Vespa-Ciao.NL
:: Inrijden nieuwe cilinder voor keuring

Home Forums Techniek Motorisch Inrijden nieuwe cilinder voor keuring

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Pastoortje
    Topic starter

Beste allemaal,

Volgende week ben ik van plan een nieuwe cilinder te monteren op mijn vespa SI (https://www.jmpbonderdelen.nl/50cc-cilinder-citta-ciao-si-standaard-p10.html) . Ik wil hem voor nu eerst standaard hebben (12/7 carb, std uitlaat, std. luchtfilter enz). Over exact een maand ben ik aan de beurt voor de keuring bij het RDW, want het beestje heeft nu nog geen kenteken.

Ik heb allerlei posts gelezen over inrijden en verhoogde hoeveelheid mengsmering e.d., en die tips wil ik ook graag ter harte nemen, maar ik neem ook aan dat ze bij het RDW m’n SI op de rollerbank gaan zetten om de max te meten en daarbij ook het gas vol open moeten hebben. 100-150km rijden zonder plaat gaat me zeer waarschijnlijk een prent opleveren.

Wat is verstandig om te doen? Vragen of de keurmeester aardig wil zijn voor het blok? Tips zijn welkom.

p.s., dit is waarom ik de cilinder ga vervangen:
      WhatsApp Image 2020-06-09 at 10.43.24

Je moet ergens beginnen

speedbuxy
      Bijdrager

Een cilinder 100 tot 150km inrijden is iets van vroeger toen de olie nog waardeloos was.
        Tegenwoordig komt dit veel minder precies en zal hij een snelheid testje bij de rdw easy overleven. (mits alles goed is afgesteld offcourse)
        En zelfs niet goed afgesteld loopt een originele setup niet zomaar vast :mrgreen:
        Dus geen zorgen, dat komt wel goed:thumb

zevenenergie
        Donateur

Inrijden houd in, dat je de eerste tijd niet volgas rijd. maar een standaard cilinder is erg tam, dus vol gas is praktisch niets.
          Een opvoer cilinder vol gas, ja dan word hij heel zwaar belast. Dan heeft inrijden zin.

Dus je cilinder wordt door de rdw gratis ingereden. Wat wil een mens nog meer 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.