Vespa-Ciao.NL
:: How to: Opvoeren voor beginners

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Opvoeren voor beginners

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 151)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Steev
    Bijdrager

Standaard zit er 85 op snor ciao als ik me niet vergis?
      Met 80 zit je altijd goed. Wil je echt puur snel optrekken 95?

Jeube_Ciao
      Bijdrager

maar ik krijg een brom, dus wat zou ik dan nemen ??

Mike
        Bijdrager

op een snor zit een 80mm poulie std, en op een Brom een 95 poulie.

jij hebt een brom dus een 95 poulie, je kan een 80mm monteren, dat gaat nog prima. een kleiner zou ik niet meer doen. dat word slecht optrekken

Mike

Jeube_Ciao
          Bijdrager

lol, ik zeg al de hele tijd als ik kleinere poelie neem trek ik dus sneller op.
            heb dus gelijk xD. mrjah doet er niet toe ..

Glenneman
            Bijdrager

Je hebt helemaal geen gelijk, wat zeg je nu? :s
              heb je nooit met een fiets gereden? 😮
              Stel, vooraan: groot tandwiel. Achteraan klein tandwiel. Nog nooit gemerkt dat je dan meer kracht moet zetten om op gang te komen met je fiets?
              Zo is het dus ook bij de poelie!!!
              Kleine poelie = meer snelheid, trager op gang
              Grote poelie = minder snelheid, sneller op gang.

hdev
              Bijdrager

het is toch niet zo moeilijk hoe het zit met een poelie 😕

AC RACING
                Moderator

@ jeube_ciao: waarschijnlijk zie jij het onderscheid tussen een poelie en een koppeling niet..
                  aan de kant van je voorwiel heb je dus een koppeling zitten(die aan je krukas zit), als je hier de diameter van het loopvlak vergroot; trek je minder hard maar heb je een hogere topsnelheid(mits je brommer deze vertanding trekt) voorbeelden van een groter loopvlak zijn bijvoorbeeld een belgenkoppeling of een simoninikoppeling.
                  bij een poulie(dat ronde ding bij je achterwiel) geld hier het tegenovergestelde van; als je hier het loopvlak van verkleint trekt de brommer ook minder hard maar heeft hij ook een hogere topsnelheid..
                  dit heeft dus puur met de juiste verhoudingen te maken..

Guus
                  Bijdrager

Als ik het goed begrijp kan je dus zonder iets te veranderen een 60 of 70 cc op je brommer zetten met een leuk uitlaatje en voor de rest alles standaard laten? Hoeveel zal dat in snelheid uitmaken? Ik heb het hier over een Si Mix, alvast bedankt.

bobstha
                    Bijdrager

Hallo wie zou mij kunnen helpen ik heb een ciao mix snorbrommer en wil hem opvoeren tot ongeveer 40 a 45 wat kan ik het beste doen om me brommer zo hard te laten lopen

alvast bedankt

Lex
                      Bijdrager

Beste forumgebruikers
                        ik ben hier nieuw 🙂
                        maar ik heb dus laatst een 2dehands ciao-mix gekocht. deze gaat ongeveer 35 km per uur, er zit een 80 poulie op en hij heeft een citypower uitlaat. ik zou deze graag rond de 45 km per uur willen hebben, hoe kan ik dat het beste doen?
                        Ik heb laatst ff gekeken en de v-snaar zit er niet super strak op, ik kan mn blok nog naar voren zetten. heeft dat enig effect?

alvast bedankt !

PH-Ciao
                        Bijdrager

hoi ik heb een piaggio ciao px 25
                          Mijn probleem is dat ik helemaal geen optrek heb maar de snelheid is 55-60km/h
                          Alles is standaart behalve de velgen dit zijn 4 spaakvelgen ik weet niet wat een vertanding erin.
                          ik heb een leovinci zx aangepast.
                          carter origineel
                          carburator origineel
                          cilinder origineel (alleen de cilinder uilaad lichtjes uitgeboort)
                          kan iemand mij helpen met de optrek want mijn kameraad zijn ciao is origineel en trekt wel hard op.

Edjuh
                          Bijdrager

Zet er een citypower op, die scooteruitlaat is niet geschikt voor je setup.

Lex, misschien een bromnaaf/klok en een citypower monteren.

PH-Ciao
                            Bijdrager

maar mijn kameraad zijn ciao heeft originele uitlaad en als ik orininele er op zet dan trekt hij ook niks

Edjuh
                              Bijdrager

Het zou beter moeten trekken dan met de scootpijp.

PH-Ciao
                                Bijdrager

kan het zijn dat ik mijn cilinder versleten is?

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 151)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.