Vespa-Ciao.NL
:: Inlaat uitvijlen

Home Forums Techniek Opvoeren Inlaat uitvijlen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DjUrK
    Topic starter

Hey ik heb een vraagje :
      Ik heb een belgische carter met een 80 cc malossi erop en nu is mijn vraag of ik hiervoor mijn inlaat tot de max moet vijlen?
      Zoja met een ronde vijl of vierkant ( of maakt dat niks uit? )

Alvast bedankt

Grtz Dirk.

Jarco
      Bijdrager

Niks moet maar zal wel beter zijn.
        De vijl keuze is maar net wat je zelf het lekkerste vind werken.

Volgende keer kleine vragen topic a.u.b. :thumb

DjUrK
        Topic starter

Sry dacht dat die hier goed stond.

Maar uitvijlen tot de max geeft meer prestatie als een origineel belgen carter toch?

Edjuh
          Bijdrager

Qua opening zit je al aan het maximum, dus je kan de overgang spruitstuk>inlaat flowen en spruitstuk 13mm maken natuurlijk.

Jarco
            Bijdrager

Maakt niet uit, maar voor kleine vraagjes hebben we kleine vragen topic gezien je al 123 posts heb ga ik er stiekem vanuit dat je die al gevonden had. 😛

Origineel belgen carter is al een redelijk grote inlaat als ik me niet vergis maar deze kan wel iets groter.

Edit: Zie post hierboven. 🙂

DjUrK
              Topic starter

Nou ik kwam met de vraag omdat ik het blok al geheel gemonteerd had en de resultaat echt belachelijk slecht was en ik nu dus maar even wat vraagjes stel wat ik eraan kan doen.
                Totaal geen toeren en trekkracht.
                Had eerst een se met 80 cc met contactpunten erop en dat liep tig x beter.

Jarco
                Bijdrager

Dat komt omdat een SE een veel groter inlaatvlak heeft als een std carter.
                  Ik snap goed dat het nu ineens tegenvalt maar met een beetje handwerk geloof ik best dat je er meer uit kan halen.

DjUrK
                  Topic starter

Dan zal ik morgen is aan de slag gaan met het boormachine en de handvijl 😀

tnerual
                    Bijdrager

DjUrK :
                      Dan zal ik morgen is aan de slag gaan met het boormachine en de handvijl 😀

Veel succes, maar doe het goed he!
                      Niet breder gaan dan de krukaswang, dan lijd je aan carterdrukverlies 😉

”recht” veilen dus 🙂

DjUrK
                      Topic starter

Het is gelukt en nog verrekkes goed ook 😀 ( kben er gelukkig niet buiten gegaan )
                        Volgende week weer even in mekaar patsen en dan hopen dat er verbetering in zit.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.