- Dit onderwerp bevat 70 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Indowess.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 augustus 2013 om 13:23 #492735
Nou na 2 week rust ..

Toch bezig geweest samen met mijn vader. HIJ LOOPT zonder aalopend vliegwiel !
Wat we nou hebben gedaan is, de 3 punten waar je je onsteking in vast zet. 3 gaatjes met schroefdraad erin afgevlakt zodat de onsteking verder zakte en nu is alles
Hopen dat het goed blijft !Draait allemaal lekker soepel. Even rondje gereden loopt nog niet helemaal lekker maar goed.
WAt een touren wil die cilinder draaien zeg ! POEH:DHij loopt niet helemaal lekker stationair. Heb het idee dat er een pakking uit is geklapt aangezien die een beetje lekt ( zwarte olie )
Vanavond even blok eronder weg en alles ff nakijken en dan fine afstellen.
Ook een reactie gehad van JMPB na 2 week. Waarin staat dat dit nog nooit is voorgekomen ?? 😕
Verder nog een bijna complete vario gekregen GRATIS 😀 M’n neef vond em in de schuur en mog hem zo meenemen.
Altijd fijn, nu nog even polini voorvario regelen en dan de vario monteren als het blokje helemaal zuiver en goed loopt !16 augustus 2013 om 17:22 #492738Glimlach is er nu weer vanaf ..
Zag al wat lekkage zeg maar. Dacht een pakking ofzo ..
Vliegwiel eraf en ja hoor ..

Zit dus een klein scheurtje in me carter .. BALEN
Maar goed, heb bison metal epoxy gehaald. Eerst eff wachten op reactie van JMPB …….16 augustus 2013 om 17:32 #492462Indowess :
Eerst eff wachten op reactie van JMPB …….Ik neem aan dat hun dit serieus op pakken want dit is wel erg klote voor je.
Als je iets nieuw koopt dan doe je dat juist om de boel netjes te hebben en niet om vlak daarna al met epoxy moeten gaan beunen.16 augustus 2013 om 18:05 #492739@speedbuxy;
Ik hoop het ook ! Ik wacht nog even op een reactie voor ik bezig ga met epoxy.
Ja ik dacht nieuw dus zal wel goed zitten ( makkelijk gedacht ) niet dus..Heeft 2 weken geduurd voor deze reactie;
Hoi Wesley,Nee, dit is ons niet bekend, heb het ook nog niet eerder gehoord,
kan je me ook aangeven wat er precies niet past?—
Met Vriendelijke Groet, Mit freundlichen Grüßen, Kind Regards,Martijn
16 augustus 2013 om 19:48 #492741Anders bel je ze toch even?
19 augustus 2013 om 20:17 #492788@ JoeriH;
Hebben geen nummer ..Maar heb ze via facebook aangesproken, en wel reactie kreeg.
Overlegt en bla bla bla. Hun konden er niks aan doen en zeiden dat ze van niks wisten. En dat ze me 20% korting konden geven op mijn volgende bestelling. Maar nog steeds een kapot blok zit. Blok zit nu in bison metal expoxy ( weet de preciese naam ff niet meer 🙂 )
Rijd nu tijdelijk met 42 polini op std elec brom carter met 13/13 en proma cc. Gaat een goeie 60 +Maar goed de blauwe mix is waarschijnlijk verkocht, en wil ik een nieuw projectje beginnen.
Een ciao net als mijn rode maar dan een buis ertussen. Hoe en wat weet ik nog niet. Gewoon een wat stevigere brommer. Wat extra las naadjes is altijd
Kleur moet iets met blauw zijn. Hij word waarschijnlijk ook weer gecoat. Zeg nou zelf een full Polini blok onder een rode brommer?:lol
En wou altijd al een blokje tot de max bewerken, dus als het zover is een blokje helemaal bewerkt op de DR Evo.19 augustus 2013 om 22:11 #492791Denk er dan aan om je vleigwiel wel te vlakken of wat af te draaien aan de onderkant. Dit is wanneer je weer met de SE gaat rijden. Zeker met die Bizon epoxy zal dat zo weer weg gesleten zijn wanneer je het vliegwiel niet aan past.
20 augustus 2013 om 08:49 #492793@Martino; Oke bedankt !

Iemand die mij kan vertellen hoeveel ik eraf moet laten draaien?
Of iemand een vliegwiel tekoop ?23 april 2014 om 21:15 #494539Tijdje stil geweest.
Maar nog altijd bezig.
Zo is de Ciao mix de deur uit. Mooi prijsje voor gekregen
Toen voor betrouwbaarheid een snor scootert gehaald. Zip snor 4 takt. Lekker zuining.Ciao is een heletijd standaard geweest en heeft in de winter lekker binnen gestaan. Toen het langzame rijden zat te worden, en maar een DR Evo 43MM gehaald. Blokje uitelkaar, inlaat geveild en geboord naar 12, aangezien ik geen boor 13 had .. 13/13 en proma circuit. Heeft een leuke top van 92.7 Gps gehaald :D:D.

Blok had prestatie verlies dus nu maar uitelkaar gehaald voor een revisie. Alles zag er nog hardstikke prima uit ! Wil het blokje nog verder bewerken kwa spoeling. (polijsten, vergroten, boosterpoorten etc.) Dat ligt nu op de werkbank wat geen haast heeft.
Verder nog een mooi setje velgen voor scootert gespoten.

Aan de Ciao hoeft niks te gebeuren. Voordeel van coating he. Af en toe was en poetsen. Wel al 3 x lekke band .. 😐
Ciao is nu even aan het rusten.Als jullie het ‘laatste aanwinst topic’ hebben gezien. Weten jullie dat ik een nieuwe plof heb.
Een trouwe citta.
Gelijk uitelkaar voor een spuitbeurt en nieuwe boutjes etc.
Wil hem weer maken zoals m’n eerst citta. ( ongeveer )
Foto’s van hoe het met het spuitwerk is zal ik binnenkort uploaden.
Hoe die er in ieder geval uitzag, zie foto hieronder. Ondertussen al gestript.

Pics comming soon ! 😀
11 mei 2014 om 12:42 #445737Zooow ik heb weer wat foto materiaal !
Zo ben ik bezig geweest met de citta.. Bijna niet tot enkele tegenslagen. Heb nog een aantal dingen nodig zoals
– Achterklok kapot, daar moet een nieuwe voor
– Linker treeplank kapje
– Zadel
Wat ik allemaal bij een vriend heb liggen dus dat mag ik zo meenemen ! 😀Hier wat foto’s

Dit is hoe die er nu bij staat, laatste foto. Wat ik er nog aan moet doen is;
Verlichting aansluiten, alle kabels aansluiten, blokje wat beter afstellen en dan is die klaar.
Blokje is een simpel cp blokje, 50 cc 12/12 leo krul.Wat vinden jullie ervan als je de citta zo ziet ? 😀 😀
Dat over de citta, ik ben ook bezig geweest met mijn ciao. Blokje heb ik dus zoals eerder genoemd getuned.
Helaas geen foto’s van gemaakt … 😕
Ik heb mijn inlaat 13 geboord, en 2 extra poorten in gefreesd + spoelpoorten vergroot. Alles in elkaar gezet. Liep niet helemaal lekker. Bleek dat ik bij de opstaande rand van de groot carter een stukje miste en daar valse lucht trok. Dat verholpen met de normale pakking + vloeibare pakking. Hij gaat nu als de tierelier !!
Wat ik nog steeds minder vind is het optrekken. Ik wil mijn vliegwiel laten afdraaien. Ik ken ook iemand die dat wil doen voor mij, maar kan iemand mij vertellen wat en waar ik er precies moet afdraaien? Hoop dat iemand mij het kan vertellen.
Verder een vriend ook aangestoken met het vespa virus 8) 8)

Zijn ciao word een beetje gelijk aan mijn oude witte. Vorderingen komen snel !
Hij rijd met het zelfde blokje. Samen getuned.
43 DR EVO Carters getunend 13/13 etc.We zijn van plan om bij VCT te zijn dit jaar.
Dit was het weer, reacties zijn altijd welkom
11 mei 2014 om 13:36 #445371Ziet er goed uit!
Heb nog wel een zeer nette bromklok met nieuw remsegment en poulie voor je te koop.
Als je er nog 1 zoekt, pm me maar 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.