Home › Forums › Algemeen › Oude topics › How to: Start onderbreker op je CP Ciao!
- Dit onderwerp bevat 46 reacties, 31 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door gileracitta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 juni 2007 om 18:03 #140845
Ronn :
maar ik snap dat hele principe niet van die draad als je die door de schakelaar haalt hoe haalt die dan de vonk wegen ik heb geen lamp meer iemand een idee waar ik die kan plaatsen?:P
stroomt kiest altijd de makkelijkste weg(met de minste weerstand) en dat is nou de schakelaar
14 juni 2007 om 18:55 #140847bobbie88 :
BoCiao :
Dus als ik het goed begrijp kan je dit ook met een sleutel schakelaar? Dus dan heb je in prencipe een conctact slot 😉 Wel veilig xDDat klopt inderdaad, alleen het jammerlijke is dat je hem niet daarmee kan aanzetten zoals bijvoorbeeld met een scooter;) je moet dan wel je sleutel erin hebben zitten en omgedraait hebben voordat je hem kan aanrennen:P Maarja, het is wel grappig toch?
Misschien een beetje late reactie maar toch misschien voor iemand die het wel wil met een sleutel ik heb thuis ook nog twee contact slotjes liggen die je gewoon met een sleutel om kan draaien voor de gene die dat wil die kan je vaak gewoon bij een auto zaak zoals misschien iemand kent (brezan, of auto plex) misschien een leuk idee:con
14 juni 2007 om 19:46 #140848Kwafo :
als je nu een klein gaatje voorin het voetkapje maakt kun je daar een klein drukschakelaartje in zetten, je voet erop en hij doet het niet meer(komt nu net pas in mij op maar lijkt me ideaal, daar ga ik mijn begrenzer ook monteren 😉 moe tje alleen opletten bij het erafhalen van de kap, maar daar kun je wel iets op verzinnen)
en als je dan het gaatje maakt op een goede plaats plak dan het kopje van een kruisschroef erop met Locktight.
dan valt het nog minder op.
als je hem dan induwt ldoet hij het niet meer en lijkt het net of er gwn een schroef zit 😀29 juli 2007 om 23:06 #141603Ik ga er ook een maken met sleutel, doe het gelijk op een dashboardje voor me citta, zodra het af is laat ik het resultaat wel zien!
30 juli 2007 om 08:13 #141604
N!CKsokej, wil het wel eens zien:D
brb, waar halen jullie die contactslotjes met sleutels:?
30 juli 2007 om 09:48 #141605Bij de locale elektronica winkel!
2 september 2007 om 17:01 #142225Heeft iemand deze foto’s nog misschien:con
Dit lijkt mij ook wel handig:)
2 september 2007 om 17:21 #142226:! jij hebt geen CP ciao !
(=contactpunten) maar je hebt elektronische ontsteking 😉
kun je ook een startonderbreker op maken, die moet dan op de groene draad
2 september 2007 om 17:29 #142227Zal even foto’s maken hoe mijn startonderbreker ( killswitch ) zit, op ELEC of CP maakt niet uit
2 september 2007 om 21:31 #142234Dus dan kanje ipc gewoon een draad pakken(de groene dus)
En die tussen zon sleutel schakelaartje zetten?
Teminste, zo simpel zie ik het:P
4 september 2007 om 13:19 #142264Bij contactpunten heb je maar 1 draad die naar je bobine gaat vanuit je blok.
Ik heb een killswitch waar 2 draden uitkomen
1. WIT DRAAD / ROOD draad ( heb ik als + genomen op het plaatje rood draad )
2. ZWART DRAAD ( heb ik al – genomen op het plaatje zwart draad )TECHNISCH achtig beun schema :lol

Links witte draad en rechts zwarte draad

Witte draad heb ik verlengd met kroonsteentje en gaat over in een rode draad + naar de bobine

Het andere draad wat OP de rode draad connector is namelijk je normale DRAAD uit je blok de + uit je blok en de + van je killswitch zitte op 1 connector en die zit weer op je bobine
Het zwarte draad oftewel de – die kortsluiting maakt zit op een plek waar kaal metaal zit, ik heb hem netjes achter me koplamp boutje gedaan

BIJ electronische ontsteking hoef je maar 1 ding anders te doen , en dat is de RODE + draad van de killswitch op de GROENE draad te zetten van je CDI
15 oktober 2007 om 14:59 #143153je kan dus gewoon dat groene draad van je cdi doorknippen zegmaar, beetje afstropen en dan alles weer aan elkaar solderen?
20 november 2007 om 21:02 #124974Hoi,
De foto’s doen het niet meer 🙁
24 mei 2008 om 18:26 #128855hoooi..:D
ik wil dit ook graag gaan maken maar een probleem.
de foto”s doen het niet meer.
kan iemand hier miss even naar kijken?Bedankt 😉
19 november 2008 om 16:12 #130225ik heb eigelijk dezelfde vraag als de vorige, zou iemand ervoor willen zorgen dat de foto’s het doen?
bvd
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.