Vespa-Ciao.NL
:: inlaat idee….

Home Forums Techniek Opvoeren inlaat idee….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

veenstra
    Topic starter

Ok ik loop al een tijdje rond met het idee om zelf een inlaat op me carter te zetten voor een extra carb.
      Nou wilde ik het net iets anders doen dan iedereen al heeft namenlijk zoon zijinlaat net als die simonini blokken ook hebben.
      Ik wil de inlaat in dezelfde baan als de standaart carb.

Hier even een foto van mij paint skills
      🙂

Zo moet het dan ongeveer uit te zien.
      Ik hoop dat jullie er uit komen met een beetje fantasie.[thumb=datas/thumbs/370-INLAAT PAINT SKILLS2.JPG]370-INLAAT PAINT SKILLS2.JPG[/thumb]

Mijn bedoeling hiermee is, of het wel echt kan, dus geef jullie mening.

kevlar
      Bijdrager

Is het niet zo dat de carburateur altijd waterpas moet staan? Dus horizontaal? dus ik weet niet of het wel kan, het is natuurlijk wel altijd te proberen met een oud gaar blok ofzo 😛

veenstra
        Topic starter

Ja dat klopt wel maar op die tekeing heb ik aleen het gat in het blok getekent, hier zou bijvoorbeeld een spruitstuk opgezet kunnen worden zodat de carbarateur wel horibontaal staat

Vespaflappie
          Bijdrager

En dan??Als je er een gewoine kruk op bijv hebt heeft die ook ene limitet wat hij in z’n wangen mee kan nemen; vandaar dat zijinlaat niet gebruikt maakt van krukas sturing…Je moet ook geen rond iets doen want dan verliest hij carterdruk…..

Dnek niet dat dat idee fastoenlijk gaat werken, je zult ene vrij lang spruitsuk moeten hebben en je krijgt dat nooit lekker afgesteld!

veenstra
            Topic starter

dat van die ronde inlaat begrijp ik dat moet een ovalen gaatje worden net als die andere inlaat, maar het zou in principe toch moeten werken…?
              Die krukas neemt aleen dubbel zo veel brandstof en zuurstof mee…

Vespaflappie
              Bijdrager

veenstra :
                dat van die ronde inlaat begrijp ik dat moet een ovalen gaatje worden net als die andere inlaat, maar het zou in principe toch moeten werken…?
                Die krukas neemt aleen dubbel zo veel brandstof en zuurstof mee…

Drie krukas heeft ook een limiet: nm de wangen….De wangen die het mengsel meenemen hebben ene limiet he…..je kutn niet oneindig veel benzine in die dingen proppen, dingen zijn gemaakt voor een 13/13… Als de krukaswangen vol zitten zitten ze vol…

Maargoed das mijn visie:)

Vespaflappie
                Bijdrager

Snap je beetje wat ik bedoel? aan het rode gedeelte is een limiet(mijn tekening is niet naar verhouding)…Daarom denk ik niet dat je op 2 manieren er benzine in kan proppen op 1 krukasgestuurd benzine traject….sowieso gooi je je hale mengsel ” in de war”

veenstra
                  Topic starter

Daar zit wat in, maar als ik mijn 1e carbarateur (die gewone) gewoon een sproeier 66 doen die er nu ook in zit, en in die 2e carabarateur een sproeier doen die precies goed is.
                    De 2e carb wordt later pas ingeschakelt trouwens als ik al bijna op vol gas rij kan ik die 2e carb inschakelen en dan heb ik een extra boost.
                    Hiermee bedoel ik dat ik dat ik in die 2e carb ook een hele kleine sproeier kan doen maatje 40 ofzo zodat die krukas alles nog wel kan vervoeren om het zo maar te zeggen.

iaccaloco
                    Bijdrager

Als je ’t zou doen, dan zéker niet op deze manier………

Heeft idd. geen nut omdat vlgns mij je krukkie dan “verdrinkt” in ’t mengsel…….

Sowieso zou ik, stel dát je ’t deed met een membraan aan de slag gaan, fuck die kruk(dat rijmt)!

Wat je beter zou kunnen doen is ‘m aan de zijkant erbij te zetten, zoals ’t “hoort”….
                      Dan heb je meer effect als nu…..

Op m’n site kejje zien hoe ik een CiaoMIXblok heb aangepast voor een 2e carburateur….

Enneh, wat betreft dat carb’s waterpas zouden moeten hangen, neehoor, maakt niet zo heel veel uit…..

Natuurlijk moet ie nie horizontaal leggen(dat moet je wijf doen!) maar op zich kan ie wel een bepaalde schuinte aan hoor…….!

Kijk maar es naar m’n Malossiblok, die hangt ook scheef….! :wink

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Vespaflappie
                      Bijdrager

iaccaloco :
                        Als je ’t zou doen, dan zéker niet op deze manier………

Heeft idd. geen nut omdat vlgns mij je krukkie dan “verdrinkt” in ’t mengsel…….

Sowieso zou ik, stel dát je ’t deed met een membraan aan de slag gaan, fuck die kruk(dat rijmt)!

Dat is dus precies wat ik bedoel:)

iaccaloco
                        Bijdrager

😛

woe
                          Bijdrager

als je n mix blok heb kan je dan geen benzine in je olietank proppen?

en dan de olie inlaat wat groter maken en wat grotere slangen?

hoef je niet een moeite te doen om extra inlaat ta maken:D

koopman53

dan kan je beter gewoon een grotere sproeier erin doen.

J@pie: zou je mij mischien kunnen vertellen hoe je dat membraam heb gemaakt?

Ik ben namenlijk ook bezig geweest voor een dubbele inlaat en alleen membraam ontbreekt.

iaccaloco
                              Bijdrager

Wat jij zegt werkt helaas niet Woe……

De oliepomp geeft een constante stroom, dat moet niet…..

Enneh, @ Koopman…
                                Ik heb d’r ooit es voor iemand van m’n site een simpele Paint van gemaakt……:

Ik had ‘m eerst van kunststof, maar dat loste op na een week.

Nie bij naged8, zag er sterk uit, en was ook meer voor de test.

Ik heb als membraanplaat gewoon een 4kleps Honda MBX carbonmembraan gebruikt(kon ’t 4 keer misgaan zeg maar……;)

Als “tanden” om de plaat tegen te houden heb ik die van de MBX gebruikt, en hier en daar aangepast.

Later, toen m’n kunststoffen membraan gesmolten was heb ik er eentje gemaakt uit een stukje aluminium plaat.

Dat ging een stúk beter, en is ook redelijk lekker te bewerken.

De membraanplaat van de MBX bleek te stug, ’t Vespablok kreeg hem maar moeilijk open.
                                Later heb ik een klep gemaakt van ’t standaard(ook carbon)membraan van een Aprilia AF1….

Boor een gaatje voor het boutje van ’t membraanplaatje, en daarna moet je gaan passen, meten en aftekenen etc.
                                (’t gat in ’t rechtercarterdeel is aardig groot, dus je kunt best wel knoeien)

De krukas(was een redelijk nieuwe Mazzucchelli) heb ik laten boren bij De Jager in Lutjewinkel.

Trouwens, nooit iemand zien rijden met die Ciao?
                                Hij is verkocht naar Heerhugowaard geloof ik!
                                Die gast heette Patrick.

Hij zou ooit nog es laten weten hoe ’t met hem is afgelopen, maar nooit meer iets gehoord…….:(

Ik hoop iig. dat je ’t principe snapt, en anders mail je maar!
                                (Y)

koopman53

ik heb je maar ff een mailtje gestuurd. (via vespafreak)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.