Vespa-Ciao.NL
:: inrijden

Home Forums Techniek Opvoeren inrijden

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jacky
    Bijdrager

November Rain :

freek :
      dus geen 1 op 50 bij de tank, maar 1 op 25 tot een km of 1500 en daarna kan 1 op 50 wel, behalve als je een blokje hebt wat erg hard gaat in dat geval raad ik je aan om altijd vet te blijven smeren en nooit een te kleine sproeier te monteren.

hahahah WTF!!! Weet je wel dat dit ook zeeeer slecht is!!!

een beetje meer olie toch niet, kan nooit kwaad lijkt mij:S

Vespaflappie
      Bijdrager

November Rain :

freek :
        dus geen 1 op 50 bij de tank, maar 1 op 25 tot een km of 1500 en daarna kan 1 op 50 wel, behalve als je een blokje hebt wat erg hard gaat in dat geval raad ik je aan om altijd vet te blijven smeren en nooit een te kleine sproeier te monteren.

hahahah WTF!!! Weet je wel dat dit ook zeeeer slecht is!!!

Die fs1 kan dat wel makkelijk hebben maar vespa zou ik nooit 1 op 25 smeren; ding slaat hardstikke vet!

kevlar
        Bijdrager

Enne wat freek zegt over inrijden met iemand achterop…. zou ik ook niet doen… je moet gewoon de cilinder inrijden zoals jij het er het vaakst op rijd. Dus als je altijd er alleen op rijd moet je hem ook alleen inrijden. Met iemand achterop kan ie nooit in zijn hoogste toeren komen en hij is veel meer belast, lijkt me niet zo goed……:)

freek
          Bijdrager

Dag Allemaal, dat inrijden met 1/25 olie/benzine is bij een vespa alleen bij het in te rijden aan te raden, dus zeg de eerste 700km daarna moet het toch een stuk schraler dus 1/50 bij een iets snellere cilinder waarmee de brommer zeg 60 loopt, maar heb je er een die tegen de 80 aanzit qua snelheid dan raad ik toch echt wel 1/40 aan ook voor een vespa. Mijn yamaha maakte wel 10.000 toeren dus dan was 1/20 wel nodig anders liep die zo vast is later ook gebeurt trouwens toen ik zonder benzine stond en 1/50 moest tanken en ik klootzak toch volgas geven en jahoor klak vast.

Wat ik zei over dat met iemand achterop inrijden daarvan beweer ik niet dat dat het beste is, maar ik heb het eens meegemaakt dat met iemand achterop inrijden een hoop verschil maakte, maar ik moet erbij zeggen dat dit met een yanaha fs1 was.

Ik reed een cilinder in waar je normaal met dikke pijp en 16mm carb. en 65 km uithaalde. Het was geen fs1 cilinder, want die heeft een joekel van een uitlaatpoort daarom trekt tie slecht maar loopt tie hard als tie eenmaal op toeren is, maar de cilinder waar ik het over heb zat qua uitlaatpoort tussen origineel en fs1 in, nou na inrijden met passagier en niet harder dan 40km/uur de eerste 500km reed die cilinder meer dan 70km met en 10mm carb. waarvoor je normaal toch wel met een fs1 cilinder moet komen plus 16mm carb.

Maar het evrschilt van cilinder tot cilinder heb ik gemerkt in de loop der jaren de een loopt goed, de meeste, en een andere loopt nauwelijks. IK had een bij Math Salden in Limbricht, die gore afzetter, een zogenaamde 70cc voor mijn vespa ciao gekocht voor 120 gulden toen, maar dat liep dus voor geen meter en na een paar km liep dat ding helemaal vast, dus weg ermee.

GR. Freek.

coda
            Donateur

1 op 40 is prima,voor dagelijks,maar ook voor het inrijden met opgevoerde brommers.
              1 op 25 is eigenlijk altijd te vet,mijn MB draaide 14 a 15000 toeren en daar gooide ik gewoon 1 op 50 in,niks aan de hand.
              Misschien daarmee geluk gehad,maar 1 op 25 hoeft echt niet hoor.

erwinko
              Bijdrager

dat is zeker ook de verhouding met je bougies. die dingen slaan dan toch vet snel vet :O?!

Vespaflappie
                Bijdrager

coda :
                  1 op 40 is prima,voor dagelijks,maar ook voor het inrijden met opgevoerde brommers.
                  1 op 25 is eigenlijk altijd te vet,mijn MB draaide 14 a 15000 toeren en daar gooide ik gewoon 1 op 50 in,niks aan de hand.
                  Misschien daarmee geluk gehad,maar 1 op 25 hoeft echt niet hoor.

Mijn rs draait wel ook ong zelfde als coda maar ik ehb nooit problemen met 1op 50?
                  Naja kan gebeuren…

freek
                  Bijdrager

14.000 a 15.000 toeren en dan toch maar 1/50 zonder problemen, nou dan heb je toch geboft hoor denk ik of je had toevallig een hele goeie cilinder, want 14.000 toeren, nou dat hoefde ik niet bij mijn yamaha te proberen zonder minstens 1/25 te smeren anders liep tie geheid vast, maar goed honda mt’s en honda mb’s waren en zijn wel erg goeie brommers moet ik zeggen.

Het fijnste van een honda mt bijvoorbeeld was dat je er zo makkelijk een duits 80cc blokje onder kon monteren en dan alleen de overbrenging wat veranderen en het ding liep meer dan 100 zonder dat je dat eraan kon horen, maar ja de pleuris was wel dat die 80cc cilinders 7 koelribben hadden en de ori cilinders 6 koelribben en de gewone snelle 50cc of 70cc clinders 5 koelribben en dat wist de politie ook, dus puur geluk als je een tijdje rond kon rijden op een mt met 80cc blok.

Wat helemaal gaaf was bij die duitse 80cc blokjes was dat je bij cycleshop in Heerlen een opvoer setje kon kopen en dan had je een 113cc cilinder geloof ik, nou en dan een vette carborateur daarbij, maar hoe het met de uitlaten van de mt’s en de mb’s zat weet ik eigenlijk niet meer, maar hoe dan ook 140 haalde je makkelijke met zo’n opvoersetje, wel met versterkt frame, want er waren er zat die niks aan hun frame deden met als resultaat dat die frames na een tijdje zo krom als een hoepel waren, maar goed beetje nostalgie.

GR. Freek.

Vespaflappie
                    Bijdrager

freek :
                      14.000 a 15.000 toeren en dan toch maar 1/50 zonder problemen, nou dan heb je toch geboft hoor denk ik of je had toevallig een hele goeie cilinder, want 14.000 toeren, nou dat hoefde ik niet bij mijn yamaha te proberen zonder minstens 1/25 te smeren anders liep tie geheid vast, maar goed honda mt’s en honda mb’s waren en zijn wel erg goeie brommers moet ik zeggen.

Het fijnste van een honda mt bijvoorbeeld was dat je er zo makkelijk een duits 80cc blokje onder kon monteren en dan alleen de overbrenging wat veranderen en het ding liep meer dan 100 zonder dat je dat eraan kon horen, maar ja de pleuris was wel dat die 80cc cilinders 7 koelribben hadden en de ori cilinders 6 koelribben en de gewone snelle 50cc of 70cc clinders 5 koelribben en dat wist de politie ook, dus puur geluk als je een tijdje rond kon rijden op een mt met 80cc blok.

Wat helemaal gaaf was bij die duitse 80cc blokjes was dat je bij cycleshop in Heerlen een opvoer setje kon kopen en dan had je een 113cc cilinder geloof ik, nou en dan een vette carborateur daarbij, maar hoe het met de uitlaten van de mt’s en de mb’s zat weet ik eigenlijk niet meer, maar hoe dan ook 140 haalde je makkelijke met zo’n opvoersetje, wel met versterkt frame, want er waren er zat die niks aan hun frame deden met als resultaat dat die frames na een tijdje zo krom als een hoepel waren, maar goed beetje nostalgie.

GR. Freek.

80 euri zijn die cilindertjes nog steeds te krijgen bij Cycleshop Heerlen:P

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.