Vespa-Ciao.NL
:: HPI Universal light ignition

Home Forums Mening & ervaring Ontstekingen HPI Universal light ignition

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

(Er was nog geen apart kopje om de meningen en ervaringen te delen betreft ontstekingen, misschien kan een mod dit toevoegen?)

Ik was opzoek naar een losse rotor voor de HPI universele binnenrotor, maar kwam ook deze nieuwe ontsteking daar tegen.

HPI Universal light ignition

Het is niet helemaal meer een binnenrotor, maar een rotor die buiten de spoelen van je stator ronddraait. Deze heeft tov de universele binnenrotor van HPI direct een spoel voor de lichtopbrengst. Via het linkje zijn de verschillende onderdelen te zien. Het geheel ziet er heel compact uit en zo te zien is er ook vrij makkelijk een soort fan op de rotor te schroeven voor de koeling. Hopelijk past dit alles netjes tussen je brug?

Dr Gonzo
      Donateur

In het instructie voorschrift staat dat je stukken van je carter moet weg slijpen…

http://www.hpi.be/downloads/210K221_eng.pdf

lijkt me dat als ze het in een ciao blokje inbouwen het ook tussen je brug past..

zevenenergie
        Donateur

@martino
          Ik heb even vlug gemeten en het lijkt er op dat je inderdaad net niet uit komt met de brug. Die fan er op schroeven gaat dus volgens mij niet meer, maar je kunt heel gemakkelijk een fan om de rotor heen (klemmen lijmen) plaatsen waardoor je een uitstekende koeling kan creëren :swinging:relax:p:bier

Ik denk ook dat de rotor lichter is dan de binnenrotor.

Ik weet al waar ik voor ga sparen :thumb

@gonzo dat plaatje is voor de ontsteking met binnenrotor geschikt voor ciao. Deze hier besproken is een universele ontsteking. dus moet je zelf een grondplaat maken en ook de rotor verbouwen want deze zakt te ver over je krukas.

speedbuxy
          Bijdrager

Ik weet niet hoe het bij deze ontsteking zit.
            Maar de rotor met licht spoel die mvt in het verleden leverde was rommel.
            Zelfs een aansteker gaf nog meer licht:lol
            Maar ik praat nu wel over 10jaar terug, dus ga ervan uit dat dit inmiddels verbeterd is.
            En ook leuk dat ze uberhoud nog aan onze Vespa blokjes denken:thumb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.