic starter

Heb nu een 60 sproeier erin. Heb nog een 62 liggen en een 74. Zal een setje bestellen van 64 – 72 en dan terugwerken vanaf 70. Klinkt dat logisch? Mijn inlaat is dus niet uitgevijld..

Wat doe ik totdat de sproeiers binnen zijn? Rijden met de 74? Of is dat onverstandig..

Qua olie heb ik twee verpakkingen staan:
              – 10w40 high performance semi synthetisch van de halfords
              – 5w30 cast rol magnatec full synthetisch

Welke kan ik het best gebruiken? In welke verhouding? Rij nu op spul van de benzinepomp..

SuperSi
              Bijdrager

DIT is een goede olie
                Maatbeker er bij om te mengen (klik)
                Bestel je setje sproeiers(DEZE), en laat tot die tijd je brommer even staan.
                Better to be safe than sorry.

Je 2 olie verpakkingen zijn 2 dikke olie’s.
                Ik denk niet heel geschikt om te mengsmeren.

eldoro80
                Topic starter

Verhouding 1 op 40? De cilinder is trouwens niet nieuw, maar volgens de verkoper in goede staat.

Martino
                  Moderator

Zo te horen is de cilinder niet nieuw of idd de nieuwe versie van de DR evo. Ik heb een aantal nieuwere versie DR cilinders nou verkocht/gemonteerd zonder het probleem van tikkende veren te hebben. Het lijkt erop dat ze dit voor hun zuigerveergroeven hebben aangepast. :thumb Heb je nog een oude versie zal je voor Malossi veren kunnen gaan. Deze zijn ietsje hoger en lossen het tikken van de veren ook op.

Met je verhouding zit je voorlopig wel even goed, maar zoals al eerder wordt beschreven zal ik ook echt snel een groter sproeiertje monteren! Heb je geen 66 welke normaal geleverd wordt met de 13/13?

eldoro80
                    Topic starter

@martino: bedoel je nu dat ik goed zit als ik 1:40 rij of 1:50 (van de pomp dus)

speedbuxy
                      Bijdrager

eldoro80 :
                        Qua olie heb ik twee verpakkingen staan:
                        – 10w40 high performance semi synthetisch van de halfords
                        – 5w30 cast rol magnatec full synthetisch

Altijd voor de full synthetisch gaan das het beste:thumb
                        Verder voldoet 25ml olie op 1 liter benzine prima op jou setup.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.