Vespa-Ciao.NL
:: inlaatpoort te hoog?

Home Forums Techniek Opvoeren inlaatpoort te hoog?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gekkehenk
    Topic starter

Heb vandaag een carter gekocht waarvan de inlaatpoort te hoog zit, ik had daar even niet op gelet. Ik meet 1,2mm aan de bovenzijde.
      kan ik deze nog wel gebruiken? Wil hem uitvijlen.

Mocht het niet kunnen, wie heeft er een goed carter of heel brom blok?? Assen of Groningen omstreken. Ben de brommer morgenavond nodig voor mijn werk 25km hier vandaan.

tolleburker
      Bijdrager

Dat is kiele kiele denk dat hij het nog wel doet maar moet je zelf even bekijken met je kruk er in kijken of je een spleetje krijgt

Daan777
        Moderator

monteer je krukas met lager en shimmringen en al..
          draai je kruk zodanig dat je krukaswang je inlaat afsluit,
          zet nu je mond op de inlaat en blaas.
          Gaat dit supermoeilijk? Nice! Gaat het aardig? Jammer joh.. inlaat verpest.
          Wat je kunt doen als je inlaat verpest is: bison metaal epoxy.

Maar ik denk dat hij het nog wel doet, gewoon lekker vijlen, maar niet zo hoog als je begingat.
          Zo ongeveer:

gekkehenk
          Topic starter

Oke, bedankt! Ik zal morgen ff kijken. Toch knap voor een fabrieksblokje dat ze het zo hoog hebben zitten :con

Had trouwens ook nog een ander carter gezien waarvan de wand waar de inlaatpoort zit aan de linkerzijde veel korter was……dus niet echt geschikt voor uitvijlen.

VespaAvanti
            Donateur

Is echt geen probleem hoor, moet makkelijk gaan!
              Het is een onbewerkt carter, piaggio heeft echt wel een veilige marge aangehouden hoor;)
              Gewoon bewerken dus, dat je niet naar boven moet veilen lijkt me duidelijk:D
              Succes:thumb

TimoO_
              Donateur

testen is trouwens heel gemakkelijk. wanneer je je blokje weer in elkaar zet effe in je inlaat blazen (zuigen) en kijken of ie goed sluit. je moet hem misschien wel wat in-olien.

gekkehenk
                Topic starter

problemen zijn niet voorgekomen gelukkig 🙂 mag een slotje op

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.