Vespa-Ciao.NL
:: Kan hem niet meer aanrennen… motortje hoor ik ook amper op en neer gaan..

Home Forums Techniek Motorisch Kan hem niet meer aanrennen… motortje hoor ik ook amper op en neer gaan..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpaceYeti
    Topic starter

Hallo, ik ben hier nieuw en kom hier gelijk met een vraag. Ik heb nou recent mezelf een Vespa ciao gekocht. Heb er geen verstand van en probeer door te doen te leren. Nu heb ik al een tijdje last van dat als ik optrek hij dat wel doet (wel traag maar dat is niet erg) en als ik dan op gang kom(10 a 15 kilometer per uur )begint hij ineens hoger geluid te maken en hij begint er dan ook bij te “haperen”. Dit probleem krijg ik net. Ik heb er een nieuwe koppeling in gedaan omdat hij hiervoor heel hard bokte en ik dacht dat de koppeling het probleem zou zijn. Ik heb er ook een nieuwe uitlaat op gezet (Melossi too bad)
      ik heb van alles geprobeerd om hem rijdend te krijgen maar ik doe iets fout. De bougie die vonkt gewoon, ik heb getest met deo en brake cleaner of er ergens een pakking lek was maar zag ik ook niet. Bij de uitlaat ontsnapt geen lucht. De brandstof heeft een goede toevoer.  Ik heb een 3 weken gelden ( toen hij nog wel liep) een nieuw filter in gedaan bij de carburateur (dellorto 12/10 met 65 sproeier).  Ik kom er niet uit wat nou het probleem is. Stationair loopt hij mooi, alleen het aanrennen gaat nou heeeeel kut want moet zowat 20 seconden op mijn hards rennen voordat hij het pas doet ( sinds de nieuwe koppeling) ik heb btw een 65cc blok
      Is er iemand die voor mij een tip heeft of weet waar het probleem kan liggen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door SpaceYeti.

bram0vitz
      Bijdrager

Hoi en welkom op het forum!
        Staat je vsnaar wel strak? Klinkt haast alsof deze op zijn gat hangt…

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

zevenenergie
        Donateur

Hallo, Ik heb nou recent mezelf een Vespa ciao gekocht.

Goed bezig! :thumb

SpaceYeti
          Topic starter

Ja heb ook gelijk een nieuwe vsnaar gekocht vandaag, goed strak getrokken maar ik kan hem maar niet aanrennen. Het blok maakt ook “weinig” geluid en voel niet echt weerstand. Heb de nieuwe padjes van de nieuwe koppeling ook een beetje geschuurd en de veren van de oude koppeling (omdat die minder strak zijn??) terug gezet en nog krijg ik hem niet aan… is er iets wat ik over het hoofd zie?

bram0vitz
            Bijdrager

Voordat je gelijk allemaal nieuwe onderdelen gaat kopen, kijk het blok eerst een rustig na.
              Dit kan een hoop in de kosten schelen, kijk eerst eens naar de volgende vragen:

Heb je een elektronisch ontstoken blok of contactpunten?
              Als je contact punten hebt, staan deze goed afgesteld op 0,45?
              Is je carburateur schoon en is de sproeier niet verstopt?
              Zie je aan je blok lekkages en of lijkt het dat je pakkingen lek zijn?
              Kan je de koppelingsegmenthouder en krukas draaien zonder dat je vliegwiel mee draait? > wellicht je spietje kapot.
              Heeft het blokje compressie? zo nee, blijft je decompressie openstaan?

beetje prutsen hier en daar
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wim
              Bijdrager

Gaat het blok wel meedraaien tijdens het aanrennen, zonder na te denken of ie wel of niet wil aanslaan?

Gr. Wim

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.