Vespa-Ciao.NL
:: HPI 2-TEN op speedengine.

Home Forums Techniek Elektrisch HPI 2-TEN op speedengine.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Snelheidd
    Topic starter

Hallo,
      Ik wou een nieuw blokje bouwen, zodat stel ik een wok krijg ik alleen het blok hoef te verwisselen. Ik zat hierom te kijken naar een elektrische ontsteking. Ik las namelijk dat dit makkelijker af te stellen is dan contact punten. Toen viel mij op dat de HPI niet heel veel duurder is als een normale ontsteking, en HPI heb ik wel verhalen over gehoord dat t helpt met opvoeren, bij tomos, scooters etc.

Alleen las ik dat mijn carters hiervoor aangepast moeten worden, moet dit ook bij een speedengine? En waarom eigenlijk?

Het gaat om dit artikel bij jmpb:
      https://www.jmpbonderdelen.nl/hpi-2-ten-ontsteking-citta-ciao.html

Mvg, Fabian

Snelheidd
      Topic starter

Gevonden, dit moet 2mm omlaag. Kan dit gewoon met schuur papier, of hoe zou ik dit het beste kunnen doen?
        Schermafbeelding 2025-05-20 125526

zevenenergie
        Donateur

Ik heb er ooit zelf een hpi 2-10 setje gemaakt voor een ciao blokje:

De knutsels van zevenenergie

Je moet het maar eens doorlezen. Blz. 32

Het mooiste is om het weg te frezen.  Het geld voor alle blokjes dus ook voor een speedengine maar het moet een elektronische ontsteking carter zijn.

Dit is een contaktpunten carter!
          2mm wegschuren is niet mogelijk.

Ik heb het setje dat Hpi levert nooit ingebouwd maar zou het freeswerk voor je kunnen doen.
          Ik ben zelf niet zo heel erg te spreken over de duurzaamheid van de HPI 2-10 ontsteking. En op het Kreidler forum is het niet erg populair.
          Al moet ik wel zeggen dat de prestaties erg goed waren, echt duidelijk veel meer trekkracht over de hele breedte van de vermogenskromme en een hogere top.
          De service van Hpi is erg goed. Ik vind echter wel dat het geen ontsteking is, voor beginners met weinig sleutel ervaring.(lastig afstellen)
          Het is dan beter om een Malossie ontsteking te nemen.Die heeft geen ontstekings-curve maar is wel plug and play.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door zevenenergie.

Snelheidd
          Topic starter

Ahh oke top, Ja ik had deze foto ergens van een ander forum afgehaald. Op de site staat dat ie voor elektronische ontsteking is, en ik ga ook een elektronisch carter halen. Ik zat er aan te denken (omdat ik hem wel graag wil, maar niet veel sleuter ervaring heb) Om de ontsteking bij een scooter zaak erop te laten zetten, die heeft wel meerdere cittas en ciaos ook staan. Verder wil ik het blokje zelf in elkaar gaan zetten, en dan daarna de ontsteking erop. En dan laten afstellen door die scooter zaak. Hoeveel zou het frezen bij u kosten?

zevenenergie
            Donateur

Je hebt PM.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.