Vespa-Ciao.NL
:: Jan Wiebe's Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jan Wiebe's Perso

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 127)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Intellect80
    Topic starter

Update:

Blok ligt nu bij Crullie. Spietje was gebroken en kwam erachter dat mn spruitstuk een klein scheurtje vertoonde..
      Na controle van Crullie bleek dat het vliegwiel zn beste tijd heeft gehad, conisiteit is erg matig..

Spruitstukje is al binnen, nu op zoek naar een strak lichtgewicht oldtimer vliegwiel…

Daarnaast ga ik de demper van de Excell vervangen door een LeoVince demper.
      Daarbij word de stinger iets ingekort. Vind die stinger wat te lang én geluid wordt dan iets donkerder/zwaarder.
      Zodra ik dit heb getest laat ik het jullie weten.

No stress, all fun and a bit of speed

Martino
      Moderator

Zonde van je vleigwiel, maar deze zal mede de boosdoener van de warmlopers van dit blok zijn. Hopelijk straks weer in orde met een ander wieltje. Waarom zoek je een oldtimer vliegwiel eigenlijk? Deze zijn juist veel zwaarder.

Intellect80
        Topic starter

Owh volgens Arnold moest ik een lichtgewicht oldtimer vliegwiel hebben. Zou ook kunnen dat hij gewoon cp bedoelt..
          En idd zal waarschijnlijk een stuk lkkrder lopen, minder trillingen enz.
          Vliegwiel had ook een aardige tik gehad toen mn krukas brak..

Intellect80
          Topic starter

Nou het rijd weer :thumb
            Thnx Arnold en Maarten!!!
            Nu nog fijntunen zodat het beestje klaar is voor op het TT-circuit zondag a.s. :p

Nieuwe 2.75 Deestones er om heen (all weather), staat stuk beter dan de 2.25’s die er onder lagen.

Maar nog 1 klein dingetje: heb nu een 1150 snaar op poulie 80, maar deze is te lang en slipt als ik iets teveel gas geef.
            En nu heb ik wel een nieuwe 1100 snaar maar deze is te kort :s
            Moet dus 1125 hebben, iemand die een fatsoenlijke 1125 snaar heeft liggen in assen/groningen eo??

Crullie
            Donateur

Mooi zo :thumb in het begin rustig aan en met dit warme weer is een bij het fijntunen een iets grotere sproeier aan te raden.

Veel plezier op de TT en hoop dat je snel een goede snaar vind want slip is niet bevordelijk voor de betrouwbaarheid.

TICKLING BARN

Intellect80
              Topic starter

Dankje Arnold!!
                Heb er nu een 74 sproeier inzitten en wacht nog even met rijden tot ik de juiste snaar heb :thumb

Intellect80
                Topic starter

Vanmiddag de juiste maat snaar bij de Automat gehaald en kreeg vanochtend ook mn Malossi koppelingsegmenten binnen van MarcoS.
                  Direct gemonteerd en balhoofd vastgezet, zat lichte speling in.

Alles werkt nu naar behoren, heb alleen het idee dat hij op top te weinig lucht krijgt met 74 sproeier..
                  Morgen ff verder met afstellen!

Intellect80
                  Topic starter

Nog ff wat foto’s!

Bevestiging kenteken:

Totaalplaatje:

Martino
                    Moderator

Kijk zo staat die demper al een stuk beter onder de brommer. Ik zal hem ook zeker niet vervangen door een van Leovinci.

Intellect80
                      Topic starter

Haha klopt 😉 en idd ik laat het zo, vind dit carbon dempertje toch wel erg mooi staan plus ik houd de uitlaat liever origineel..
                        Zal binnenkort ff filmpje plaatsen met het geluid :p

Intellect80
                        Topic starter

Nou de Si is technisch gezien helemaal klaar voor de TT :thumb

74 sproeier bleek toch iets teveel, kreeg hem lastig gestart zodra hij warm was en begon dan eerst te sputteren, met choke nog slechter..
                          72 blijkt de beste keus te zijn, sputtert héél ff.. Maar rijd liever met iets te grote sproeier, merk dat hij op top ook lkkrder loopt nu!!

Eindelijk na alle omwegen en troubles een goed lopende Vespa SE 😀

Nogmaals bedankt aan alle forumleden voor advies, hulp en onderdelen!!!
                          En special thnx 2 Crullie :thumb hoop dat je snel weer kan rijden kerel!!!

Nick050
                          Bijdrager

Si ziet er strak uit zo,uitlaatje staat ook erg mooi vind ik.
                            Mooi dat die nu goed loopt,lekkere snelheid ook:D
                            Veel plezier op de TT

Intellect80
                            Topic starter

Thnx Nick!!

Valt afgelopen zondag mn brommer uit tijdens rijden :s
                              Kreeg geen vonk meer, lag niet aan de bougie/dop/kabelof bobine..
                              Dus gister maar ff bij Crullie langs, moest toch de Citta van een maat inrijden (nieuwe zuigerveren).
                              Blijkt uiteindelijk dat er een breukje in ontstekingskabel zat …
                              Enige wat ik niet had gechecked, stom..
                              Zuigerveren moeten ook echt vervangen worden, begint nu toch echt te ratelen..

Intellect80
                              Topic starter

Pakketje is binnen! Thnx Jmpb!!

Polini 46mm zuigerveren en setje pakkingen 46mm Athena (Polini heeft ze alleen met metalen voetpakking).

Tevens ff de slotspeling gemeten: 0.67 maar liefst.. Haalde gister ook maar de 70km/h op zo’n digitaal bord :s
                                Slotspeling van de nieuwe zuigerveren is 0.16. Nu nog inrijden..
                                Had ook een lekke voetpakking, hoop dat dat probleem ook opgelost is met de nieuwe veren..

Intellect80
                                Topic starter

Na alle problemen met dit blok toch maar besloten een 2e blokje in elkaar te zetten als reserve 😀
                                  Het plan:

Cilinder: bij voorkeur Polini 42mm, lastig te vinden. 2e keus: 41 of 43mm Polini. In elk geval wordt dit ook getuned.
                                  Carter: CP origineel en dan laten bewerken op de cilinder
                                  Krukas: origineel bewerkt
                                  Carb: 13/13
                                  Uitlaat: Leo HM/Summit bovenlangs

Ik houd jullie op de hoogte!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 127)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.