Vespa-Ciao.NL
:: How to: Opvoeren voor beginners

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Opvoeren voor beginners

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 151)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

noujah heb je gewoon ene bromfiets of niet..? neem aan dat dat wel origineel is .. maar snorfiets is 1op14 en brom is 1 op 7

Mike

Glenneman
      Bijdrager

Groot verschil blijkbaar :p
        Ik denk wel een snorrie…
        Hij reed standaard toen ik hem kocht 30km/u…
        Kan ik zo’n bromvertanding erges voor een prijsje vinden?
        enkel de tandwielen dan?

Mike
        Bijdrager

gewoon kompleet naafie van iemand overnemen. ik heb er ook nog wel een liggen meen ik. mag je wel kopen als je intresse hebt. moet je er ff verse olie ingooien enzo. maar dat geldt altijd natuurlijk:)

vertanding overzetten kan niet.. en snornaaf heeft namelijk meer tandwielen

Mike

Glenneman
          Bijdrager

dat is vreemd, meer tandwielen bij snor :p
            Ik heb namelijk gewoon het probleem dat ik mijn eige naaf er niet uit krijg…alles al geprobeerd hoor, ook de how to bekeken 😉 Tandwiel zit gewoon knettervast :p
            hoeveel snelheid zal ik winnen met bromnaaf?

Mike
            Bijdrager

km of 5 a 10.. maar he hebt gewoon brute kracht nodig. anders ga je toch ff met t wiel naar de bromshop..?

Mike

roberto
              Bijdrager

ik weet niet of dit voor beginners een vraag is of gevordere of weet ik veel.

ondertussen ben ik al zo ver dat ik snap hoe je je cilinder overhaalt op je carters en je poorten..

Nou was ik aan het kijken en dacht ik iets met de zuiger te doen zo gelijk andere maar daar snap ik niet precies wat ze doen en naar wat ze kijken ?

wie kan mij een beetje helpen ?

ggreeets

Jeube_Ciao
                Bijdrager

[OFF TOPIC] eej mensen, ff vraagje

iedereen zegt dat als je poelie 80 (dus kleiner als origineel) pakt dat je dan trekkracht verliest?
                  als je achter kleiner pakt draait hij toch eerder en sneller rond en verlies je toch top en krijg je toch extra trekkracht.
                  Het kan aan mij liggen maar wie kan me hier een goede uitleg voor geven.

Greetz Youri

Glenneman
                  Bijdrager

Hoe kleiner de poelie, hoe meer moeite je blokje moet doen om deze op toeren te brengen…

Jeube_Ciao
                    Bijdrager

huh, ik d8 dus als je poelie achter kleiner is draait hij sneller rond en trek je van startpositie dus sneller op??

Steev
                      Bijdrager

Het tandwiel (poelie) is kleiner dus hij moet meer rondjes draaien dan bij een grotere dus duurt het langer voordat hij op toeren is. Maar als hij eenmaal op toeren is gaat hij harder!

Edjuh
                        Bijdrager

Nooit op een mountainbike gereden?

Jeube_Ciao
                          Bijdrager

=S ik word gek hier,, thuis zeggen ze dat als je achter je poelie kleiner maakt dat hij dus 2x meer draait als voor dat dus je poelie achter een versnelling maakt en dus sneller optrekt.

btw: als je over poelie int algemeen praat heb je het dan

Mike
                            Bijdrager

dan heb je t over t achterwiel. daar zit de poulie die je in verschillende mate kan monteren

hoe groter de poulie hoer meer kracht.
                              hor kleiner de poulie hoe meer snelheid.

je moet dus altijd zorgen dat je een mooie combinatie heb van die 2.

of anders een vario systeem aanschaffen. das het ideaalst

Mike

hdev
                              Bijdrager

poelie zit achter he zoals edjuh al zegt werkt het zelfde als bij een fiets de versnelling achter

Jeube_Ciao
                                Bijdrager

raar verhaal, maarja van zelf testen denk ik dat je het meeste van leert,
                                  wat voor poelie zou ik op std uitlaat nemen als ik snel wil optrekken?

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 151)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.