- Dit onderwerp bevat 126 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 9 maanden geleden door Intellect80.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juni 2014 om 18:40 #494990
Oei, die heeft al genoeg te verduren gekregen als ik dat zo zie. 😮 Maar is dat het kopje wat je geprobeert had? Want in je eerdere post zei je dat het een Polini kopje was.
22 juni 2014 om 18:47 #494991Dit is de oude kop, vorige eigenaar had hem op de 46 athena zitten en door hem max afgevlakt.
De polinikop zit er nu op idd.No stress, all fun and a bit of speed23 juni 2014 om 14:28 #452721Koppakking omgewisseld en probleem opgelost 😉
Zal morgen ff langs Innobikes mn €2,- terugvragen voor de foutieve koppakking :sNo stress, all fun and a bit of speed23 juni 2014 om 14:30 #452406Top dat het nou opgelost is.
23 juni 2014 om 21:04 #494743Yup alleen nu erg veel smeer onder het blok..
Morgen ff checken of de voetpakking niet lekt, hij loopt ook niet lkkr.
Morgen maar ff t blok er onder weg :boosNo stress, all fun and a bit of speed26 juni 2014 om 00:39 #495009Update:
Gister de voetpakking vervangen en luchtfilter aangepast:

Vervolgens stuk gereden en hij bleef maar afslaan op hoge toeren. Daana gas los en stationair en dan kon ik weer gas geven.
Dacht zelf aan de ontsteking dus bougiekabel/dop/bobine verwisseld maar probleem bleef..
Na advies van forumleden (thnx guys) mn carb schoongemaakt en benzineleiding ingekort.Alles loopt nu perfect!!
Bougie heeft nu een lichtbruine kleur, misschien sproeier 71 of 72 es proberen..No stress, all fun and a bit of speed26 juni 2014 om 06:40 #495010Zie ik het nou goed en heb je een tweede “sponsje” in je filter zitten? Dit zou mogelijk ook een probleem kunnen zijn voor de luchtfilter. Naar mijn weten is het niet goed om het gat direct achter de carb te maken. Ik weet niet precies meer waarom, maar het had iets met terugslag/tegendruk ofzo te maken.
Maar mooi dat je probleem is opgelost.
26 juni 2014 om 19:19 #495015@DM6 Hmm zal morgen ff proberen af te plakken nu t boektje goed loopt.
Vandaag weer een klein drama, reed in stad Groningen rond toen hij er ineens mee kapte.
Bougie gaf geen vonk, andere bougie hielp niet.
Gelukkig brommerboer in de buurt (cor hamstra, topservice!).
Het oordeel:
Had al een tik gehad toen de krukas doormidden brak 2 maand geleden, blijkbaar toch een scheurtje..
Na €50,-, een uurtje tijd én veel gevloek van de monteur (‘waarom rijd je nog met die irritante contactpuntrommel’ :p) was ik weer onderweg.
Morgen wel ff contactpunten bijstellen naar 0.55 want volgens mij heeft hij ze op 0.4 gezet..No stress, all fun and a bit of speed26 juni 2014 om 19:23 #492303Haha, ik snap goed waarom hij dat zegt hoor. Het is gewoon belangrijk dat je fatsoenlijke puntjes koopt, en dus niet die merkloze bij JMPB. Ik heb zelf nu ook de heletijd geklooi met mijn JMPB puntjes omdat ze dicht slippen. Ik ben er na wat vergelijken achter gekomen dat ze van een gladder materiaal zijn en dat het houten meeneem nokje korter is als bij andere punten.
Ik ga er binnenkort weer even EFFE puntjes opzetten, kijken of die niet de heletijd dicht slippen.
En inderdaad, 0,4 is te krap. Ik zet de mijnen ook altijd op 0,5-0,6 met mijn snelle blokje.
26 juni 2014 om 19:31 #425736Ik merk het ook, onderin trekt hij harder en veel meer trillingen bij hoge toeren en minder trekkracht..
Heb laatste 15km maar 60 gereden, mn voeten gleden vd steps af door de vibraties haha..Zal t trouwens onthouden wbt die contactpunten als ik ze vervang.
Hij heeft er nu iig een originele opgezet
No stress, all fun and a bit of speed26 juni 2014 om 20:18 #495018Dat is pech hebben, had je niet zelf even onder de brommer kunnen hangen? scheelt toch weer 50 euro.
26 juni 2014 om 20:37 #495019Nou had min gereedschap en was 30km van huis..
Daarnaast nog een afspraak in de stad, dus ja..No stress, all fun and a bit of speed26 juni 2014 om 20:45 #495020Dan leen je zijn gereedschap:?
Wat is er trouwens mis met die cp’s? Kan het niet zien.
26 juni 2014 om 20:59 #495021Het houten nokje was afgebroken, dus mn contactpunt zat stijf tegen elkaar..
En had het zelf wel willen doen, maar had een afspraak 15min later die ik niet kon laten schieten of uitstellen, anders had ik dat zkr gedaan..
Ps: na de afspraak was ook geen optie, het was half6 voor ik weer trug bij de brommerboer was..No stress, all fun and a bit of speed1 juli 2014 om 13:59 #492008Vandaag de koplampspoiler er op gekregen en toch eindelijk maar koppelingskabeltje gemonteerd :p

Staat hem goed

En ja ik moet mn uitlaatsteun laten lassen :s
No stress, all fun and a bit of speed -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.