Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Inhouden bij +/-45km/h
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door the sphere.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 maart 2007 om 11:07 #225173
Waarom meteen een nieuwe zuiger?!? Koop gewoon een setje nieuwe zuigerveren, dat is gewoon voldoende. Je hoeft alleen een nieuwe zuiger te kopen als deze voelbare krassen o.i.d. heeft.. Anders moet je die nieuwe zuiger ook weer inrijden, en kan je zowieso voorlopig nog geen 55 – 60km/h rijden;)
Sproeiertjes zijn hier ongeveer 1,50 per stuk, maar denk dat dat aan de dure kant is.. Nouja succes!27 maart 2007 om 13:35 #225174Sjoerd1980 :
En wat adviseren jullie mij te doen, zou graag zien dat ie +/- 55/60 loopt.ik zou met poulie 80 beginnen niet gelijk met 70 want dan komt ie met een beetje tegenwind niet meer van z’n plek, sproeier aanpassen en wat meer lucht, en als ik mag adviseren polini powerfiltertje want die maakt niet zo’n lawaai en is met jouw verdere setup goed af te stellen…;) (advies van een ervaren rot) zo rond de 55 moet ie zeker uitkomen met een bromcarter dan
, maar dat kan ik niet uit jouw setup halen:?uitvijlen hoeft pas als je nog sneller wilt, persoonlijk koop ik dan liever een speedcartertje 2e hands of zo, want met de vijl moet je altijd voorzichtig zijn..
27 maart 2007 om 13:46 #225175Sjoerd1980 :
Ok, afstellen heb ik inderdaad nog niet echt gedaan, denk dat ik van het weekend maar eens een nieuwe zuiger ga halen, dan weet ik tenminste zeker dat het niet aan de zuigerveren kan liggen. En dan meteen nog wat meer verschillende sproeiers meeneem, dat is het geld toch niet.Bedankt voor jullie adviesen!
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Groeten,
:!nooit een nieuwe zuiger in een gebruikte cilinder doen want door slijtage van de cilinder word ie min of meer ovaal.. resultaat een klapperende zuiger.. de enige juiste oplossing met een nieuwe zuiger is, eerste of als de slijtage groter is een tweede overmaat maar dan moet de cilinder ook gehoond worden (alleen gietijzeren cilinders):! dus alleen zuigerveren is voldoende:!… tweede advies van de ouwe rot!!
27 maart 2007 om 13:52 #225176Goede tips, wist bijvoorbeeld niet dat je een nieuwe zuiger alleen ook moest inrijden…
Ga toch maar voor de zuigerveren. 80 poelie heb ik nog wel liggen!
Sleutelen wordt pas in het weekend, maar daarna zal ik jullie op de hoogte houden!Groet,
27 maart 2007 om 13:58 #225177Zuigerveren moet je ook inrijden. Deze moeten zich ook naar de cilinder vormen en dat heeft even tijd nodig..
28 maart 2007 om 11:50 #225214Hoelang is even?
ik heb bij mij een nieuwe zuiger erin gezet, maar mij werd niets verteld van inrijden….:|
Ben dus nu al een tijdje lekker aan het karren! :lol -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.