Vespa-Ciao.NL
:: Inlaat al gevijld?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Inlaat al gevijld?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ruben06NL
    Topic starter

Goedenmiddag, even een klein vraagje, heb dus gisteren dat nieuwe blok opgehaald en vanochtend even beter bekeken om in te schatten of er nog veel werk in zit… nu viel me iets aan de inlaat op… is deze al gevijld? De diameter van de inlaat zelf zit tussen de 12-13mm, maar ik dacht dat het gat zelf verbreed was (zeg maar?).

Sorry voor de slechte fotos, ik moet er eerst nog achter komen hoe ik de twee carterhelften van mekaar haal… :nerd

Zeg het maar… zit ik goed of ben ik gewoon heel scheel? 😀
      Mvg
      Ruben

FonS
      Bijdrager

Dat is een origineel grote inlaat, komt vaak voor bij blokjes met elektronische ontsteking.

Wat betreft demonteren, lees de how-to’s even door. Maar als je geen speling op de krukas voelt, hij soepel loopt en alles er goed uit ziet, zou ik mezelf die moeite besparen en het blok gewoon opbouwen en ermee gaan rijden.

Ruben06NL
        Topic starter

Ik wist niet dat standaard blokjes ook grotere inlaat konden hebben… wel iets gehoord over belgencarters ofzo, maar ehh geen idee of ik dat heb…
          Betekent dit ook dat de diameter van mijn inlaat(buis) groter is? Of gewoon 12mm? Ik zal straks even meten. Kan ik hieruit concluderen dat mijn 13/13 meer nut zal hebben of moet ik dan ook nog bij de inlaat gaan boren/dremelen? Want als deze standaard groter is bevalt het me best wel. 😛

Ruben06NL
          Topic starter

Ik heb net even rondgekeken op hele oude topics… klopt het dat een oorspronkelijk bromblok een 10mm inlaat heeft? (Ik dacht namelijk 12mm) mijne zit tussen de 12-13mm en heeft een groter inlaatvlak (origineel) kan ik hieruit concluderen dat ik een belgencarter heb? Of heeft iemand de inlaat vergroot?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.