- Dit onderwerp bevat 126 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 9 maanden geleden door Intellect80.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 juli 2014 om 15:08 #495101
Fuck fuck fuck.. Sorry voor mn taal, maar net 15km gereden om sproeier te testen/bougie uit te lezen.
Eerste 10km ging super, lkkr met t gas spelen vanwege de nieuwe zuigerveren en ineens weer overtoeren en een bekend geluid: wéér lekke voetpakking..

Toen ik thuis kwam bougie er uit gehaald:

Zwart :s terwijl sproeier 70 toch minimaal zou moeten zijn voor deze setup…Iemand advies? Word er beetje moe van en de toertjes komen er aan :s
Excuus voor de slechte kwaliteit foto’s..
No stress, all fun and a bit of speed31 juli 2014 om 17:15 #492539Ik denk niet dat je voetpakkking eruit ligt. Dat gaat niet zomaar.
Je zult naar 66 of 68 gaan met je sproeier, is niks raars aan opzich hoor.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel31 juli 2014 om 17:19 #492537Hmm apart, had al 68 sproeier met 43 polini en origineel bewerkt carter.
Maar met zwaar versleten zuigerveren reed ik al met 70, dus dan zou kleinere sproeier idd logisch zijn nu..
Zal straks ff 68 proberen..No stress, all fun and a bit of speed31 juli 2014 om 18:15 #492522Polini raadt sproeier 68 aan voor een Speed Engine/46mm Polini combinatie.
31 juli 2014 om 18:16 #492519Bovestaande pakking met model/scalpelmesjes aanpassen op de spoel/booster poorten en gebruiken.
Heb er net een paar binnen en als je wil dan snij ik er ééntje voor je.
Echter deze pakking in nogal dikker als de originele polini pakking en dus gaat je timing/deckheight wat omhoog(cilinder).Vang je 2 vliegen in één klap 😉
TICKLING BARN31 juli 2014 om 19:03 #495134@Florian: thnks, ga het proberen!!
@Crullie: als dat zou kunnen? Zeg maar wanneer, neem aan dat je dan wel het blok nodig hebt ivm de aangepast spoelkanalenNo stress, all fun and a bit of speed1 augustus 2014 om 18:55 #494960Nou net sproeier 68 erin gedraaid en stukje gereden.
Klapt mn koppaking er tussenuit..

Direct ook maar de voetpakking gechecked en idd: lek..
Kan natuurlijk wel weer nieuwe pakkingen monteren, maar ben bang dat ik dan weer hetzelfde krijg..
No stress, all fun and a bit of speed1 augustus 2014 om 19:14 #494961Is je cilinderkop wel goed vlak? Mijn ervaring met Polini 43mm koppen is dat ze uit de doos krom zijn. Dan gaat de lucht langs de rand duwen en krijg je dit.
Bijzondere Si heb je!
1 augustus 2014 om 19:15 #494962Wanneer je geen pakking gebruikt kan hij ook niet stuk gaan. 😉
Ik weet niet of je een beetje uitkomt zonder het gebruik van een pakking? Misschien alleen een beetje vloeibare pakking? Zorg ook dat de pakkingsvlakken mooi recht zijn om de kans van gescheurde/gebroken pakkingen te verkleinen.Vooral bij de Polini 46mm is het een bekend probleem. Door de grote boring heb je minder pakkingsoppervlakte en is de kans groter dat je koppakking eruit klapt.
Overigens zal ik niet naar je bougiekleur gaan kijken voor het vinden van de juiste sproeier, maar gewoon de sproeier pakken waarbij je motortje het beste loopt en presteert. Bougiekleur is geen maatstaaf om je sproeier op aan te passen, hoogstens een indicatie. De 68 welke Polini opgeeft houdt niet rekening met een Malossi powerfilter bijv. en ook ons wat meer maritiem klimaat vraagt vaker om een wat grotere sproeier.
1 augustus 2014 om 19:48 #495127@Wilk: de kop is goed vlak, is ook de 1e keer dat dit gebeurt met deze kop en dankje!!
@Martino: ik zal het es proberen zonder pakking. Wel eerst ff goed schoonmaken en de voetpakking plaatsen. Wbt de sproeier: zal het onthouden, vond hem met sproeier 70 idd ook lkkrder lopen..
No stress, all fun and a bit of speed5 augustus 2014 om 20:04 #495166Nou had na het opnieuw monteren (zonder koppakking) kreeg ik em niet meer gestart, ja 1 keer 50mtr en daarna stierf ie weg..
Plus het liep ook voor geen meter. Toch maar eerst weer bougie check: nauwelijks vonk, ja 2 vonkjes en daarna dood…
Frustrerend weer..
Zelf maar ff gekeken en condensator zat half los..
Vanmiddag maar weer es gezellig bij Crullie geweest en hele ontsteking gechecked: spoel en condensator vervangen (weer bedankt Crullie
) en het vonkte weer.Net alles gemonteerd en met gekruiste vingers gestart (ja dat kan :p) en start direct, zonder gesputter of rennen :p
Eindelijk loopt het lkkr en kan ik verder met het uiteindelijke afstellen.
Net op tijd voor de VCM!Komende tijd maar goed wat frustratie wegrijden tijdens de toertjes 😀
No stress, all fun and a bit of speed6 augustus 2014 om 18:38 #495171Update: 72 sproeier er in en na 5km: wéér geen ontsteking meer :boos
Ik weet het nu ook niet meer, tenzij er iemand deze week nog naar kan kijken ben ik er komend weekend niet bij 🙁
Geen zin om mooie brommertjes te kijken terwijl die van mij me nog steeds frustreerd…Zit er serieus aan te denken om dit hele blok te verkopen…
No stress, all fun and a bit of speed6 augustus 2014 om 18:45 #495172CP Speedengine?
Kijk even of je contactpunten wel echt goed staan soms wil het net niet netjes komen bij een speedengine/evo dat de punten niet helemaal sluiten. Of wellicht een draadje door gesneden met het vliegwiel dat gebeurt ook zo nu en dan ;).
7 augustus 2014 om 14:37 #495176@Lennaert: idd cp.
Net alles getest en als ik de draad (standaard speakerdraad) die vanuit het blok komt, direct op het blok zet dat hij wel vonkt. Geen witte vonk, maar kleine oranje vonkjes. Als ik dan alles aansluit op de bobine en ik pak de bougiekabel vast en druk mn vinger op het koper en ga lopen: krijg ik schokken.
Maar als ik dan een nieuwe bougiedop en goede bougie plaats dan krijg ik geen vonk…
Ps: gister voor het uiteindelijke uitvallen viel de brommer ook uit als ik de verlichting aanzette.
Bobine ook goed geaard nu door de brug op te schuren waar hij geplaatst wordt..
Ik weet t niet meer?? 😕No stress, all fun and a bit of speed7 augustus 2014 om 14:50 #495177heb je een nieuwe bougie geprobeerd?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.