Vespa-Ciao.NL
:: Jan Wiebe's Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jan Wiebe's Perso

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 127)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Intellect80
    Topic starter

Ja had nog 1 reserve, ook niks..

No stress, all fun and a bit of speed

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Probeer eens een andere bobine voor de grap :).
        En anders denk ik dat je draad ergens bloot ligt tegen je carter of frame.

Intellect80
        Topic starter

Thnx Lennaert! Andere bobine geprobeert en nog steeds geen vonk..
          Hij krijgt wel iets, maar niet genoeg.. Wellicht kan het speakerdraad het niet aan??
          Ga morgen sws ff bij Crullie langs..

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Als je nog een originele laagspanningskael hebt liggen gebruik die inderdaad even.
            Stereo draad is niet het meest bijzondere draad natuurlijk daar leg je geen kabelboom mee aan en/of ontsteking.

Crullie heeft het zo voor je gepiept wellicht handig om je condensator buiten het blok te monteren op het frame bijvoorbeeld. Zo kan je deze snel wisselen indien nodig ;)! Het moet te doen zijn voor je om a.s weekend gewoon op de meeting te wezen even je schouders er onder!

Intellect80
            Topic starter

Vanmiddag naar Crullie geweest en eerst ff de juiste kabel gehaald.
              Kabeltje geplaatst en een heerlijke felle witte vonk was geboren :p
              alles nog doorgemeten en bougiedop was blijkbaar ook dood..
              Net alles gemonteerd en start weer als vanouds :thumb

Tot morgen!! En Crullie: wederom bedankt, hoop dat je er morgen bent!!
              Uiteraard ook dank aan alle forumleden voor alle advies 😉

Intellect80
              Topic starter

Stevige warmloper gehad, waarschijnlijk combi van iets te kleine sproeier en een gescheurde uitlaat: geen tegendruk waardoor het blok smering verliest..
                Naar mijn idee kan de zuiger niet meer worden gered.. :s

Excuus voor slechte kwaliteit foto’s, heb hier slechte belichting..

DinoH
                Donateur

Oeii das een fikse warmloper :o..
                  Ik kan het snappen als je helemaal klaar bent met dit blok..

Crullie
                  Donateur

Aai, dat is een kapot genaaide zuiger, cilinder lijkt nog wel te honen zo te zien.
                    Te kleine sproeier en open/gescheurde uitlaat kan idd voor een te hete bedrijftemparatuur zorgen.

Overmaat 46,4 zuiger erin ? lijkt mij de logische volgende stap 8)

TICKLING BARN

Intellect80
                    Topic starter

Dat is inderdaad de enige optie Arnold.
                      Zal alleen moeten wachten gezien de financiën 🙁
                      Word fietsen..

Daan777
                      Moderator

Is de cilinder niet te redden met enkel honen?

Intellect80
                        Topic starter

De krassen zijn te diep om alleen met een hoonsteentje aan te pakken.
                          Zodra er geld voor is gaat de cilinder naar Westeremden…

Daan777
                          Moderator

Lol ik zie nu pas foto’s van je brommer, en weet nu wie je bent 😀

Je kentekenplaat was er toch afgevallen met de toer? Net goed voor je, heb je nu een reden om een betere bevestiging te fixen ipv die afschuwelijke tiewraps :pest

Intellect80
                            Topic starter

Daan777 :
                              Lol ik zie nu pas foto’s van je brommer, en weet nu wie je bent 😀

Je kentekenplaat was er toch afgevallen met de toer? Net goed voor je, heb je nu een reden om een betere bevestiging te fixen ipv die afschuwelijke tiewraps :pest

pfff beter kijken Daan.. Die tiewraps zaten er al lang niet meer op..
                              Kan me over dat soort dingetjes niet echt druk maken ghehe..
                              Wen er alvast maar aan, dat soort self-inflicted pechgevalletjes horen bij mij :p
                              Ben zo’n persoon die alleen goed leert door te vallen 😉

Martino
                              Moderator

Erg zonde van je blok wat tijdens de toer behalve de overtoeren en misschien verkeerde bougie prima liep. Vertelde je mij nou ook niet dat je een rustig reserve blok had of wilde aanschaffen? Dan kan je de fiets nog even lekker op stal laten.

Intellect80
                                Topic starter

Ben idd van plan om een licht getuned reserveblok op te bouwen.
                                  Was er alleen nog niet aan begonnen..
                                  Zit te denken om eerst een 42/43mm cilinder aan te schaffen en die op de SE te zetten totdat de 46 Polini is opgeknapt.
                                  Denk dat ik dan direct een 27mm uitlaatpoort op de Polini laat lassen..

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 127)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.