Vespa-Ciao.NL
:: Idioot idee…. of toch

Home Forums Techniek Framedelen Idioot idee…. of toch

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedDemon
    Topic starter

Heeft er hier al iemand over nagedacht om het subframe van een Si (of citta) te verbreden een centimetertje of 4 of 10?

Dus verbinding tussen links en rechts eruit en dan een breder blok ertussen en vastbouten en opvulstukken voor het blokje.

2 problemen:
      1 is ophanging bij veerpoten
      2 is het achterwiel

Want, je kan me vertellen wat je wilt maar een dikke achterband is natuurlijk wel zo cool.

sjaak trekhaak

wat wil jij dan voor een achterwiel erin zetten ,want je zit natuurlijk ook nog met je poulie/vario aandrijving ,z`n klok past niet in elk wiel.

edit: zie net dat je alleen een dikkere band wil.

SpeedDemon
        Topic starter

als je dan toch aan het draaien en frezen bent kun je nauurlijk ook wel een naaf verlenger verzinnen met een andere velg waar je de naaf uitdraait (denk aan een zzr achterwiel) Zo deden we dat ook met de P200e. Maar van bijv een maxi scooter is daar niets 16 inch van met een groten naaf? ff checken

Interceptor
          Donateur

ik had er ook eens zitten dromen om zelf een frame te maken en daar een dik achterwiel in te zetten, zo dat je gewoon je normale spaakvelg “sloopt” en een dikkere en grotere velg op spaakt. dan heb je nog wel de ori klok, maar volgens mij bedoel ik iets anders
            groeten
            nick

Jacky
            Bijdrager

Nou je kan ook gewoon een brede band krijgen voor je orignele wiel dus das geen probleem maar het wiel moet ook ertussen passen dat bedoelt hij. Lijkt me wel een mooi idee, maar hoe breed kun je met het voorwiel gaan dan? Daar zit toch ookniet zo gek veel vrije ruimte ofwel. Want een super breed achterwiel en miezerig voorwiel lijkt me ookweer niet uitzien.

SpeedDemon
              Topic starter

Je zit met de offset van je klok ten op zichte van je wiel center maar wat je zegt, dikke velg met grotere naaf zit je weer met de as aan de rechterkant en dat zou je moeten verlengen. of meteen aan die nieuwe naaf laten draaien. hmmm

en het voorwiel is ook aan te passen maar dan zou je “ff” nieuwe kroonplaten moeten laten frezen…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.