- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 2 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 januari 2013 om 15:53 #184761
Hallo,
Ik ben tery. Gisteren aangemeld bij dit forum, omdat ik een vespa ciao onlangs heb aangeschaft. Het zal gek klinken maar ik ben twee jaar scooter monteur geweest met voornamelijk schakel brommers en motoren. Ik snap echter niks van de vespa ciao hoe de ophanging en alles in elkaar zit. Mijn ciao rijdt momenteel cht 25 maar wil hem wel naar de 40+ trekken en dit zonder de gekke race cilinders. Ik lees op de forum dat een poelie 80 en een citypower uitlaat helpt, maar lees nergens het resultaat of de maat sproeier waar je ongeveer bij moet zitten. Ook zie ik nergens demonteer forums so can anybody help me ?
Alvast bedankt,
tery11 januari 2013 om 16:01 #197101Ik ben geen expert op het gebied van afstellen. Maar ik kan je wel alvast verwijzen naar de How-To sectie. http://www.vespa-ciao.nl/list.php?c=howtos
Hier is bijvoorbeeld een how-to over het motorblok uitnemen die je zoekt:
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=185De sproeier maat hangt om te beginnen af van welke maat carburateur er onder hangt. Waarschijnlijk is dat momenteel een 10/7 of 12/7 carb.
11 januari 2013 om 16:16 #197099Dankjewel voor de respond. Was ook aan het kijken of iemand mijn ciao kon opvoeren, maar ben blijkbaar niet de enige die zich niet verdiept heeft, want geen een scooterzaak omstreke Amsterdam durft het aan :p
11 januari 2013 om 16:22 #197100:?2 jaar scooter monteur en je kan niet zien dat je uitlaat te demonteren is met een dopje 13 achter en een sleuteltje 10 voor?
Woon zelf in velserbroek als je in de buurt woont kan je met je spul en brommer langstuffen help ik je wel..11 januari 2013 om 16:28 #196701DR-flenny :
:?2 jaar scooter monteur en je kan niet zien dat je uitlaat te demonteren is met een dopje 13 achter en een sleuteltje 10 voor?
Woon zelf in velserbroek als je in de buurt woont kan je met je spul en brommer langstuffen help ik je wel..Haha die uitlaat demonteren wil nog wel lukken maar zou Je ook kunnen helpen met opvoeren?zo ja wat u ervoor wou hebben
11 januari 2013 om 16:30 #188250Wat moet er allemaal gebeuren wat wil je precies veranderen?
50cc dr?
Blok tunen voor 13/13?
andere poulie en snaar monteren?
uitlaat wisselen naar sneller model ? city power type of iets anders?11 januari 2013 om 16:32 #188251DR-flenny :
Wat moet er allemaal gebeuren wat wil je precies veranderen?50cc dr?
Blok tunen voor 13/13?
andere poulie en snaar monteren?
uitlaat wisselen naar sneller model ? city power type of iets anders?Ja ik wil hem gewoon een beetje actief op het gas hebben met een snelheid40+/ 60-
En waar kan ik het best de materialen kopen
11 januari 2013 om 18:24 #198123zo te zien heb je een snorbrommer dan helpt het ook buiten de andere dingen die je aangaf een bromklok in je achterwiel te zetten voor hogere top
11 januari 2013 om 23:20 #198404Dubracer :
zo te zien heb je een snorbrommer dan helpt het ook buiten de andere dingen die je aangaf een bromklok in je achterwiel te zetten voor hogere topEn een brom blok bedoel je gewoon cilinder… Die kan ik toch ook gewoon kopen dan of heb ik ook een snor carb…?
12 januari 2013 om 02:34 #198405Nee, met de bromklok wordt de achternaaf bedoeld.
12 januari 2013 om 08:24 #198765Guido :
Nee, met de bromklok wordt de achternaaf bedoeld.Wat is de gem prijs hiervan?
12 januari 2013 om 08:26 #198951ik denk:
je wil 40km/h kunnen cruisen, en door kunnen trekken naar 60 per uur. Toch?
dan zit je met een pijpje en een carbje behoorlijk in de problemen 😛
kan mij niet voor stellen dat je met alleen een uitlaat, poelie, en carb 60km/h makkelijk haalt met een snor blokdit zijn 2 verschillende setups om je een idee te geven om naar 60 te kunnen zonder bergaf en wind in de rug te hebben.
1 flinke trekkracht gegarandeerd wheelies maken zeker geen probleem;)
carters: brom standaard of snor aangepast
krukas: std brom of snor (heel veel verschil vind ik er niet in zitten)
uitlaat: gianelli city power
poelie: 95
vertanding: brom
cilinder : creco/dr evo/polini/ (43mm) en zo uber heftig is dat niet.
carb: 13/13kost ongeveer 100 tot 150 piek om te bekomen (ex bromblok als je niet wilt gaan boren en vijlen)
dan 2: dit haalt de 60km/h maar heeft wel even de tijd nodig.
carters: brom
krukas: brom/snor
uitlaat: een pijp die flink toeren toelaat voor je 50cc op toeren te laten komen
poelie: 80
vertanding: brom
cilinder: std
carb: 13/13dit kost je een bromblok, carb, uitlaat, en vertanding samen een 50/80 euro
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.