- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 10 maanden geleden door Bolle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Omdat er meerdere belangstellende waren met de vraag of het mogelijk was om een soort van Plug & Play set samen te stellen. Het zijn 2 setjes geworden:

Let op! Dit betreft alleen de mechanische ombouwset en is dus exlusief de electrische ombouwset van Bafang. En wat de kosten zullen worden voor het maken van de Crank As Verlenger.
Totaal met beide zul je rond de duizend euro uitkomen
Mocht er animo voor zijn, stuur even een berichtje.Gr,
Patrick12 maart 2024 om 16:20 #823997Heel interessant, heb je ook een linkje naar de bafangset? Verkopen ze die ook bij Ali?
Ik heb deze gebruikt:

2 mei 2024 om 01:00 #824706Dit is zo vet wil ik ook!
Hoe rijdt het en hoeveel kilometer red je op 1 accu?Bolle2 mei 2024 om 01:06 #824707De details zijn ook erg strak!
Bolle2 mei 2024 om 10:10 #824710Nog even geduld … (Heb ik zelf ook niet) 😀 Hopelijk binnenkort ga ik een website releasen voor het zelf bouwen van een Cittabike. Op deze site leg ik uit hoe je legaal de weg (fietspad) op mag en hoe je een Cittabike kunt maken. Ook ga ik op de site de (mechanische) onderdelen aanbieden die hiervoor nodig zijn.
De tijd is aangebroken dat alle Citta projecten die nu verdrukt en genegeert onder een deken ergens in een hoekje van de schuur staan hun verdiende aandacht weer terug krijgen! Regelgeving ontnam ons het vrije gevoel waardoor menig project verwaarloosd staat te wachten op betere tijden. Dit is dat moment, maak van jouw Citta een Cittabike en ga helmloos de wijde wereld tegemoet!
Maar … nog even geduld dus helaas 😳
Ik ben al aardig gevorderd maar zodra de site klaar is laat ik het weten!
2 mei 2024 om 11:58 #824717Ik blijf, hoe het stuur staat, raar vinden hoor.
Net of je een noodstop hebt gemaakt en voorover er vanaf bent gelanceerd.Zo toch:
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.Joohhh, wat maakt het uit of je stuur een paar cm naar voren of naar achteren staat.
Je geen zadel hebt maar een buddyseat. Een Proma, een Leo of een gewone uitlaat hebt. Wel of geen stepjes voor iemand die achterop zit. Wel of geen trappers. Wel of geen koplampkap. Beugels, stickers en wat nog meer. Iedereen geeft er zijn eigen draai aan dat maakt het nou juist zo leuk!4 mei 2024 om 15:05 #824739Hoeveel kilometer kan je op 1 accu rijden ongeveer?
Enne is je website al af. Er staat iemand in de schuur te springen om naar buiten te gaan!! 😀
Bolle4 mei 2024 om 15:14 #824740Wat ik begreep van de RDW is het belangrijk dat je frame niet meer gekoppeld is aan een kenteken.
Je moet dus je kenteken opsturen en laten vernietigen.
Als of het voertuig dus gesloopt is.
Dan is het zaak dat er geen gas hendel op zit maar dat je gas .geeft door het trappenhuis te bewegen (trap ondersteuning).
Zo als ik het begreep hoef je dus niet perse het hele frame aan te passen.
Het is immers pas een snorfiets als je gas hendel aan het stuur zit vlak bij de handremmen.
Het is geen snorfiets meer als je gashendel verwerkt zit in het trappenhuis en dus ver van de remhendel vandaan is (heel logisch 😛 not).
Een keuring is niet nodig de rdw doet enkel voertuigen met kenteken .
Dus dit project van @patrick stolenwijk biedt na dik 2 jaar strijden, tegenslagen verdriet, ongehoord blijven. heel veel hoop!
Veilig zonder helm toch 25 rijden op onze geliefde Citta’s.Wij kunnen niet wachten tot we weer fijn de weg op kunnen!!
Als je hulp nodig hebt met de website help ik graag.
in websites bouwen heb ik weer wel ervaring 😀
Bolle -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.