Vespa-Ciao.NL
:: How to: Vliegwiel eraf halen

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Vliegwiel eraf halen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

Leuk filmpje en een tip voor mensen met CP vliegwiel om het los te halen, zelf geen ervaring mee.

Als dit niet werkt kun je het beste gewoon een vliegwieltrekker kopen of via het ontstekings gat op je vliegwiel slaan.

daar ben ik geen voorstander van maarja

Hier is het filmpje :

http://www.vespa-ciao.nl/filmpjes/Vliegwielafhalencp.WMV

/thomas

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Jelle89

waar slaat hij mee..?

Kay
        Bijdrager

Schroevendraaier,zodat het vliegwiel “schrikt” en meteen op dat moment deraf trekken..

Niels
          Bijdrager

haha dat doet die goed=)…maar zou dit ook willen als je een dicht vliegwiel hebt (elec.)

Herr Flick
            Topic starter

nee, een elec vliegwiel is daar veel te zwaar voor. daar heb je egt een vliegwieltrekker voor nodig.
              maar gelieve geen shit chat in dit topic! is een how to topic

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

barry
              Donateur

whahahahaha,vliegwiel is eraf,maar je hebt zo wel kans dat je uitgaande as iets scheef is & dan maar vragen stellen op het forum waarom de brommer zo trilt:((
                SUKKELAARS,vliegwietrekker kost 6(zes)euro.Als je wil opvoeren moet je echt precies zijn,anders heb je alleen maar problemen!!!!!!!

Mike
                Bijdrager

ik kan me nou niet voorstellen dat je krukas zo iets krom gaat hoor barry.. tis een korte snelle tik met een schoeve draaier?!

ik bedoel die krukas zit verder goed gespannen in het blok en tusse de lagers enzo.

Mike

henny
                  Bijdrager

NEE, nooit slaan, want het is mogelijk dat je magnetisme afneemt, en dat is geen grapje……………

PoliniCiao
                    Bijdrager

k geef altijd een tikje met een plastic hamer en direkt met 2 tangen aan koelvinnen pak je hem er makkelijk af. Voor mn gevoel doe ik niks hard of geforceerd heb het altijd zo gedaan. Gaat heel goed.

ArvidW
                      Donateur

Ik heb op 4 punten op het vliegwiel kleine gaatjes in zeikant geboord, kun je schroevendraaier in steken en er zo uitwippen. Onbalans lijkt me niet dat je daar over kunt spreken, ik heb mischien 1gram weggeboord op een vliegwiel wat 1.3kg weegt….

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

vicious
                        Bijdrager

Ik steek schroevedraaier door rubber van massa kabel en dan om de 1,5 cm ofso zacht tikje geven en verder draaien : 1 minuutje werk Doe het wel met het nodige respect

bobbie88
                          Bijdrager

Ik ben al een tijdje met mijn vliegwiel aan het kloten maar ik krijg hem er gewoon echt niet af! Heb met de schroevendraaier tikken geprobeerd maar hij zit nogsteeds precies op dezelfde plek.. Heeft het zin om m’n vliegwiel eerst warm te stoken? En beschadig ik dan niet de condensator/spoelen/contactpuntjes die er achter zitten?
                            Edit: Waar zou ik een vliegwieltrekker kunnen kopen? Kan dat gewoon bij praxis/gamma?

Edjuh
                            Bijdrager

Nee bij een bromfietszaak.

Niet warmstoken, gewoon die trekker kopen.

bobbie88
                              Bijdrager

Ik heb er eentje gekocht, en inderdaad, het is die 7euro waard. Tering wat scheelt dat een gekloot!

Ronn
                                Bijdrager

het filmpje doet het bij mij niet

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.