Vespa-Ciao.NL
:: How to: Uitlaat opknappen vervolg

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Uitlaat opknappen vervolg

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 153)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

st3yn
    Bijdrager

Olie met een gasbrandertje erin branden 🙂

y0rdii_
      Bijdrager

nou ik heb het ook maar is geprobeerd ik ben redelijk tevreden voor de eerste keer, binnekort top one doen!

wiebe-vespa
        Bijdrager

das is gaaf is mooi gelukt nergens meer roest
          succes met je top one
          mvg wiebe

Quest
          Bijdrager

ik heb een proma circuit en hij is nogal verroest bij de bocht

kan ik die gewoon meteen zandstrale of moet ik hem eerst schuren?

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

je kan schuren/staalborstelen etc maar bij een proma kom je nogal slecht bij alles..

zandstralen is mogelijk maar dan krijgt hij een grijze kleur, beter parelstralen zodat hij echt kaal is, dan kun je wat olie inbranden overal en dan bijv met blanke lak.
              en bij de lasnaden de blauw/bruine gloed terug branden

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Quest
              Bijdrager

en als ik hem zandstraal zodat de roest etc weg is.. dan is hij grijs.. maar kan ik hem dan weer schuren zodat hij metaal kleur weer terug krijgt

Jeroen
                Bijdrager

ja zeker kan dat;)

Quest
                  Bijdrager

mooi.. want ik denk dat zonder te stralen het haast niet te doen is om die roest weg te krijgen..

dan zandstraal ik hem helemaal.. dan opschuren en lasnade terug brande.. blanke lak. en dan post ik wel n skon fototje van voor en na 😉

ow en de einddemper.. die is van alu.. en wil ik gaan polijsten.. hoe kan ik dat het beste aanpakke? schoonmake en dan meteen polijstpasta met een polijst schijf.. of moet ik hem ook eerst schure?

LeMoN
                    Bijdrager

Ik heb vandaag eerste poging gedaan met lasnaden branden, maar ik heb het fout gedaan. Ik heb in 1 keer de hele uitlaat ingesmeerd met olie en ben toen gaan branden. Dit moet je dus NIET doen! de lasnaden worden dan heel erg lelijk… Ik heb hem nu dus ook weer bijna kaal geschuurd en ga het nog een keer opnieuw doen!

JayL
                      Bijdrager

ik had em geschuurd enzo, en dan meteen lasnaden teruggebracht, direct derna met blanke lak eroverheen (2 of 3 dunne laagjes), laten uitdrogen (1 dag), olie insmeren en dan een eindje hard gaan rijden. en dan om de paar weken olie insmeren. werkte perfect 😉

Quest
                        Bijdrager

en de einddemper.. die is van alu.. en wil ik gaan polijsten.. hoe kan ik dat het beste aanpakke? schoonmake en dan meteen polijstpasta met een polijst schijf.. of moet ik hem ook eerst schure?

en de uitlaat met olie insmeren.. kan dat ook met castrol tts volsynthetisch 2stroke?

Bo3T
                          Bijdrager

eerst goed schuren. hoe fijner je schuurt hoe glimmender het word.

ik heb mijn varioschaal gepolijst eerst met korrel 400 een andere met korrel 600 dat scheelde al zoveel. gewoon zo fijn mogelijk schuurpapier vinden. dan zie je al met het schuren dat het al begint te glimmen.

JayL
                            Bijdrager

Quest :
                              en de einddemper.. die is van alu.. en wil ik gaan polijsten.. hoe kan ik dat het beste aanpakke? schoonmake en dan meteen polijstpasta met een polijst schijf.. of moet ik hem ook eerst schure?

en de uitlaat met olie insmeren.. kan dat ook met castrol tts volsynthetisch 2stroke?

yup
                              trouwens, ik zou niet zandstralen, je kunt beter een ijzer borstel op je boormachine zetten 😉

LeMoN
                              Bijdrager

zandstralen is prima, alleen slaat het dof uit, dus beter parelstralen… Maar als je zandstraalt daarna wel ff met korrel 4/500 ofzo erover heen gaan zodat het niet meer dof is

Quest
                                Bijdrager

zandstrale is puur uit luiheid.. geen zin om al die roest eraf te moete beune..

maargoed ik schuur hem daarna inderdaad met korrel 500.. dan gaat de boel weer mooi blinke.. mss zelfs wat polijst pasta derover en polijsten die boel ;)..

maar die lasnade moet ik dus bestrijke met 2takt olie en dan derin brande..
                                  kan dat ook met castrol tts volsynthetisch?

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 153)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.