:: Ingevreten velg / piepen krakend geluid / speling achterwiel
-
Hoi mensen.
Vanvond op de terugweg van mijn werk begon er in eens iets te piepen en te schuren en als ik door de bochten ging leek het net of ik een lekke band had achter (werd beetje weggedrukt zeg maar) nu kom ik thuis en zie ik bij het achterwiel (als je er achter staat aan de rechterkant waar het tandwiel zit voor het aantrappen ) dat er metaal zit dat net is ingeschuurd op de velg lijkt me en dat ik een speling heb van wel een centimeter. Weet iemand wat hier het probleem is ? En kan ik hier nog een paar kilometer mee rijden ivm werk en tijd om het te laten maken of zelf te maken.
AA-TSleutelbeheerder
Ik zou er absoluut niet mee doorrijden. Je zou vooruit komen maar zoals je zelf al zegt; ‘het voelt als een lekke band’, wat natuurlijk niet veilig rijdt. En daarnaast komt nog de schade die je aanricht door er mee door te rijden.
Waarschijnlijk is je driehoekslager helemaal naar de kloten. Als je de 2 moeren die het wiel vasthouden aan de rechterkant en de tandwiel-moer los draait kan je deze een halve slag draaien en er zo afpakken. Het lager zou zonder speling vast moeten zitten in het driehoekje en soepel moeten draaien.
Is je lager inderdaad naar de kloten, dan zit er niks anders op als vervangen. JMPB verkoopt 2 versies:
Bedankt.
Maar kun je niet alleen het lager vervangen ipv de hele set ?
Voor die €14,- zou ik niet gaan lopen kloten om er een nieuw lager in te doen… gewoon oude weg nieuwe erop 3 seconden werk.
Het gaat me helemaal niet om de prijs hoor maar omdat ik op werk moet komen en ik hier bij ons wel aan een lager kan komen namelijk en niet aan een complete set
FonSBijdrager
Als je aangeeft in welke regio je woont, is er misschien een forumlid in de buurt die je aan een lager(plaat) kan helpen. Dan kun je meteen verder.
En anders gewoon even bestellen bij JMPB of Q-parts, dan heb je hem morgen.
Ik bestel hem vandaag. Heb het nu ff opgelost met een nieuw lager. Bedank voor alle info in elk geval 👍🏼
Voor nu is de speling weg en kraakt hij ook niet meer.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.