Vespa-Ciao.NL
:: Inhouden volgas

Home Forums Techniek Problemen oplossen Inhouden volgas

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Trikke
    Topic starter

Hallo allemaal, even voorstellen: Patrick, 45 jaar, woonachtig in Vlaams-Brabant. Al een tijdje lid hier maar nog niet aan een bericht toegekomen. Maar nu is er een noodzaak dus hier komt ie 😉

Onze zoon heeft een Ciao uit 1990. Hij wilde wat herrie dus heeft een Techno Circuit (knetterende krulpijp) eronder gehangen. Daarna begon de ellende want we hebben moeite het ding fatsoenlijk af te stellen. Het is mijn eerste ervaring met een Ciao maar gelukkig heb ik geen twee linkerhanden. Ik ben alleen ook geen deskundige 🙄

Probleem is met name dat bij volgas de motor sputtert. Hij houdt continu een kwart seconde in en dan pakt ie weer. Rijdt heel onaangenaam. Viertakten is het niet. De bougie is prachtig bruin dus ontsteking lijkt in orde. Carb is helemaal schoon en er ontsnapt geen valse lucht. De brandstoftoevoer heb ik nog niet gecontroleerd maar zou het kunnen dat de kraan niet meer goed functioneert of de filter oid verstopt zit?

Alle tips welkom!

Setup is als volgt: standaard blok, open luchtfilter, voorgenoemde uitlaat, 12/10 carb, sproeier 55, NGK B6HS bougie.

1

Wim
      Bijdrager

Stotteren is vaak een elektronisch probleem.
        Of een te grote sproeier.

Omdat jullie Ciao gewoon goed reed en na een andere uitlaat het ding plots stottert
        denk ik toch aan de sproeier.

Monteer een steeds grotere sproeier (50 – 52 – 54 – 56) tot de motor viertakt/stottert op top en ga dan één stapje terug in sproeier maat.

Monteer bij testrijden iedere keer altijd een volledig luchtfilter en uitlaat!

Daarna ga je een keer de volgastest doen.
        Met warme motor een lang stuk volgas gaan rijden.
        Stoppen. Motor uitzetten. Kleur bougie bekijken. (heet! 😉 )
        De centrale elektrode moet bruin zijn,
        lichter(wit-grijs-lichtbruin) is te klein en donker(donkerbruin-zwart) is te grote sproeier.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.