Vespa-Ciao.NL
:: Hulp afstellen vario

Home Forums Techniek Vario Hulp afstellen vario

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Topic starter

Ik heb sinds kort een vario setje gekocht en deze erop gezet.

Het setje bevat:

1:13 vertanding
      100mm schijven
      standaard druk en trekveer
      malossi voor vario

Set-up:

50cc Torriani
      13-13 dellortho sproeier 58
      snorcarter inlaat geveild
      snor krukas
      malossi filter
      trompet uitlaat/city power

Het probleem:

Er zaten eerst 5/6 grams rolletjes in, hiermee maakte ik erge overtouren en ging harder dan 15-20.
      Nu zitten er 8 grams rolletjes in en ga ik ongeveer 35.
      Ik trek wel lekker op, maar daarna zakt die steeds wat meer af.
      Hoe op te lossen?/me top hoger

P.s. afstandsring had ik niet, dus heb ik twee poulie afstands ringen gebruikt.
      en variomoer heb ik ook niet, ik heb daarvoor een grote ring met moertje gedaan.

seann
      Donateur

Als je je top hoger wilt zul je een andere vertanding moeten,
        Je heb je de lichste vertanding voor grote wielen

Je moer op je voorvario moet je wel mee oppassen want je hoort ze ook met een ring te borgen omdat je met vario meer kans heb dat-ie los schiet

niek1992
        Bijdrager

heel veel harder gaat het ook niet met een zo goed als standaard setup. vooral niet op een citta. Heeft het blokje wel goed gelopen met poelie?
          zoja -> afstelprobleem van vario.
          zonee -> zorg eerst dat je blokje goed loopt. niet uitvalt, goede compressie heeft.

Maakt hij met de 8 grams erg veel overtoeren? kan namelijk niet goed uit je verhaal opmaken of hij inzakt of niet. in ieder geval eventjes spelen met je gewichten. Verder denk ik ook dat deze vraag prima in het kleine vario-vragen topic had gepast..

@seann

Het maakt niet uit wat voor moer je monteerd, zolang die maar geborgt zit. Op de foto is een zelfborgende moer te zien.

Citta-ciao
          Topic starter

Bedankt jongens,

Het blokje heeft op poulie altijd goed gelopen!
            Met 8 grams maakt hij geen overtouren meer, maar ik had eerst 5 of 6 grams rollen erin,ging niet harder dan 15, daarna 8 grams met city power ging ongeveer max 35, daarna trompet uitlaatje ging kleine 40, dus nu probeer ik heb met een polini top one(ook lekker voor de trekkracht) ik hoop dan op een top van 45!
            Maar zwaarder in rollen moet ik niet gaan?
            En die twee afstandsringen van poulie, die ik tegenover elkaar heb gezet en daar de voorvario op, kan dat gewoon?
            En de sproeier is die niet te klein?

bedankt!

tompiebozzel
            Bijdrager

een city power is ook niet echt een aanrader voor vario, trek de eerste paar meter als een idioot en dan doet die niks meer kwa trek kracht

Citta-ciao
              Topic starter

Klopt Klopt,polini top one dus?,en geen zwaardere rollen/lichtere?

Rizla
                Donateur

Je kan ook gaan voor een proma cc iets goedkopere oplossing

Middeltoerig. Trekt niet heel hard op, maar krijgt al snel een keiharde boost en heeft ook een mooie topsnelheid. Uitlaat zelf is prima materiaal maar de demper maakt ontzettend veel herrie. Zowel met poeli als met vario een aanrader, en op bijna elke cilinder werkt hij prima.

tompiebozzel
                  Bijdrager

ik zou gewoon de 8 gram er in doen met een snellere uitlaat, wellicht iets lager, bijv 7 gram, of 7 en 8 gram mixen(wel om en om in de vario leggen)

Citta-ciao
                    Topic starter

Top bedankt, nu zit ik met het volgende probleem!, als me brommer koud is en ik rij dan rijd het de eerste paar kilometer goed, maar daarna slijt er wat tegen aan?, het komt van de achterkant van de citta vandaan?(achtervario/achterbrug), klok heeft wel iets speling, maar wilt niet verder invallen? En hoe weet je of je juiste rolletjes hebt??

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.