Vespa-Ciao.NL
:: How to: Uitlaat opknappen vervolg

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Uitlaat opknappen vervolg

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 153)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

2 takt olie

Mike

Loek
      Bijdrager

Ow, die heb ik helaas niet… Zal ik straks ff gaan halen.

Loek
        Bijdrager

Ik heb een olie in het schuurtje gevonden die echt een perfecte kleur geeft.
          Nu heb ik alleen een gasbrander die echt een super brede vlam geeft….
          Moet nog kijken hoe ik die ringen mooi dun krijg zoals die Yasuni van hansieb.

hansieb
          Topic starter

Als die klaar is post ff fototje 🙂 ben benieuwd naar het eind resultaat

masterman
            Bijdrager

Dit word mijn uitlaat opknap projectje!

vesparijder
              Bijdrager

hoi, ik had even een vraagje, als je de uitlaat zo drastisch gaat schuren, hoe krijg je dan al die krassen eruit? met fijn schuurpapier opschuren ofhoe?

AA-T
                Sleutelbeheerder

je geeft het antwoord zelf al 🙂
                  ondiepe krasjes zijn uiteindelijk niet meer zichtbaar door de blanke lak

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

eigenlijk met fijn schuurpapier ja, daarom raad ik met de flex ook niet aan omdat dat echt te grof gaat.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

vesparijder
                    Bijdrager

ah, ok, ik dacht dus dat die schijf diepe krasse maakte. ok, dan binnekort s probere;)
                      thx

hansieb
                      Topic starter

Hangt af welke schijf op de flex.

Als je een uitlaat hebt die al vrij geroest heeft en veel putjes heeft zul je een laag van het metaal moeten afschrapen met een schuurschijf. Dit werk je gewoon af met schuurpapier 🙂 wordt echt nice!

marcelajax
                        Bijdrager

Zou dit ook kunnen met leo vince uitlaat?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

wil met elke uitlaat natuurlijk, alleen bij een krul kom je er moeilijker (veel moeilijker) bij..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

Teun4
                            Bijdrager

Wie van jullie heeft weleens een uitlaat eerst gestraald, en vervolgens gepolijst met de roterende staalborstel?

Het is namenlijk zo, wanneer je met de roterende staalborstel(kopje op je boormachine) hem blank maakt, zit er behoorlijk veel roest ‘in’ het metaal, je ziet het niet, maar het zit er zeker wel. Dan kan je olie smeren wat je wilt, maar roest krijg je toch…

Nu heb ik onlangs 3 scooter uitlaatjes(heren, vergeef me, het is ook niet mijn ding) gestraald en gepolijst met de borstel, dit werd prachtig!

Wat doen de eigenaren van de scootertjes, drukken de uitlaat er weer onder, en 2 dagen later..inderdaad,roest all over the place.

Mooi gemaakt, die blauwing..:-)

Werkt dat nou nog een beetje, die hittebestendige blanke lak? Wie van jullie heeft een foto van zijn uitlaat die er alweer wat kilometers op heeft zitten..;)

Martijnvanheerde
                              Donateur

Dus eerst met een borstel op de boormachine, en dan schuren doe je dat met p400?
                                Ik wil het doen met mijn Proma CC maar ik wil m niet verprutsen:P

JayL
                                Bijdrager

@Teun4 :ik heb geen foto van mijn opgeknapte uitlaat, die was een paar dagen dernaa gestolen :boos maar t werkte bij mij wel, alleen had ik t niet gestraald (tenzij t één stuk roest is) alleen met schuurborstel+schuurpapier+motip blanke hittebestendig lak+olien na warmrijden, zag r echt als nieuw uit

btw, met schuurborstel blinkt ie wel meer dan als met schuurpapier… maar t maakt eig weinig uit als je hem toch daarna over gaat spuiten met blanke lak, wordt ie alsnog dof. ik heb weles gehoord (in de scooterwereld) dat je ipv blanke lak, olie in laat branden, dan blinkt ie veel meer, maar ja, dan moet je m wel elk week inolien

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 153)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.