Vespa-Ciao.NL
:: hulp nodig met men koppeling

Home Forums Techniek Problemen oplossen hulp nodig met men koppeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jesse
    Topic starter

heb net men koppeling erop gelegt maar als ik hem aanloop draait mijn vliegwel helemaal niet mee :S

help 🙂

kapot
      Bijdrager

vergeet je de spie niet?

–edit–
        ok ik ben hopeloos… Dat is natuurlijk voor een achterkoppeling xD

Hij gaat ook pas meedraaien als je hard genoeg ermee loopt (startveren)

jesse
        Topic starter

heb me net ff naar de maan gerend maar hij draait maar niet mee :S

miss heb ik de koppeling verkeerd erop gezet ?

te slappe startveren ik die ring waar de v snaar oplicht voor gwn draaien met de hand

TimoO_
          Donateur

heb je de startsegmenten goed om gezet?

kapot
            Bijdrager

Staat hij niet op de fiets stand?

Draait je poelie wel?

AA-T
              Sleutelbeheerder

wacht even.. volgens mij word het verkeerd begrepen..
                je koppeling draait wel.. maar je vliegwiel niet..?

das namelijk wat ik uit je tekst begrijp..
                dan zou het waarschijnlijk toch echt je spie zijn
                (die kan altijd knappen)

lijkt met trouwens ook meer dat je een probleem met je vliegwiel hebt en niet met je koppeling 😉

jesse
                Topic starter

haha aa t je hebt gelijk maar men poelie draait wel mee
                  kreeg hem gister met veel moeite gestart als ik het knopje om hem uit te zetten in houde :S

waar zit men spie en hoe vervang ik die 😛

ja-general
                  Bijdrager

spie zit op je krukas achter je vliegwiel

edit aa-t:
                    houd je vliegwiel op zn plaats, zit niet achter je vliegwiel

reiniero
                    Bijdrager

dus je haalt je blokje eronder uit en dan haal je dat vliegwiel kapje eraf en dan zie je daar je vliegwiel zitten dat ronde ding die haal je eraf.. dan zie je de elek ontsteking en de krukas dan moet je effe kijken op de krukas zit een gaatje waar de spie in zit.. ( een kleine halve maan) moet je even kijken of die niet gebroken is of dat je er wel 1 in hebt zitten:P en anders even vervangen/erinzetten.

jesse
                      Topic starter

oke maar als ik aan die stang draai waar mijn koppeling op zit draait het vliegwiel wel mee dus ik hoop dat het aan de koppeling licht

mzzl

AA-T
                        Sleutelbeheerder

die “stang” heeft een recht vlak waar je koppeling precies overheen schuift..
                          dus als je koppeling beweegt, moet je krukas evenveel mee bewegen.. en dus ook je vliegwiel..

als je aanrend, pakt dan je koppeling niet af en toe (dat je vliegwiel af en toe wel een slag maakt)
                          en je krijgt m wel gewoon aan als je aanrend met de decompressie..?
                          en daarna rijdt ie ook gewoon goed?

als dat zo is zou ik zeggen, tis de compressie van je 70cc..
                          en dat je dan gewoon moet aanrennen/lopen met je decompressie

jesse
                          Topic starter

als ik hem aan ren maakt hij idd af en toe een slag
                            ik krijg hem wel aan met decompressie maar hele moeilijk

heuvel85
                            Bijdrager

als ik jou was zou ik de kopp. even demonteren..kijken of de segmenten niet te vettig zijn(of het huis voor de start segmenten)en gelijk kijken of ze in de goeie richting staan in je huis(linksom of rechtsom)..

dan weer alles monteren!

dan zal hij vast wel weer aan loop gaan..

de segmenten kan je schoon krijgen met remreiniger of thinner..en daarna even opschuren met grof schuurpapier..

jesse
                              Topic starter

heb men blok naar voren gezet zodat men v snaar strakker sond en men koppelingshuis geschuurd en hij loopt 🙂

nu reageert hij slecht op t gas en valt denk ik drm soms uit

AA-T
                                Sleutelbeheerder

valt ie soms uit.. of loopt ie niet stationair?

je kan nog even een beetje met je stationair-schroefje kloten..
                                  meer indraaien is sneller stationair lopen en uitdraaien hoef ik dan niet uit te leggen

slecht op gas reageren kan met het 1 en ander te maken hebben..
                                  je kan er bijvoorbeeld een te grootte sproeier in hebben zitten..
                                  dus wat voorn 70cc is het en welke sproeier zit erin?

bij mij trok ie heel slecht op met std trekveren, maar met de gele van malossi had ik geen dip meer aan het begin.. (al is dit geen reden dat ie slecht op het gas reageert)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.