Vespa-Ciao.NL
:: Hulp nodig, Slangpilaar op carter kapot

Home Forums Algemeen Overige algemeen Hulp nodig, Slangpilaar op carter kapot

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MP
    Topic starter

Hallo allemaal, ik zou jullie hulp goed kunnen gebruiken, ik heb geen eerdere ervaring met sleutelen alleen leek me dit toch een leuke uitdaging om de piaggio ciao mix die in de schuur staat weer lopend te krijgen.

Ik heb wat dingetjes op gezocht via o.a deze forums en reddit over de piaggio ciao mix maar er valt niet super veel over te vinden heb ik gemerkt.

Het is me opgevallen dat de slangpilaar die op de carter zit afgebroken is waardoor ik de oliepomp niet aan kan sluiten. Ik heb gekeken of ik er online eentje kon vinden alleen heb ik ze nergens verkocht zien worden.

Weet een van jullie hier misschien meer over, of heeft iemand een idee wat ik nu kan doen. Ik zit zelf momenteel even met mn handen in het haar.

Alvast bedankt!

Lennaert
      Sleutelbeheerder

MP
        Topic starter

Super, ik ga m bestellen en kijken of ie past!

Volgensmij zit er wel een grotere carburateur op, maakt dit uit of??

Lennaert
          Sleutelbeheerder

Maakt normaal gesproken weinig uit je krijgt de olie door het pompje naar binnen. Dit zorgt voor nagenoeg 1 op 50.

Je kan er ook voor kiezen om het gehele mix gebeuren over te slaan, je nippel afdichten en vooraf gemengd te tanken.

MP
            Topic starter

ahh dus mocht dit niet werken dan kan ik m gewoon afsluiten en de hele oliepomp vergeten alsof het een normale ciao is?

Lennaert
              Sleutelbeheerder

Yes!

MP
                Topic starter

Ik heb zojuist de nieuwe slangpilaar (olienippel) binnen gekregen en hij past perfect, ik heb ook meteen een nieuwe gasstelbochtje en een nieuwe gaskabel besteld, heb je nog enige tips om de gaskabel aan te sluiten als je t voor t eerst doet.? ik heb namelijk nog geen flauw idee hoe ik m juist monteer/afstel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.