Vespa-Ciao.NL
:: Ideen over electrische snufjes op de vespa

Home Forums Techniek Elektrisch Ideen over electrische snufjes op de vespa

14 berichten aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niels-nijsten
    Bijdrager

beste mensen jullie zien er allemaal tegen op om een accu te monteren maar als je nu eens kijkt hoeveel amperes een accu heeft en hoeveel ampere uur bv voor auto 60a 520ah dan kun je bij een goede modelbouwwinkel een vergelijkbare accu-pack halen je weet wel van die dingen die in een kleine modelbauw auto gaan kun je der met gemak 3 van kwijt in je rechterkap!!
      dan moet je alleen ervoor zorgen dat je blokje die accupacks oplaad en klaar.

ChiCiaoWa
      Bijdrager

hmmm.. nee dan zou ik toch voor een gewone accu gaan.

bij die accu’s van modelbouw moet je weer een regelprintje hebben om die accu’s op correcte manier op te laden

Tomahawk
        Bijdrager

Is een digitale KM teller niet mogelijk?
          en dan bedoel ik niet zo’n fietscomputertje.. maar dat je een Led-schermpje voor je hebt, en daar je snelheid ziet.. kun je ook in het donker je snelheid zien 🙂

ikzelf heb een citta-buddy op mn ciao zitten (haha ik weet dat veeeeeele van jullie dit afkeuren;))
          maar het is vlgs mij makkelijk mogelijk om daar een accu onder te monteren, en evt. wat leuke verlichting ed..
          ben al beetje aan het zoeken, dus ben benieuwd naar jullie verlichtings-ideeen.. 🙂

En hebben sommige scooters geen Alarm? is dit niet mogelijk op een Ciao/Citta? ik vraag me alleen waar het alarm dan op moet afgaan, op beweging? en dit is vast zeer slecht weg te werken;)..

TimoO_
          Donateur

ik heb die accu’s van modelautotjes nooit vertrouwt 😛 nee is inderdaad een hele regeling voor om die dingen op te laden. doe je dit niet laden ze nooit goed op, gaan ze soms zelfs kapot enz.

ik ben met Johnsel bezig om knipperlichtjes op m’n brommer te bouwen. daarvoor gaan we een accu gebruiken van rond de 3/4 Ah. ik denk niet dat ik veel meer elektronische “snufjes” erop ga bouwen, op die knipperlichtjes en contactslot na. maar ik hou het hier wel op de hoogte via m’n perso.

niels-nijsten
            Bijdrager

dan haal je zoeen lader ros je uit elkaar regelplaat druit en juh ik heb 12 batterijen met een vrachtwagen claxon op mun honda mtx gehad gwoon plus in gejat van uit het blok prima gewerkt(wel ff gelijkrichten)

VespaCiaoPaul
              Bijdrager

Glenn :
                navigatie kan wel hendig zijn.

een maat van mij doet vaak zat een tom-tom met zuignap op zijn tank van zijn Honda MB, zon standaartje zal je ook hendig kenne fixe op een ciao, alleen dan zonder lader

niels-nijsten
                Bijdrager

heb je tog ook gewoon als motor navigatie kan je zelfs luidsprekertje ofziets in je hekm inbouwen!

nieuw idee carkit:P

Tomahawk
                  Bijdrager

VespaCiaoPaul :

Glenn :
                    navigatie kan wel hendig zijn.

een maat van mij doet vaak zat een tom-tom met zuignap op zijn tank van zijn Honda MB, zon standaartje zal je ook hendig kenne fixe op een ciao, alleen dan zonder lader

zou idd goed kunnen.. mijn broer had Tom-Tom op zn mobiel.. ook handig:)
                    alleen pakt de tom-tom natuurlijk ook gwn de snelweg ed:P nou halen sommigen van ons de 120 misschien wel, maar lijkt me toch niet zo’n goed idee;)

Rebel

Ik heb normaal ook een accu op me ciao 😉
                      was een niet zo hoge voor in me zeikap

Dooley
                      Bijdrager

TimoO_ :
                        ik heb die accu’s van modelautotjes nooit vertrouwt 😛 nee is inderdaad een hele regeling voor om die dingen op te laden. doe je dit niet laden ze nooit goed op, gaan ze soms zelfs kapot enz.

ik ben met Johnsel bezig om knipperlichtjes op m’n brommer te bouwen. daarvoor gaan we een accu gebruiken van rond de 3/4 Ah. ik denk niet dat ik veel meer elektronische “snufjes” erop ga bouwen, op die knipperlichtjes en contactslot na. maar ik hou het hier wel op de hoogte via m’n perso.

ik had ook altijd een toeter op me citta met een accu van ee modelauto, ma vond het goed werken hoor;) best grappig dat die mensen in de auto je stom aankijken als je toetert:P

ChiCiaoWa
                        Bijdrager

TimoO_ :

valt mee opzich.. Met 6 onderdeeltjes oid is wel een Ni-mh Ni-Cd batterije/accu lader te maken.

Dooley
                          Bijdrager

Glenn :

TimoO_ :

valt mee opzich.. Met 6 onderdeeltjes oid is wel een Ni-mh Ni-Cd batterije/accu lader te maken.

of gewoon de originele lader behouden natuurlijk he;)

Paultje!

contactslot is nog steeds erg handig heb ik ook op me citta het is super makkelijk aan te sluiten
                              de groene kabel van je bobine op het contact slot en dan nog 1 om aarde te maken

ChiCiaoWa
                              Bijdrager

Dooley :

Glenn :

TimoO_ :

of gewoon de originele lader behouden natuurlijk he;)

Dus als je thuis komt moet je hem steeds aan de lader hangen…

Weet zeker dat je na 3x aansluiten het wel beu bent hoor 😛

14 berichten aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.