- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door ciao^@^Angelo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 maart 2008 om 14:05 #184087
Anoniemhallo,
ik ben Angelo en ben 16 jaar sinds men 14 ben ik bezig met het opvoeren van brommers ( ben toen met camino bezig geweest ) maar heb nu onlangs een ciao brommertje gekocht samen met 2 vrienden een wrak eigenlijk geen papieren bij, geen kappen geen verlichting enzo nu dat is eigenlijk allemaal niet zo erg want het is een plezierbrommertje waar we wat mee rondrijden toch zou ik deze graag opdrijven voorlopig is hij helemaal origineel en de demper aan de origineele uitlaat is afgebroken…. hij rijd 45 ( b-klasse) ik heb hier nu al veel gelezen over het tunen en er zijn veel mogelijkheden maar we willen er niets meer in steken van geld dus ga ik het allemaal zelf proberen, de inlaat vergroten al zeker de carburateur wss aanpassen en de cilinder nu over die cilinder heb ik al gevonde dat de uitlaatpoort max 2 mm naar boven mag weggehaald worden en in de breedte 1-1.5 ik heb ook al verschillende dingen gezien over de andere poorten maar hier ben ik niet helemaal uit ik zou graag de cilinderhemt aanpassen en de piston (zuiger) (omdat ik dit al in het verleden met camino gedaan heb) maar nu weet ik niet hoeveel ik deze juist mag aanpassen en heb ook gelezen van de gaten in de piston te vergroten tot hoeveel mogen deze groter gemaakt worden ? en hoeveel mag het cilinderhemt aangepast worden ? graag had ik jullie raad en wat zal dit allemaal geven als ik met de origineele uitlaat blijf ? … ik ben niet van plan alles te bereken om alles uit de brommer te halen maar de snelhied mag toch wel wat omhoog en het trekken ook
mvg
1 maart 2008 om 14:10 #185845
ciao^@^Angelovoor ik het vergeet ik ga de krukas ook aanpassen … niet berekenen maar wou dit via de polini mannier doen kheb al gelezen dat dit niet de beste mannier is dus ga ik in plaats van 5-15 beginnen met iets als 3-12
ik heb nooit eerder met een ciao gewerkt dus wijs me op men fouten aub !
1 maart 2008 om 14:42 #185846Welkom trouwens.
Gaat je denk ik niet lukken met geen enkele cent erin te steken.
Inlaat kan je vergroten , ander uitlaatje en een 43mm cilinder dat zou ik doen.Wil je het heel goedkoop doen , andere pully , inlaat vergroten , ander snel uitlaatje. Het tis en blijft een 50cc dus hij zal maximaal eens een 60 -65km/h gaan.
Trouwens ik weet dat de nederlandse taal erg moeilijk is , vooral grammaticaal 😛 schrijf AUB met wat spaties en punten dit is 1 grote letterbrij!
1 maart 2008 om 18:35 #185849
ciao^@^Angelohallo,
sorry voor het vergeten van mijn punten.
doch wil ik proberen zonder 1 cent in te steken 😉
ik heb gelezen over de carburateur van 12/10 naar 13/13 te maken ik zal dit alvast doen.
inlaat ga ik ook vergroten, maar over het tunen van de cilinder had ik graag wat meer info gehad… als iemand me hierbij raad kan geven zou ik fijn vinden. ik ga wel al zeggen dat ik een ciao heb zonder oliepompaansluiting.
heb in mijn zuiger ook geen 2 gaten ?mvg.
1 maart 2008 om 18:40 #185850haha, kan je me niet wijs maken dat dat lukt zonder een rooie cent uit te geven.
cilinder eraf = nieuwe pakkingen
Frezen enz = nieuwe freesjes
Schuren = nieuw schuurpapier
enz enz enz..dus wat mij betreft kom je zeker geld uit te geven.
en je komt altijd wel wat tegen wat kapot gaat of fout gaat, vooral als je er nog geen verstand van hebt.
suc6
1 maart 2008 om 18:51 #185851
Rebelen Sproeiers etc 😛
1 maart 2008 om 18:57 #185852Cilinder tunen tja wat zal ik daar over zeggen , de meeste mensen denken dat het zo makkelijk is :con
Waar praten we ook over een standaard 50cc haha… naja ik zeg succes ermee !
Carters veilen , andere uitlaat en een andere pully. Maarja op de max zal je eens 65km/h gaan met een 50cctje.
OI
1 maart 2008 om 19:45 #185853
ciao^@^Angeloik zeg niet dat het makkelijk is ik heb het wel al in het verleden gedaan met camino maar daar weet ik precies hoeveel ik waar moet weghalen en hiervan weet ik het niet dus daarom vraag ik of er iemand is die me dit wel kan zeggen!
mvg
1 maart 2008 om 19:58 #185854lekker negatief ook allemaal :con
polini manier zou ik niet doen, en ook niet 3 en 12 mm, dat is voor verscheidene dikke cilinders zelfs nog teveel..
als ik jou was zou ik zelfs helemaal niet je krukas aanpassen, de krukas is al gemaakt op een 50cc en aangezien je niet van cilinder verranderd is het ook niet nodig deze aan te passen..uitlaatpoort: als je door de flens kijkt (dus van buitenaf), zie je een “heuveltje” deze kan je weghalen..
voor de rest kan je hem verbreden tot 66% van de boring van de cilinder (wat bij een std 38,2mm is) dus je uitlaatpoort mag maximaal 66% van 38,2 mm breedt zijn.. omhoog, begin met maximaal 1 mm.dat zijn dingen die je nog met een gewone vijl kan doen, nou is de vraag aan jou, wat voorn gereedschap heb je tot je beschikking om bijvoorbeeld de andere poorten aan te passen?
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 maart 2008 om 20:29 #185857
ciao^@^Angeloeen dremel boormachine moest dat nodig zijn… zowat van die dingen zeg maar wat ik nodig heb en kan ik iets met het cilinderhemt doen ?
2 maart 2008 om 00:01 #185858als je je 50cc cilindertje goed wil aanpassen, zou ik als je de mogenlijkheid hebt…
een 50cc Dr (snelle 50) er bij pakken daar de maten van overnemen en dit dan proberen over te nemen op je standaard cilinder.
je hebt dan wel een dremel nodig.
en je zuiger ook zo aanpassen.
je kan gerust wel een beetje je krukas aan passen maar dan niet zo veel als de polini methode.
maar goed, je zal toch echt een andere uitlaat er op moeten zetten, want met een standaard uitlaat bereik je niet veel.
succes met het tunen (zo deed ik het vroeger ook)
2 maart 2008 om 12:37 #185859
ciao^@^Angelohallo,
ik ga een leovinci uitlaat van een camino aanpassen en deze op de ciao zetten ik hoop voor goede prestaties
van de cilinder tunen ben ik nog niet helemaal uit omdat ik de maten niet heb van een snelle 50.
ik ga het cilinderhemt lichtjes aanpassen en mijn uitlaatpoort vergroten
verder ga ik waarschijnlijk mijn carter een beetje aanpassen de inlaat vergroten en mijn carburateur bewerken.
ik zal wel in de toekomst zeggen wat ik van snelheid en trekken win . -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.