:: Ik snap er niets meer van!
-
EnzoTopic starter
Ik vermoed dat het iets met mijne ontsteking is.
Ik heb mijn blok 2 dagen geleden samen gestoken.
Ik heb er tot daarstraks vlot mee gereden tot ik hem daarstraks wou starten.
Eerst draaide hij al vreemd met vreemde knallen en dan is hij uitgevallen.
IK probeerde hem starten en het enige wat er toen nog uitkwam waren harde knallen.
Wat kan dit zijn?
Hoe stel ik mijn ontsteking het best af?
(kijk naar mijn set up)
Ik kan dit zonder mijn blokje vanonder mijn ciao te halen? met dat zwart rubber uit mijn vliegwiel te halen kan ik mijn contactpunten afstellen.
Of zou er iets kapot zijn? Condensator? Contactpunten? Bobijn?
Als ik de bougie aan de massa leg en ik doe mijn blok draaien vonkt deze nog zeer veel en regelmatig.
Wat is dit? HULP!
EnzoTopic starter
Ahja ik heb een deeltje van mijn groot carter opgevuld met vloeibaar staal, zou het kunnen dat deze nu al is losgekomen?
Maar ik zou het vreemd vinden moest dat deze problemen geven 😕
mischien je ontstekingstijdstip?! omdatie de benzine niet verbrand(daardoor knaltie) maar je bougie vonkt wel dus misshien op vekeerde moment. of je zo bij je contactpunten komt weet ik niet zeker maar ze zitten idd achter dat zwarte rubbertje in je vliegwiel. ik meen dat ik der het blokje voor demonteerde en de contactpunten moesten meen ik 0.40 hebben op de voelermaat.
EnzoTopic starter
wanneer ze moeten ze op 0.40 staan dan? op het BDP? (bovenste dode punt)
Maar ik vind het zo raar dat deze plots niet meer goed staat, ik heb er 2 dagen goed mee gereden.
Kan dit?
EnzoTopic starter
nu soms start hij voor 1 minuutje en dan valt hij weer stil, 10 minuten later start hij weer voor 1 minuutje en valt hij weer stil.
Wat kan dit zijn, bougie vonkt zeer goed.
Heb je een goede massa naar je blok of frame toe ?
En hoe vonkt die als je de bougie tegen de kop houd , hij mot gewoon lekker vonken. Is het ook niet gewoon je afstelling ?
EnzoTopic starter
de bougie vonkt zeer goed als ik hem tegen de cilinder hou.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.