Vespa-Ciao.NL
:: How to: Uitlaat opknappen vervolg

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Uitlaat opknappen vervolg

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 153)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jeroen
    Bijdrager

nou met een lamellenschijf gaat wel (wel een fijne korrel) heb ik wel eens gedaan, maar denk dat met staalborstel minstens zogoed gaat, gaat er tenminste minder materiaal verloren.

Bartjee
      Donateur

Ziet er mooi uit hoor jelle:thumb

Jelle
        Moderator

zo even een stingertje gemaakt, maar vraag me af hoe anderen op deze uitlaat een andere demper hebben gezet.

aangezien er aan het eind nog een stukkie uitsteekt, waardoor er geen andere demper oppast, dan de originele.

zie hier mijn stingertje:

graag hoor ik hoe anderen een andere demper erop hebben gekregen.

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Ik heb nog nooit zo’n leo demper als jou gehad met een hele dikke stinger.

Ik heb intotaal 3 handmades gehad en ik heb 2 versies gezien.

zo een als jou met een hele staaf aan de uitlaat, dus de demper schuif je als het ware over de uitlaat.
            bij de andere versie zat er niet zo’n pijpje aan en kwam de demper gewoon vlak op de uitlaat.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Jelle
            Moderator

heb je daar ook een foto van?

Interceptor
              Donateur

hey mannen, k ben ook van plan om me 12,50 gianelli mega:D weer mooi te maken, het schuur gedeelte snap ik wel.
                maar hoe gaat dat met olie inbranden? en welke olie, en dan lack erover? kunnen jullie me vertellen hoe het verdergaat na het borstelen/schuren?
                verder zat ik er aan te denken om die ”lelijke” knalpot eraf te halen, en een andere erop te zetten of is dit geen goed idee

nick

Wouz-LwB
                Donateur

Je smeert met een kwastje of doek gewone goedkope 2takt olie over je uitlaat…
                  Dan ga je met de gasbrander alles verwarmen , niet te lang op 1 plek blijven…
                  Dan krijg je van die blauwe vlekken ( wat je ook altijd op lasnaden ziet.
                  Als je ziet dat ie begint te verkleuren zit je goed.

Ik heb mijn handmade zo gedaan :

hansieb
                  Topic starter

Niet teveel olie anders krijg je grote lasnaden en een bruine uitlaat

FonS
                    Bijdrager

@ Jelle ; ik heb ook een HM met zo’n demper (dikke stinger) , die heb ik helemaal schoongebrand en nieuwe wol erin,

dempt gewoon goed hoor :thumb niet extreem stil, maar ook niet te veel herrie

Jelle
                      Moderator

ja maar die demper begrenst, dat is het hem juist.

Ik heb nu dus die zelf gemaakt stinger en hij is echt een stuk sneller, alleen omdat die stinger niet genoeg gaatjes heeft is hij niet echt stil.

eindresultaat:

filmpie zo dat je kunt horen hoe die klinkt

FonS
                        Bijdrager

ey lijpo ik zou aan de andere kant gaan staan als je vol gas geeft met het wiel in de lucht :lol

maar hij ziet er netjes uit, en zo niet-stil is ie toch niet? je staat ook binnen he, valsspeler :p

Jelle
                          Moderator

waarom zou ik aan de andere kant gaan staan, mijn koppelingsschaal is in perfecte staat, dus die spat niet zomaar uitelkaar hoor 😉

FonS: zo denk ik inderdaad ook altijd, maar ik piep wel anders als de scherven in m’n been hangen :p

Loek
                            Bijdrager

Wat voor olie moet ik precies op de naden doen? Of zou het ook zonder olie kunnen werken?
                              Hij moet namelijk absoluut niet poepbruin worden :kots

hansieb
                              Topic starter

Kwastje pakken en niet teveel olie.

Zal een beetje oefening nodig hebben als het mis gaat gewoon ff laten afkoelen en weer goed schuren 🙂 tis niet moeilijk maar je moet het een beetje onder de knie krijgen.

Loek
                                Bijdrager

Bedankt Hansieb, ik vroeg eigenlijk WAT voor olie ik moest gebruiken… Heb nl. niet zo veel aan olie thuis staan.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 153)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.