Vespa-Ciao.NL
:: How to: Opvoeren voor beginners

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Opvoeren voor beginners

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 151)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ome henk
    Bijdrager

Je zal dan toch een 70cc tje en snelle uitlaat moeten nemen of je moet je inlaat boren en uitveilen en 13/13 carb erop zetten in combinatie met een snelle uitlaat, dat haalt de 60 ook wel denk ik

en als ik beide doe??

goedguus
      Bijdrager

een 65 dr met een polini top one
        maar een maatje van mij rijd 60 met uitgeveilde carters 13/13 carb en techno uitlaat
        dus het beste kun je beginnen met uitveilen

JuSTus
        Bijdrager

Ik heb een Vespa Ciao.
          En ik heb mijn blok optimaal laten tunen bij Twins Nuenen, nou wil ik dat blokje eronder leggen met een 13/13 del, simonini krul en een 50cc snel. Hoe hard zou dat lopen? En hoe hard zou het lopen met een 60cc en een 70cc?
          Bedrahnkt

Edjuh
          Bijdrager

50snel: 60/65, 60cc: 65/75, 70cc: 70/80

Heb je foto’s van het blokje? inlaat e.d.

Je kan een blok nooit optimaal bewerken als je niet weet welke cilinder er op komt.

Bedrahnkt

Krakgh ketann

ArvidW
            Donateur

@Justus, heb je foto’s daarvan. Ik ben wel benieuwd wat Twins zo allemaal aan een vespa blokje doet 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

JuSTus
              Bijdrager

Ja, Hij staat in elkaar maar alleen carters en krukas heb ik!

Nick-Vespa-Si
                Bijdrager

Ik heb een Vespa Si die ik wil opvoeren. Wat kan ik allemaal doen? Ik wil niet met mn cilinder gaan lopen kloten. Dus gewoon standaart 50cc. Wil hem ongeveer 65 laten lopen. Rijd nu 50.

Mike
                  Bijdrager

poulie 80 met snaar… groene trekveren… een uitlaatje als een Proma cc of een polini top one..
                    eventueel een 13 13 met malossi filter

en als je wat meer kennis hebt je inlaatje ietsjes uitveilen

Mike

Nick-Vespa-Si
                    Bijdrager

Trekveertjes heb je tog alleen met een vario? Die heb ik niet. Ik heb achter een 90 poelie. Dus dat zou dan een 80 moeten worden. Maar mijn Si trekt eigenlijk al voor geen meter:? Duurt ff voordat die op snelheid is. Ik heb nu een Tecno uitlaat. Ook best een kut ding. Hier op het forum gezocht. Kwam ik erachter dat er nog begrenzer inzat. Ik die demper openmaken, Zit er verdomme geen begrenzer in. Maar ik ga aan de slag.

Spiendaah

Ik dacht dat als ik mijn krukas wou bewerken dat ik het dan moest berekenen (met gradenboog enz.)
                        Maar in de Howto staan al maten aangegeven.

Ik vat het even niet meer:?

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

@ nick.

tecno is kut 🙁
                          en je hebt wel trekveertjes.

de trekveertjes zit in je koppeling ( die zit op je krukas )
                          deze veertjes houden de segmenten bij elkaar.

@spiendaah

voor alles is verschillend
                          volgens mij stond er bij de maten van wie ze zo had maar kijk ik nog even na.
                          en anders zou ik het gewoon even na vragen aan how-to maker.

Edjuh
                          Bijdrager

Ik denk dat je naar de how-to op de polini manier hebt gekeken, in mijn tekst staan ook links naar arvids topic over berekenen.

Er zijn veel factoren: de grootte van je inlaat, snor of brom krukas, hoe lang de inlaat open moet staan. Je hoeft in principe niks te berekenen want de meest voorkomende situaties zijn al uitgerekend en de maten al gegeven.

Vinnitio
                            Bijdrager

😮

markus1009 :
                              ik heb nu de volgende setup

cillinder 50cc
                              carters standaard
                              carb 13/13
                              poulie 70
                              uitlaat leovinciekrul
                              krukas origineel

brommer ciao

mijn snelheid is toch nog 50

kan dit een bepaalde reden hebben of is dit gewoon normaal??

ik wil hem 60 laten lopen awt kan ik dan nog doen ??

gr mark

Jij rijdt met deze setup maar 50?
                              Mijn ciao is helemaal standaard, heb alleen city power uitlaatje en rij 55.
                              Ik wil me een 13/13 carb erop zetten met pouli 80 en leovince krul uitlaat.
                              Misschien nog groene polini trekveertjes en hoop dan toch zeker 60+ te rijden.
                              Dit zou toch wel moeten lukken trouwens he?

Vinnitio

Geert (H) Ciao

Mogelijk maar wordt lastig:) Hard opgepompte banden, perfect afgesteld, wind in de rug, poelie 70 ja dan is het misschien wel mogelijk:P

Vinnitio
                                Bijdrager

uhm.. ik rij nu al 55 met alleen een city power erop..
                                  Als ik een leovince krul eronder leg met 13/13 carb, poeli 80 en groene trekveertjes dan rijd hij toch heus wel 5km harder niet?:S

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 151)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.