Vespa-Ciao.NL
:: Inrijden

Home Forums Algemeen Oude topics Inrijden

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wjtjee
    Bijdrager

Idd net wat barry zegt Beetje meer olie in de tank :p en dan kan je wel normaal rijden

kapot
      Bijdrager

Tjah wat ik doe met mijn nieuwe cilinder op het moment: gewoon iets meer olie erin, dan lekker tuffen ermee.. Als de situatie het toe laat dan laat ik hem wel toeren draaien (onze gemeente is een grote bouwput dus vaak stukken asfalt waar de schijn bedriegt zoals stukken tegels of betonplaten tussendoor, daar rijd ik liever niet met 60 overheen, bovendien hebben we hier aardig wat 30km drempeltjes). ben ook eens met passagier wezen rijden (wel rustig aan, maar je kan dan ook niet hard optrekken want dan lig je met zn tweeen op het asfalt) en dat ging ook gewoon goed.

Selecta
        Bijdrager

Als je je scooter wilt inrijden moet je hem gewoon in het begin warm laten lopen gewoon rustig rijden tot de motor op bedrijfstemp staat (dat is wanneer hij soepel rijdt en niet meer pruttelt). Nadien mag geef je goed gas, zelfs vol gas geven en laat je op ongeveer 50-60-70 km/u (snelheid hangt af hoe hard hij kan natuurlijk, maar gewoon tot iets meer dan de helft van de topsnelheid!) je gas los en laat je hem uitbollen tot 40-50 km/u, en dit blijf je herhalen, dus een paar sec vol gas en los. Als je als een slak gaat optrekken, ook al varieer je in toerental en blijf je niet met een constante snelheid rijden, ga je een luie cilinder maken wat er voor zorgt dat hij minder presteert! Vol gas optrekken kan GEEN kwaad zolang de motor op bedrijftemp staat en je met stoten rijdt (gas open voor een paar secs en los, etc).

Zo is mij het vertelt geweest en zo heb ik mijn cilinder ook ingereden, zonder problemen.

barry
          Donateur

Scooter zeker niet inrijden!!!Hoe sneller kapot,hoe liever ik het heb.Sorry 😕

vespa liessel
            Bijdrager

vriend van mij heeft puch nieuwe 70cc erop liet effe stationair draaien 3min ofzo toen achterwiel omhoog klein beetje gas gaat zitten kwartier 30 rijden af en toe door trekken tot driekwart gas toen gwoon volgas gaan rijden geen problemen wel 1/35 gesmeerd eerste 3 tanken daarna 1/40 1/45 ongeveer

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.