:: Inhouden met malossi multivar.
-
Hallo,
ik heb sins kort een malossi multivat te leen op mijn ciao.
hij houd in bij het optrekken en daarna krijgt hij pas de echte boost.
waaraan kan dit liggen?
aan de rollen???
hoeveel gram rollen? wat voor drukveer? welke trekveren? dat maakt het makkelijker om tot een oordeel te komen waar je probleem ligt
TonniModerator
Als hij gewoon laagtoerig optrekt en bij 20/30 ineens wel toeren maakt dan zijn dat te zware slappe trekveren. Geef je gas, maakt hij even fatsoenlijke toeren of daarna meteen te dippen terwijl je optrekt (vaak herhaalt zich dat een paar keer in een golvende lijn terwijl je optrekt) dan zijn de rollen te zwaar (en evt. de drukveer te slap)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...
@ tonni, te zware trekveren als in te hoge toeren optrekken? want Met scooter is het altijd zo. de eerste 15/25 km doet de koppeling, en daarna neemt de vario het over. Naja zo gaat het ook bij een ciao.
Dus je moet strakkere trekveertjes monteren. zodat hij zeg maar bij de boost optrekt:con
Tonni: ik had het er per ongeluk fout neergezet, heb het veranderd. Moet te slappe trekveren zijn dus..
ik rij met orginele drukveer en orginele trekveren.
rollen zijn geloof ik goed. (gele, moet nog wegen hoeveel gram ze zijn.)
Ja. naja je moet strakkere monteren dan 😉 zou het probleem opgelost moeten zijn
die multivar gisteren hebbem we die bij hem erop gemaat het zijn telichte rollen geloof me maar ik heb geen andere voor je helaas want die hen ik zelg in gebruik opt moment jonge…
wel voorzichtig mit mien spul he tumke :bier
Dat verklaart niet zijn verhaal tho. Die verklaard echt dat hij met te slappe trekveertjes rijd.
Mischien dat hij bedoelt dat hij met flinke overtoeren weg probeert de trekken, en dat hij dan opeens overbrengt. maar dat weten wij niet=) zegt ie niet 😀
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.