- Dit onderwerp bevat 70 reacties, 17 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Indowess.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juli 2013 om 18:07 #492491
Ja 10 spakers bedoelde ik inderdaad 🙂 Ga je met de mix ook de oliepomp gebruiken? Of ga je mengsmering tanken?
22 juli 2013 om 19:15 #492493@Wilk1985;
Bij de mix geen blok gekregen, en kabel zijn niet 100 % .. dat word ff vogelen.
Maar goed ik ga gewoon mengsmering rijden ( meng toch altijd zelf ). Net olietankje onderweg gehaald had je er anders interesse bij ?:PAchtervelg is inmiddels al een deel in kleur. Straks voor velg nog goed en dan nachtje laten drogen, morgen laatste laagje alweer !
Morgen foto’s aangezien me telefoon word gemaakt !
23 juli 2013 om 10:48 #456137Hier foto van me achtervelgje;

Me telefoon had ik laten vallen dus zowel voor als achterkant kapot.
Gister weggebracht en kon hem savond’s weer ophalen !

Aangezien ik me telefoon weg moest brengen geen tijd meer gehad voor me voorvelg.
Vanavond laatste laag en dan goed uit laten harden. Dan kunnen de bandjes er weer omheen !
1 augustus 2013 om 00:19 #492184Zo dit is hem geworden ongeveer !
Hier en daar wat kleine dingen..

Nu ik geen blok heb voor me rode ciao, heb ik besloten een nieuwe Polini speedengine te kopen Elec ..
Kon van een vriend een 42 Polini krijgen. Polini op Polini is altijd
Krukas ligt nu in de vriezer. Morgen avond kan het blok in elkaar.
Foto’s post ik nog !Mijn Gianelli fire kunnen ruilen voor een echte Proma circuit.
En van mn neef een Vario kunnen overnemen die die had gevonden in de schuur .. Voorvario halen en hij is compleet. !
Wat heb ik toch weer een geluk !:DSetup voor het tourtje word waarschijn;
Polini 42mm
Polini Speedengine
Snorkruk
13/13 @ ..
Polini luchtfilter
Polini blauwe trekveren.
Leovince SP
Poelie 70/65Later vario compleet maken ga ik met deze setup vario rijden !
1 augustus 2013 om 00:26 #492162Polini cilinder op Polini carters zie ik ook graag.
Ik begrijp dat het met het vinden van een juist zuigertje voor de 42mm Polini is gelukt?
Als ik de setup zo bekijk is het niet eens echt nodig om met vario te rijden.
Alle onderdelen zijn vooral mooi koppelgericht met een brede powerband.1 augustus 2013 om 00:29 #492194Heb nog geen nieuwe zuiger..
Kon van een kameraad een complete set overnemen.
Vario tja ik weet het nog niet .. Nooit met vario gereden dus ben eigenlijk wel benieuwd.
Hoop dat ik het blokje heb in gereden voor de tour !!2 augustus 2013 om 00:08 #458028Vandaag met mijn blok bezig geweest..
Nieuwe Polini Speedengine met 42 AluLagers erom heen, inelkaar branden. Cilindertje etc erop.

Tot ik bij de ontsteking kwam ..
Wou niet passen .. Stukje weggefreest maar nog niet ???
Krijg de ontsteking niet mooi tot niet om die ring heen..
Ik weet niet wat ik er nu mee moet.. Koop je nieuwe carters en tja ..Toch mijn Leo Sp weggedaan .. Omdat, ik alles polini wou hebben dus nu heb ik een Top one op mn ciao !
Morgen ga ik ermee verder met de hoop dat het wat word en dat die rijd ..
2 augustus 2013 om 05:47 #492553JMPB contacten 🙂 Zal dan wel een gietfoutje zijn.
2 augustus 2013 om 11:24 #492556Zo als je ziet zakt de spoel niet genoeg ..

Ik weet het niet .. JMPB ook al een e-mail gestuurd ..
2 augustus 2013 om 13:52 #492559het was toch algemeen bekend dat de nieuwere polini-carters moeite hadden met sommige 3/4-spoels ontstekingen?
het plastic kwam dan tegen het carter aan. Eventjes het plastic wegvijlen/frezen waar het in contact komt met het carter lijkt me een logische oplossing.of begrijp ik je verhaal verkeerd, en bedoel je dat je ontsteking niet goed om de ronde ring waar je keerring in gaat past?
2 augustus 2013 om 15:44 #492561Ja, klopt is idd bekent.
Nu al stuk uit het carter weg gefreesd. En die ophangen is gevlakt zodat die onsteking verder naar beneden kwam.
Hij liep net ff maar viel na circa 30 sec weer uit .. Benzine vonk alles is er ..
Vliegwiel loopt aan tussen de 2 tapeinden in zeg maar, het bekende plekje,
Hoe is dit op te lossen ?En idd hij komt niet helemaal om de ronde ring ..
Bedankt voor de hulp mensen,
2 augustus 2013 om 15:53 #492564Vliegwiel ophogen met een dunne ring, b,v, die ring die tussen onstekings nok en vliegwiel van een CP blokje ligt of iets wat er op lijkt.
Hou je wel wat minder draad over aan het einde de kruk om de koppeling vast te zetten.
TICKLING BARN2 augustus 2013 om 16:00 #492565
erikbloemberg@crullie dunne ring wil niet met een elec vliegwiel
je hebt namelijk geen nok als een cp blok.
gr erik
2 augustus 2013 om 16:17 #492563Enige optie is een stukje van je onderkant vliegwiel afdraaien of je vliegwiel zelf gaan vlakken als een monnik.
Een ring om je vliegwiel op te hogen is geen optie! Wellicht dat je vliegwiel net even wat hoger licht, maar deze zal niet netjes meer op de conische passing van je krukas vast zitten. Om de haverklap gebroken spietjes etc als gevolg.Het is wel zuur, maar het lijkt dat je met dit SE carter juist alle bekende problemen al hebt gehad.:(
2 augustus 2013 om 17:11 #492571Ja, nu vliegwiel goed glad schuren om te kijken waar het allemaal precies tegen elkaar aanschuurd.
Helaas word dit geen tour voor mij ..Houd jullie op de hoogt !
Nu wachten op reactie van JMPB ..
Bedankt iedereen voor de suggesties !
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.