Vespa-Ciao.NL
:: INT: HPI Vliegwiel voor Koeling

Home Forums Advertenties Onderdelen aangeboden INT: HPI Vliegwiel voor Koeling

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

@Fredzzz
      Als je de hoeken weg haalt kan je een waaier maken met een mooiere flow maar dat hoeft niet, en dat was ook niet mijn simpele oplossing om 6mm te winnen.

Dit is hoe ik aan die 6mm kom.
      Dit is de basisplaat die ik gemaakt heb.

Hij is 2mm dik aluminium
      Dit is een marinellie HPI plaat die ik toevalig had liggen,
      die ik dunner gefreesd heb.

Er zit nog 4mmruimte tussen voor de draden maar dat hoeft niet.
      Ik heb hier mee 2 mm ruimte tussen de ophanging en de rode stator.

de 4mm ruimte kan nog gemakkelijk weg genomen worden. zodat je in totaal 6mm ruimte tussen de rode stator en de ophanging hebt zitten.

Dat is voldoende ruimte voor een waaier.
      De binnerotor aanpassen is niet zo moeilijk zeker voor HPI niet, en dan rest nog alleen de waaier.

Een spuitgietmal laten frezen voor kunststof is niet zo kostbaar als een mal voor aluminium en misschien is er  wel een chinees te vinden die dit wil doen.

Tiesman1986
      Bijdrager

dat ziet er al beter uit 😀
        ik denk dat hier een markt voor is , onze leeftijd ligt gemiddeld tussen de 30 en 40 denk en die hebben dat geld wel te besteden .
        wat ik ook de forums zie hebben ze meer als mij te besteden hahah
        maar alle gekheid op een stokje ik hoop dat dit op de markt komt en meer mensen hier mee gaan rijden.

Joukel
        Bijdrager

Volgens mij is hier wel een markt voor, je zou eventueel kunnen kijken naar goedkopere binnenrotors. Op eBay kan je ze krijgen voor +/- 25 euro als je dan een passende grondplaat voor de ciao maakt dan zou je voor onder de 100 euro wel een complete set kunnen leveren lijkt mij.

Oldtimer fanaat

zevenenergie
          Donateur

@joukel
            Er zijn voldoende minibike binnenrotoren te verkrijgen maar dit gaat over Een HPI race ontsteking met een varibel ontstekings tijdsstip. (Het neusje van de zalm.)

@Tiesman
            Ik denk dat de frank en fredzz het bijltje er een tijd geleden al bij hebben neergegooid. Als je zo iets ontwerpt en aanbied, wil je er natuurlijk wat aan overhouden.
            Ik hoop dat de heren er nog eens naar willen kijken.  Maar ik denk dat iedereen goed moet beseffen wat voor top ontsteking HPI is. En als zij het mogelijk maken hiermee te rijden dat dat betaald moet worden.

Zelf zoiets maken kost een veelvoud van 45 a 50 euro.
            Naar mijn mening zou een goed werkende passende waaier wel wat meer mogen kosten. Er zijn voldoende 2e hand HPI,s te koop. Daar valt geld op te besparen.

Ik ben zelf echter een behoorlijk kritische klant, en leg alleen mijn geld neer als het echt helemaal goed is.

Strikert
            Bijdrager

@tiesman;

weet niet of het past maar deze italiaan heeft een cnc vliegwiel gemaakt voor een binnenrotor mischien dat je hem kan contacten?

hun hebben het wiel al uitgevonden zoals ook met een trekstarter en remschijven (voor/achter)

zevenenergie
              Donateur

Ja mooi, dat is waarschijnlijk een minibike ontsteking, Een paar pagina,s terug in dit Topic zie je dat member Waarom, hier ook een mooi vliegwiel voor heeft gemaakt.
                Het mooie van dit hierboven is, dat het gemaakt lijkt voor een punten ontstekings carter :thumb

Tiesman1986
                Bijdrager

@strikert Klopt had al contact gehad was 450 jallies als echt niets lukt ga ik daar voor 😉
                  als je nog meer tegen komt laat het mij maar weten als je wilt 😀

Tiesman1986
                  Bijdrager

O ja ik wou hem eerst testen zonder koelvin , wat zeggen jullie daarvan ? Gaat dat snel fout ? :p

speedbuxy
                    Bijdrager

Zonder koeling gaat hem niet worden of je doel moet enkel sprint racen zijn :mrgreen:
                      Maar streeft dat vliegwiel van hierboven niet een beetje het doel van de race ontsteking voorbij? Want echt licht lijkt dat me niet meer.

Tiesman1986
                      Bijdrager

Ja zoiets had ik al verwacht, ik ga ook liever voor kunstof , op top zal die wel wat missen maar qua optrekken moet het een beest worden.
                        ga gewoon zolang door tot dat we iets hebben 🙂

Daniel citta 0.5
                        Bijdrager

Ik heb in het verleden ook eens geprobeerd om een binnenrotor op een cp blok te maken om meer ruimte te krijgen voor een vliegwiel heb ik de pootjes waar de spoelen op komen 5a6mm korter gemaakt net zo hoog als waar je je Condensator op bevestigd zodat er meer ruimte was tussen de achterbrug voor een vliegwiel  Waar we ook achter kwamen is dat de rotor van een mallossie Selecta voor Piaggio scooter gwn past op de krukas van onze brommers

Burn rubber not your soul

Tiesman1986
                          Bijdrager

en werkte dat qua vliegwiel ? toevallig wat fotos van het vliegwiel ?

sx3-swe
                            Bijdrager

Anyone manged to get a fan for the HPI?
                              I have lowered the stator maximum, and milled of the top of the rotor aswell.

SX3’s Ciao perso [English]

(In the Perso, it’s the old rotor that i fucked up)

Attached pictures is the new rotor, originally for Puch, but I modded the cone.
                              I have put a ruler on the carter, as you can see the flyweheel seem to fit.

Tiesman1986
                              Bijdrager

Wauw thats looks Nice ! Great job !

Martino
                                Moderator

Can you print more of these fans perhaps. This is the last thing i need and also it would be nice to fix a fan for the other HPI 2ten ignition. https://vespa-ciao.nl/forums/topic/hpi-universal-light-ignition/

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.