Vespa-Ciao.NL
:: Iemand ervaring met deze LED lichtjes?

Home Forums Techniek Elektrisch Iemand ervaring met deze LED lichtjes?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jonny10
    Topic starter

http://dx.com/p/39mm-2w-9-smd-led-126-lumen-6500k-white-dome-light-dc-12v-51002?rt=1&p=2&m=2&r=3&k=1&t=1&s=144740&u=51002

Lijkt me een duurzaam achterlicht, past ook nog eens in de standaard behuizing.

Filip
      Bijdrager

Ik heb zo een lampje in mijn auto als binnen verlichting.:)

ik heb zelf ook een led achterlicht maar het probleem met led is dat ze bijna geen stroom verbruiken waardoor je voorlicht 2x zoveel stroom krijgt en doorbrand. dan kan je een sterkere voorlamp er in doen maar dan krijg je het probleem dat ie zo warm word dat het glaasje van je koplamp begint te smelten.

Renaud
        Bijdrager

gewoon deze met een vrij lichte weerstand erin doen en achter dan die led geval erin keilen.

Je moet dan wel voor achter verlichting een gelijkrichter er tussen zetten. omdat led namelijk op gelijkspanning werkt

paulhermens

gewoon een accu 12volt inbouwen en dan voor en achter led.
            voor heb ik al led, maar die geeft te weinig licht en voor achter ga ik binnenkort ook z’n led lamp nemen.

Renaud
            Bijdrager

mijn vespa wordt ook idd met een 12v+ accu uitgerust. daarvoor zal ik een aanpassing maken waar voorheen mijn olietankje gezeten heeft.

Jonny10
              Topic starter

Deze is misschien nog beter zelfs: http://dx.com/p/31-44mm-adjustable-3-6w-240-lumen-20-5050-smd-red-light-bulb-dc-12v-101166?item=122

Ik heb zelf ook een 12v accu, dan heb ik toch geen gelijkrichter nodig?

Voorlicht heb ik nog niet gevonden, dat is meer een kwestie van eentje vinden die makkelijk in te bouwen is.

paulhermens

Nee, een accu is DC, alleen als je hem wil laden moet de stroombron ook DC zijn en je brom geeft AC,
                  dus om te laden moet je wel een gelijkrichter hebben of thuisladen.

ritze
                  Bijdrager

hey man, ik heb zelf leds alleen dan van de ikea.
                    ze hebben een mooie gele shine en zijn 4watt per stuk met een klein lensje.

zelfs de wouten vonden dat ik een zeer fel licht had 😀
                    dit draait op een 12v accu met gelijk richter die 16 volt aan laad spanning geeft. @2 amp

en als ze goed draaien dan zie je in het donker er ook echt wat mee

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                    Link naar Mijn collectie / Projecten.

bartklumpenaar
                    Bijdrager

http://www.ledlampendirect.nl/led-lamp-12-24-volt-g4-gu4-1-8-watt-plat-vervangt-10-15w.html
                      Ik heb deze lamp in mijn voorlamp zitten
                      Hij past PRECIES in het gat waar nu je oude lamp zit en deze werkt als het goed is ook op wisselstroom
                      dus je hebt geen accu nodig

ritze
                      Bijdrager

tja maar je ziet er helemaal niks mee,
                        ik vind zelfs mijn 4 watt lampjes te min voor dat wat ik nodig heb.

en de schijn hoek is veel en veelste groot, het liefste heb ik 12tot 6 graden, wat er nu inzit is 45 graden
                        en die van bentwi zijn zeker 60/80 graden

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jonny10
                        Topic starter

Ik denk dat je als voorlamp beter iets wat rondom schijnt kunt nemen. Zo maak je gebruik van je reflectie bakje.

@bentwi, hier is jouw licht goedkoper mocht je er nog eentje willen (wel waarschijnlijk 2 weken verzendkosten vanuit China): http://dx.com/p/2w-9-smd-led-126-lumen-6500k-white-dome-light-dc-12v-51001?item=440

Ik heb net deze besteld (ja, ik koop alles bij DX haha):
                          http://dx.com/p/3-9w-13-led-6000-7000k-234lm-white-light-bulbs-for-car-white-silver-12-24v-144574?item=1

3,4cm in diameter maar het ziet er uit alsof dat extra randje rondom van 2mm buiten het gat valt. En 4,2cm past met een paar millimeter ruimte van het glas af. 234 Lumen moet wel voldoende zijn 😀

Ik hoop dat hij erin past.

xDanielcitta
                          Bijdrager

hoe gaa je dat aansluiten dan? want normaal is gewoon dat klemmetje erop en klaar, maar nu heb je 2 aanslutingen

Jonny10
                            Topic starter

Een paar draadjes strippen en door die gaatjes heen halen. Ik moet nog wel van die clipjes vinden, zoals op de kabelboom zit. Moet wel gaan lukken 🙂

niek1992
                              Bijdrager

Normaal is dat klemmetje de plus, en het andere draadje de min deze zit op het frame.
                                enige wat hier anders is, is dat de plus & min op de lamp zelf zit, in de fitting. Dus 1 kabeltje naar frame, en + draad op de plus van de lamp.

En jonny, als je nou even gezegd had dat je paar van die dingen nodig had, had ik ze meegenomen van me werk 😉 bakken vol liggen he

bartklumpenaar
                                Bijdrager

@ritze
                                  Als het donker is heb ik een mooie gloed over het wegdek heen NIET Heel ver maar ik zie wel heel goed wat er voor mijn ogen gebeurd

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.