Vespa-Ciao.NL
:: Interpretatie geluid na monteren DR 70 evo

Home Forums Techniek Problemen oplossen Interpretatie geluid na monteren DR 70 evo

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

eldoro80
    Topic starter

Ik heb deze week mijn standaard cilinder vervangen door een 70cc DR evo. Daarnaast heb ik een Malossi luchtfilter gemonteerd en een 60 sproeier. Heb ook een nieuw (tweedehands) koppelingshuis geplaatst. Cilinder vervangen was mijn eerste keer. Hele klus als je het nog nooit eerder hebt gedaan, maar de how-to van dit forum hielp enorm.

Mijn totale setup is nu als volgt:
      – Standaard Carter
      – 70 cc dr evo
      – 13/13 carb, met 60 sproeier
      – malossi luchtfilter
      – Gianelli original Power uitlaat
      – Groene trekveertjes
      – Poelie 80mm

Heb ook een monoveer gemonteerd… vind ik erg fraai, maar is denk ik niet zo relevant voor dit verhaal 🙂

Zojuist heb ik mijn Si voor het eerst gestart. Dit lukte na een paar keer rennen, maar hij loopt zeer slecht. Ik heb een filmpje gemaakt: https://www.dropbox.com/s/g1cd3os63b6v209/VID_20130718_211505.mp4 Kom dus geen meter vooruit.

Verder is het wellicht relevant om te weten dat hij prima liep (ca. 45 kmph) voordat ik de onderdelen (cilinder, filter, 60 sproeier en koppelingshuis) monteerde.

Heeft iemand een tip naar aanleiding van mijn filmpje?

Jonny10
      Bijdrager

Sproeier 60 is aardig klein voor die setup. De meeste mensen, waaronder ik, zitten rond de 68 icm een 13/13 en DR65. Ik denk dat je dat als eerst eens moet vervangen 😉

seann
        Donateur

Ik reed zelf met sproeier 63 met city power en orginele belgische inlaat.

Nu heb ik 64 met topone

Maar elk blokje is anders dus de hoofd zaak is dat als jeje brommer (nog koud) start (vooral met het inrijden) dat hij eerst kort stottert voor die in toeren slaat

Editje erbij: sluiten de kop+voet van de cilinder goed af? En welke boughie heb je gemonteert? Van de ngk serie heb je de 7 nodig (en trouwens welke cilinderkop heb je?

eldoro80
          Topic starter

De meeste mensen hebben inderdaad met deze setup een sproeier ergens verder in de 60. Ik ben bescheiden begonnen, aangezien ik geen gevijlde carter heb..

Ik hoor de cilinder trouwens enorm ‘puffen’ als ik loop met de decompressiehendel ingedrukt. Dat had mijn oude cilinder niet. Verder heb ik uiteraard nieuwe pakkingen gebruikt.

Ik heb nog een 62 liggen, die kan ik monteren… hoger heb ik niet, behalve een 74 🙂 DAt lijk me echter wat overdreven.

seann
            Donateur

Ik zou eerder van groot naar klein gaan, ik heb je filmpje trouwens nog niet bekeken hoor dus ik weet niet wat voor geluid hij geeft.
              En dat puffen kan wel ja, met mijn hogedruk kop hoef ik me decompresie maar 1keer zeer kort in te knijpen en hij valt uit.

eldoro80
              Topic starter

Heb de ngk 7 gemonteerd. Cilinderkop is standaard. Geeft dat veel effect een hogedruk kop?

Of de cilinder goed sluit bij de voet en kop durf ik niet te zeggen. Heb ook geen moment sleutel. Moet ik zeker de Deo test doen (-: veel over gelezen, nog nooit gedaan..

seann
                Donateur

Deotest doe ik eigenlijk nooit, pas als ik het niet meer weet.
                  Na effies rijden kan je zo tussen je cilinder kijken of hij ergens druipt(letop je uitlaat is ook niet altijd super dicht dus daar kan ook zwarte drap vanaf komen)

Met hogedruk kop trekt-ie net iets beter maar stationer is je blok snel afgeleid.

eldoro80
                  Topic starter

Hij rijdt nog niet, maar zal kijken of ik zwarte drap zie bij de pakkingen als ik de motor een tijdje laat draaien.

Wat zouden trouwens de symptomen zijn als ik de zuigerveren verkeerd zou hebben gemonteerd of als ik de zuiger verkeerd om zou hebben geplaatst?

Moet ik nou erg uitkijken dat ik de moeren van de kop niet te strak draai? Of neemt het niet zo heel erg nauw.

seann
                    Donateur

Zuiger veren kan je niet verkeerd om doen, die kunnen maar op 1 manier.
                      Als je zuiger verkeerd om zit zal je bijna niet aan rijden toe komen.
                      Wat precies syntomen zijn kan je nu niet zo vertellen maar dit is ongetwijveld in het forun te vinden.

De moeren op de kop moeten strak zitten tot ze niet meer kennen met gecontroleerde kracht, en vooral belangrijk dan is dat je ze alle 3 steeds kort draai dat je kop vlak op spanning komt (dus niet scheef zit maar lijkt me duidelijk)

eldoro80
                      Topic starter

Ben bang dat ik.de zuiger verkeerd om heb gemonteerd!

Lees zojuist ergens anders op het forum dat het pijltje op de zuiger naar de uitlaatpoort moet wijzen… Ik dacht dat die omhoog moest wijzen. GVD

Hopelijk heeft dit geen schade aangericht… Kan ik de boel losdraaien en weer dezelfde pakkingen gebruiken?

Rizla
                        Donateur

Gewoon omdraaien die zuiger. Het kan niet heel veel kwaad zolang je er niet veel mee heb gereden. Voetpakking liefst een nieuwe, koppakking hoeft niet.

eldoro80
                          Topic starter

Heb geen dr70 voetpakking meer liggen. Wel een standaard (aluminium geloof ik). Kan ik die ook gebruiken?

Rizla
                            Donateur

Probeer eerst maar met de oude dan

eldoro80
                              Topic starter

Prima ga ik doen. Zal wel alvast maar een nieuwe bestellen… Vast nog wel een x nodig

seann
                                Donateur

Ik zou dan die alluminium doen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.