Vespa-Ciao.NL
:: Ik Wil Mijn Polini 46mm Tunen Maar Hoe?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Ik Wil Mijn Polini 46mm Tunen Maar Hoe?

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Boelie
    Topic starter

Oke dan ga ik TOCH ma beginnen met dat boek te lezen over 2-takt tuning:P

ArvidW
      Donateur

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Crullie
        Donateur

Voor mij een open boek Arvid. :thumb

TICKLING BARN

Boelie
          Topic starter

ArvidW :

Heey Arvidw,
            Was je nog een keer van plan om bij die onderste ook maten erbij te zetten ?:P
            zou egt super handig zijn:thumb

Edjuh
            Bijdrager

Dat was hij dus niet, maar als je goed kijkt zie je dat alleen de uitlaatpoort hoger ligt, de spoelers niet. Probeer nou zelf eens wat uit te vogelen.

vespapilot
              Bijdrager

Zeer mooi werk,heb zelf ook aan deze cilinder gewerkt,niet zo heftig als jij.
                Zie ik daar een kleine schade aan de buitenkant van het uitgevijlde boosterpoortje?Hoop dat de zuigerveren dit vrijgeven,

ArvidW
                Donateur

We zullen zien

Home made engine dyno

vespapilot
                  Bijdrager

Het zal zeker lopen.

Nog een vraagje.Ik zie dat je aan de onderkant van de cilinder de boosterports hebt vrijgemaakt zodat ze ook van onderuit het carter kunnen vullen(niet alleen vanuit de zuiger)Bij het evo blok is dat normaal nogal afgesloten ruimte nietwaar?
                    Zou het niet kunnen dat men dit extra heeft gedaan?Zodat de stroming net 1 keer heen en weer door het kanaal is gelopen als de poort open gaat.De druk onder de zuiger lijkt me ook fractioneel hoger dan onder in het carter,waardoor de vulling van het kanaal in de neerwaartse slag misschien meer druk kan opleveren.

mvrg Pjotr

ArvidW
                    Donateur

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, ten eerste is de afstand veel te kort, een expansieuitlaat is vaak tussen de 700-900mm lang en vanwege de hoge temperatuur in de uitlaat verplaatsen de golven zich snel.

Stel je wilt in je carter een resonantie die per slag 1x resoneert dan zou dat kanaaltje wat jij beschijft dus wat minder dan 900mm lang moeten zijn.

Dat is hij wel, maar hij is veeel minder dan 900mm lang. Hij kan natuurlijk wel in een hogere frequentie resoneren (veel hogere) maar dan is hij waarschijnlijk al lang uitgedoofd voordat de poort weer opengaat. Dit kanaaltje werkt dus in princiepe dus maar op 1 toerental ivm vaste lengte van kanaal, of op een boventoon. (uitlaat heeft vanwege zijn kegelvormige conussen wel een “variabele” lengte)

En ik geloof ook niet dat polini daar zo over nagedacht heeft :p

Home made engine dyno
                    9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.