- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 mei 2016 om 17:51 #185212
Hallo iedereen,
Ik heb nog wat vragen over het uitveilen van de inlaat. Voor ik hier aan ga beginnen wil ik eerst precies weten hoe en wat de risico’s zijn.:?
mijn setup is als volgt:
– bromklok
– Standaart snor cilinder, carters ect.
– 13/13 carburateur
– citypower uitlaat
– Luchtfilter Malossi
– 94 mm poeli
– groene Malossi trek-veren
-Snelheid 40-45 km/h (teller)Hoe ver moet ik mijn inlaat uitveilen of hoeveel ruimte moet ik overhouden?
Wat voor snelheid en optrek winst kan ik hier mee halen?
Als ik mijn carter sloop wat kost dit dan om te vervangen?Alvast bedankt voor jullie hulp,
Bas
19 mei 2016 om 18:22 #202683De risico’s zijn:
Je kan je inlaatvlak ver*****n en daardoor wordt je carter onbruikbaar.
Als je te ver vijlt trek je niet meer zo snel op.Je kan de inlaatspruitstuk 18mm diep boren met een 12/13 mm boor. (Zeker niet verder boren dan 18mm anders kan je inlaatvlak naar de k**** zijn)
Optrekwinst zal minimaal/ minder zijn, daarentegen zul je wel harder rijden. (Winst is afhankelijk van de verdere setup)
Bij een std blok weet ik de snelheidswinst niet.Electronische carters zijn niet zo makkelijk te vinden als contactpuntencarters.
Als je je carter sloopt kun je vast wel een nieuwe vinden. (€40 denk ik)Inlaat 1 is bijna maximaal gevijld en geboord.
Inlaat 2 is meer voor de poelie rijders, trekkracht zal wel wat minder zijn.
Aan alle kanten van het inlaatvlak dient een rand te blijven van ongeveer 2mm.
[url]https://imgur.com/a/OB4cJ[/url]Mvg
Jeroen19 mei 2016 om 18:43 #202684Qua optrekken ga je op een 50cc juist vooruit! Zeker aangezien je een 13/13 hebt zul je merken dat hij met een uitgeveilde en opgeboorde inlaat vele malen harder gaat trekken; je snelheid zal er denk ik maximaal 5 km/u op vooruit gaan. Wat Vespaatje zegt klopt wel enigzins, electronische carters zijn iets duurder als CP-carters (vraag<aanbod) maar ik denk dat je voor 25 à 30 euro toch ook wel een nette set electronische carters zou moeten kunnen vinden.
19 mei 2016 om 19:54 #20268519 mei 2016 om 20:32 #202686Fabrieksaf Belgisch inlaatje zul je bedoelen 😉
19 mei 2016 om 20:34 #202687Wel het perfecte voorbeeld.
Zolang je genoeg ruimte overhoudt aan beide kanten kan er niet veel fout gaan hoor, vooral niet overdrijven vooral voor 50cc hoeft het echt niet zo extreem allemaal.
19 mei 2016 om 20:41 #202688Binnenzijde lijkt inderdaad fabriek…
Buitenzijde lijkt wel gevijld, omdat die iets meer ovaal is….20 mei 2016 om 12:01 #202691Bedankt voor jullie reacties, ik ga het binnenkort eerst is zelf proberen.
Het is dus prima als ik aan beide kanten 2 mm overhoud voor een standaard (snor) cilinder?
Ik zie namelijk op verschillende topics staan dat dit bij een standaard cilinder niet te ver moet maar nooit hoe ver precies.20 mei 2016 om 12:13 #202692Ja dat is prima, je krukas in nog standaard, dus je trekkracht komt niet in gevaar en zo past het allemaal mooi bij de rest van je setup.
Je zou je uitlaatpoort nog iets omhoog kunnen brengen en iets breder maken voor een hogere top.;)Je hebt al groene trekveertjes dus het komt helemaal goed.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.